Carnibest

Belangrijke informatie is hier te vinden over gezondheid en ziekte, erfelijkheidskwesties, reuen / teven, aanschaf enz.
Forumregels
Eliza

Re: Carnibest

Berichtdoor Eliza » 15 Aug 2010, 13:49

Die denkspelletjes doe je samen he. :knipoog

Wat ik hier wel eens doe is heel simpel en goedkoop. Ik neem 3 plastic bekers (van die kinderbekers van die ikea heb ik). Dan neem ik wat lekkers. In het begin laat ik het lekkers zien en doe dat duidelijk onder een bepaalde beker. Dan zeg ik zoek en uiteraard gaan ze naar die beker waar dat lekkers onder ligt. Dat weten ze, hebben ze gezien. Als ze het wat meer snappen dan doe ik het lekkers onder een beker, ga die bekers draaien en als ik ze daarna weer op een rijtje heb staan mogen ze zoeken. Dan moeten ze dus echt de neus gaan gebruiken. Dit kan je op een gegeven moment ook met meer dan 3 bekers doen.

Je hond kan ook op een gegeven moment een soort van op slot slaan. Dan gaan ze liggen, zitten of staan en zo kijken van: huh?? wat wil je nou, ik snap je niet. Of ze gaan hijgen, trillen noem maar op. Dan is er zoveel spanning en kunnen ze even niets meer. Dan terug naar minder bekers en het heel simpel afsluiten en de volgende keer weer verder. Het is best inspannend. Zeker als ze het nog nooit gedaan hebben.

Het is wel heel leuk.

janssenemillio
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor janssenemillio » 15 Aug 2010, 14:22

[quote="Eliza"]Die denkspelletjes doe je samen he. :knipoog

Wat ik hier wel eens doe is heel simpel en goedkoop. Ik neem 3 plastic bekers (van die kinderbekers van die ikea heb ik). Dan neem ik wat lekkers. In het begin laat ik het lekkers zien en doe dat duidelijk onder een bepaalde beker. Dan zeg ik zoek en uiteraard gaan ze naar die beker waar dat lekkers onder ligt. Dat weten ze, hebben ze gezien. Als ze het wat meer snappen dan doe ik het lekkers onder een beker, ga die bekers draaien en als ik ze daarna weer op een rijtje heb staan mogen ze zoeken. Dan moeten ze dus echt de neus gaan gebruiken. Dit kan je op een gegeven moment ook met meer dan 3 bekers doen.

Je hond kan ook op een gegeven moment een soort van op slot slaan. Dan gaan ze liggen, zitten of staan en zo kijken van: huh?? wat wil je nou, ik snap je niet. Of ze gaan hijgen, trillen noem maar op. Dan is er zoveel spanning en kunnen ze even niets meer. Dan terug naar minder bekers en het heel simpel afsluiten en de volgende keer weer verder. Het is best inspannend. Zeker als ze het nog nooit gedaan hebben.

Het is wel heel leuk.[/quote]

Klinkt grappig zal het is een keer proberen :D
[img]http://i46.tinypic.com/2vazjid.jpg[/img] [color=#40FF40]Het leven is net een neus,haal eruit wat erin zit![/color]

Kenya

Berichtdoor Kenya » 15 Aug 2010, 17:45

ff off:

Sjoo wat is ze groot geworden zeg

Heb jullie vandaag niet gezien op de spellet :zwaai jes dag ..

janssenemillio
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor janssenemillio » 15 Aug 2010, 22:10

[quote="Kenya"]ff off:

Sjoo wat is ze groot geworden zeg

Heb jullie vandaag niet gezien op de spellet :zwaai jes dag ..[/quote]

jaa mooi word ze he :engel

Spelletjesdag? :oops:
[img]http://i46.tinypic.com/2vazjid.jpg[/img] [color=#40FF40]Het leven is net een neus,haal eruit wat erin zit![/color]

Lon
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor Lon » 19 Aug 2010, 00:58

In Nijmegen was speleltjesdag met de staffies :knipoog

Ook zo'n denkspel met brokjes onder blokjes maa rdie van mij snapte niet dat je dat blokje om kon duwen of eruit kan halen. zat maar te drukken met dr leus en aan blokje te likken.

ik voorgedaan hoe je dat kon doen jat ze blokje en gaat ze met dat blokje spelen ipv brokje dan op te eten haha mutssie

Thezoozwolle

Berichtdoor Thezoozwolle » 19 Aug 2010, 21:27

Onze dierenarts raad extra calcium juist af.

Want dat zou kunnen aanzetten tot de aanmaak van juist meer Artrose als je hond wel een keer een probleem krijgt met zijn gewrichten.

Als je de gewrichten wil ondersteunen gebruik dan een voedingssupplement op basis van glucosamine/chondrotine/msm, en visolie (omega 3,6,9, om het beter op te laten nemen)

Pitbulllove

Berichtdoor Pitbulllove » 22 Sep 2010, 18:18

Nooit extra calcium toevoegen.

Als je 100% zeker wilt weten wat je geeft dan moet je echt rauw gaan voeren dan kan je zelf i.p.v. een kant en klare maaltijd de juiste percentages bot geven, ik gaf eerst ook carnibest (hele goeie ervaring mee) maar toch voelt het veiliger om zelf een menu samen te stellen dan weet je wat je geeft :D

gr. Lesley

jose

Berichtdoor jose » 28 Mar 2012, 22:12

onze hond heeft ook carnibest en doet het er zeer goed op

het is natuurlijk voer

aalsmeer123

Berichtdoor aalsmeer123 » 29 Jun 2012, 17:19

ben ook op barf overgestapt.

wel meer werk maar dan weet je idd zeker wat ie binnen kijgt.

en jack kon niet tegen carnibest vanwege de lijnzaadolie waarschijnlijk.

maar ga nooit mee rop wat anders :knipoog

en al helemaal niet meer over op brok.

nee dit bevalt me uitstekend hahahaha.

vooral de dag datt het vlees binnen komt pfffffffffff.

wat een werk.

ben vaak 5 uur bezig om alles in me vriezer te krijgen hahahaha

Terug naar “Staffotheek”