Tweede hond ja of nee?

Belangrijke informatie is hier te vinden over gezondheid en ziekte, erfelijkheidskwesties, reuen / teven, aanschaf enz.
Forumregels
Chloé

Tweede hond ja of nee?

Berichtdoor Chloé » 26 Mei 2011, 14:23

Hoi, ik heb n kruising engels/amerikaanse staffordteef van 7maanden maar wou er al snel 1bij maar nou twijfel ik, een pup of een herplaatsing? Iemand advies waarom wel of niet. En een pup of herplaatsing van iets ouder dus.

Mandy.

stephanie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Tweede hond ja of nee?

Berichtdoor stephanie » 26 Mei 2011, 15:00

Zou lekker even wachten tot je meissie uitgegroeit is! Heb hier zelf een reu en 2 jonge teven en t is niet niets....

Ik zou gaan voor een reu pup of reu herplaatser.....

Chloé

Berichtdoor Chloé » 26 Mei 2011, 16:35

Ik heb al een herplaatser op t oog, een reu van bijna 3 is niet geholpen maar hij is verders heel mak en goed in omgang met andere honden. Maar als ik t goed wil doen is eerst kennismaken op onbekend terrein en daarna is bij mij thuis kijken hoe dat gaat, en miss. Een proefdag+nacht denk.. Of iemand een beter advies??

weskuh

Berichtdoor weskuh » 29 Mei 2011, 19:59

ik zou een pup erbij pakken (m/v) maakt niet uit is je eigen keuze he

je meisje kan hem dan alles laten zien wat jij graag van je meidje verwacht dat dat dan van de pup ook verwacht word

makkelijker gezegt je meisje heb je naar jouw hand staan zij kan je helpen de pup ook meteen zo op te laten groeien dat Hij/zij meteen naar je hand staat, een pup weet niet veel anders

een herplaatser kent al dingen en dat kost soms (niet altijd) langer tijd om deze naar je hand te zetten

das mein mening he,hoeft niet gedeeld te worden

rampagestaffs

Berichtdoor rampagestaffs » 30 Mei 2011, 09:24

ik zou het zo snel mogelijk doen als je er toch 1 bijwilt.Ik heb er ook niet lang tussen mijn honden inzitten.

En als de oudere hond je aanstaat zou ik voor die gaan

eva.
Kattuks Staffie
Kattuks Staffie

Berichtdoor eva. » 02 Jun 2011, 23:02

zou ook echt voor de oudere hond gaan :knipoog

2 hele jonge honden opvoeden is niet niks, je jongste moet ook nog helemaal vormen, dan liever een wat oudere hond erbij.
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c241/evadoornik/hondjes/hondjes098-4.jpg[/img]

mary-jane
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor mary-jane » 03 Jun 2011, 14:09

Ik zou nooit meer voor een herplaatst kiezen, je koopt alleen de ellende van een ander. Ik heb in mijn herplaats teef meer tijd en energie moet steken dan in de 2 pups die ik later heb aangeschaft. Ook nu moet ik in de gaten blijven houden dat ze niet weer een terugval krijgt. Ik heb echt een wereld hond aan der maar hier komt nooit meer een herplaatser in huis.

Het kan in het begin super goed gaan, en dan ineens kan het omslaan en begint de ellende. Dat moet je altijd in je achterhoofd houden.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y31/16v/received_m_mid137647757374251372bc997d0a86a69_0_zps018615a3.jpeg[/img]

[color=#0080FF][b][u]http://www.neytiri-amstaffs.com[/u][/b][/color]

staffs for ever

Berichtdoor staffs for ever » 04 Jun 2011, 09:53

mijn ervaring is ook als je er een bij wilt doe het dan nu , ik zou gaan voor een pup ook al is het meer werk je kunt het wel na je eigen hand zetten , dit is met een herplaatser niet altijd het geval.

ik heb er hier n hoop lopen en daar zit bij de meeste een klein leeftijd verschil in van een jaar meer niet.

groetjes kim

melessie

Berichtdoor melessie » 08 Jul 2011, 21:15

ik heb hier toen een herplaatser gehad ze was toen pas 8 maanden oud toen we haar kregen.

Maar tot haar overlijden hebben we elke dag aan haar verleden moeten werken, en helaas is haar verleden er altijd in blijven zitten.

We waren haar 3e baasje en bij de eerste 2 flink mishandeld waardoor ze mannen zeker niet mocht.

Ik zelf heb nu 3 honden hier thuis zitten oudste en allemaal als pup gekregen, en moet zeggen ik ga zeker hierna weer voor een pup.

Als ik meer tijd had en zeker geen kinderen dan had ik weer voor een herplaatser gekozen maar op dit moment niet meer

Terug naar “Staffotheek”