Benadryl

Belangrijke informatie is hier te vinden over gezondheid en ziekte, erfelijkheidskwesties, reuen / teven, aanschaf enz.
Forumregels
sticky_fingers

Benadryl

Berichtdoor sticky_fingers » 10 Okt 2011, 13:47

Tijdens het opgroeien van mij hond ben ik tegen een paar dingen aangelopen :

1.Allergie.

2.Hooikoorts.

3.muggenbeten /wat lijd tot het openkrabben van de huid.

Na vele malen een bezoek gedaan te hebben bij de DA , i.v.m met de beschreven klachten van boven .

Adviseerde de dierenarts het voer te veranderen ,pilletjes gekregen,allergietesten,tot op antibiotica etc.

Niets mocht baten,en mijn hond een onregelmatig leventje kreeg ,door het veranderen van voer ,het weghouden (proberen) bij pollen hoog gras etc.

Tot een vriendin van mij uit amerika , mij een middeltje opstuurde die standaard word gebruikt bij allergieen in amerika.

Zelf was ik er erg sceptisch over ,uiteindelijk aan mij dierenarts gevraagd of hij dit kon ,Antwoord:nee ,nooit van gehoord.

Wel heeft de dierenarts het opgezocht ,en mij geholpen de juiste dosering te vinden.

In iedergeval tot op heden ,ben ik deze problemen niet meer tegen gekomen .

En terug op het oude voer (Orijen) .

Zoals gezegd RAADPLEEG altijd je arts voor het gebruik van medicijnen .

Ik wou dit met jullie delen omdat het toch een veelkomend probleem is waar men vaak geen middelen voor heeft ,en het bij mij hond erg goed geholpen heeft ,en tot heden nog niet terug gekomen is .

[img]http://i1176.photobucket.com/albums/x324/papi_070/uitslag1.jpg[/img]

[img]http://i1176.photobucket.com/albums/x324/papi_070/uitslag2.jpg[/img]

Benadryl voor honden

Raadpleeg altijd uw dierenarts voor het gebruik van medicatie .

Het gebruik van Benadryl is als volgt:

- Huid irritatie en jeuk.

- Auto ziekte en braken.

- Slapeloosheid en angst bij honden.

- Insect / bug / vlooienbeten.

- Bij/ wesp / Hommel prikt (met inbegrip van in de mond).

- Vaccinatie reacties (bijvoorbeeld een ziekte van Lyme shot).

- Hooikoorts, hoesten / niezen, loopneus en / verstopte neus.

- Astma en ademhalingsallergiën (bijv. om pollen / stof).

- Knopen / bulten met vloeistof op het lichaam.

- Irritatie aan de basis van de staart's.

- Muscle tremoren.

- Oor / ooginfecties.

- Bites van een aantal slangen.

Benadryl absorbeert snel in het systeem, en neemt vaak een snel effect, soms in 30 minuten. Echter, in sommige gevallen kan het 7-10 dagen tot opmerkelijke resultaten bereiken.

De veiligheid van Benadryl voor huisdieren

In het algemeen, Diphenhydramine (Benadryl) is zeer veilig voor honden, maar er zijn een aantal kritische voorzorgsmaatregelen:

- Deze medicatie is contra-geïndiceerd met een aantal aandoeningen bij honden, zoals: prostaataandoeningen, glaucoom, hyperthyroïdie, en hart-en vaatziekten.

- Het is misschien niet geschikt voor pups. Als je een pup, contact op met uw dierenarts.

- Voor de hoektanden, enkel de pure medicatie veilig is, waar de enige werkzame stof is Diphenhydramine, de Decongestant en verkoudheid / Sinus versies zijn onaanvaardbaar.

- Vloeibare Benadryl heeft een hoge alcoholgehalte, dat is onveilig voor dieren.

- Children's Benadryl is alcohol / suiker vrij, maar het bevat natrium - dit is een punt van zorg voor honden met een aantal gezondheidsproblemen. - Het mag niet worden gebruikt in combinatie met pijnstillers en decongestiva. Het kan een wisselwerking hebben met andere medicijnen, en kan zelfs fataal zijn,Raadpleeg uw dierenarts. In het algemeen wordt het beschouwd als veilig met hartworm en vlooien tabletten, en steroïden.

- Het is zeer belangrijk om niet hoger te geven dan de voorgeschreven dosering.

De dosering van Benadryl voor huisdieren

Er zijn twee manieren om de dosis van Benadryl bepalen voor een huisdier, en ik zal hieronder de twee van hen:

1. Difenhydramine wordt toegediend in de dosering van 1 mg per 1 pond van het gewicht van het huisdier 3 keer per dag (elke 8 uur). Voorbeeld: een 30 pond hond krijgt 30 mg van het medicijn 3 keer per dag.

2. Huisdieren zijn onderverdeeld in drie gewichtsklassen, de medicatie wordt 3 maal per dag, elke 8 uur:

- 30 pond en kleinere huisdieren: 10 mg

- 30-50 pond honden: 25 mg

- 50 pond en grotere honden: 50 mg

Zoals je ziet, de dosering is afhankelijk van het gewicht van het huisdier, en de bovengenoemde zijn algemene aanbevelingen. Om erachter te komen hoeveel Benadryl te geven aan uw huisdier, moet u PROFESIONEEL ADVIES in te winnen bij een dierenarts. Een te kleine dosis kan vaak niet helpen, terwijl meer dan de dosis kan zeer gevaarlijk kan zijn. Ook zal de dierenarts u helpen bepalen van de frequentie van toediening, zoals om de 4, 8 of 12 uur. Bovendien zullen zij u vragen vragen om te bepalen of het een allergische reactie of iets anders.

Bijwerkingen van Benadryl in Dieren

De meest voorkomende bijwerkingen zijn: mild desoriëntatie en slaperigheid. Anderen zijn: droge mond, braken, diarree, gebrek aan eetlust, problemen met ademhalen, agitatie, snelle hartslag, en urineretentie. Sommige bijwerkingen kunnen worden voorkomen. Bijvoorbeeld, om overgeven te voorkomen, geven de med met voedsel. Om te voorkomen dat de verstoring van eetlust, voorafgaand voeden uw huisdier tot het geven van de med. In het geval van bijwerkingen, bel een dierenarts.

Hoe Benadryl te Geven aan huisdieren

Hier zijn een aantal ideeën over hoe deze medicatie te geven aan een huisdier: de pil of capsule geplaatst in stukken vlees, een vloeibare gel capsule gedoopt in een smakelijke traktatie, anaal administratie; shots. Meestal is deze medicatie oraal toegediend, in capsules of tabletten. Neem contact op met uw dierenarts om meer te weten over het gebruik van Benadryl voor honden.

EDIT: In nl komt het na mijn weten alleen voor in een gel vorm ,let wel op dit kan er makkelijk afgelikt worden .

mvg,

Sicky

johnenmarian
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Benadryl

Berichtdoor johnenmarian » 10 Okt 2011, 15:21

Benadryl is HET middel tegen bijen of wespensteken. Werkt perfect.
[img]http://i232.photobucket.com/albums/ee260/johnenmarian/100_4008-2-1.gif[/img]

sticky_fingers

Berichtdoor sticky_fingers » 10 Okt 2011, 15:38

Klopt

Good post !

Dark_angel_marjo
Nannystaff
Nannystaff

Berichtdoor Dark_angel_marjo » 11 Okt 2011, 13:30

Wat ik me dan afvraag,waarom is het hier dan nog niet verkrijgbaar?
[img]http://i30.photobucket.com/albums/c314/dark_angel_marjo/osTysonulla1-2.jpg[/img]

johnenmarian
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor johnenmarian » 11 Okt 2011, 16:12

Het is nog te krijgen bij de apotheek. Vroeger ook bij de drogist , maar daar niet meer geloof ik.
[img]http://i232.photobucket.com/albums/ee260/johnenmarian/100_4008-2-1.gif[/img]

sticky_fingers

Berichtdoor sticky_fingers » 12 Okt 2011, 17:25

Bij de apo ook joh ? thanks !

wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wakefullestaff » 20 Dec 2011, 12:49

Wat ik me n.a.v. je post af vraag, zijn de klachten inmiddels weg of sterk vermindert?

Mijn visie op klachten is dat deze ergens door ontstaan, zeker allergieen e.d. Medicatie vanuit de "eerste-lijns" gezondheidszorg pakt de klacht vaak wel aan maar niet de oorzaak van de klacht... Ik loop zelf met mijn hond al een tijdje bij een homeopatisch DA en dat levert mijn hond in mijn ogen meer op dan de zoveelste spuit tegen jeuk o.i.d. en een lotionnetje/creme om te smeren. Misschien eens leuk om te proberen? Ik hoop iig. voor je hond dat deze inmiddels goed is opgeknapt! Misschien voordat het voorjaar weer aanbreekt 'ns een bezoek aan een homeopatisch DA? Baat het niet dan schaad het niet..... :engel
"It is better to be yourself and make a fool of yourself than to try to be someone else and make a fool of yourself anyway."

Terug naar “Staffotheek”