Demodex / Puppymijt

Belangrijke informatie is hier te vinden over gezondheid en ziekte, erfelijkheidskwesties, reuen / teven, aanschaf enz.
Forumregels
of diamstaffs

Re: Demodex / Puppymijt

Berichtdoor of diamstaffs » 17 Okt 2011, 16:40

die puppymijt komt door verminderde weerstand... kan bij elk ras voorkomen... Zolang het op jonge leeftijd voorkomt geen probleem, maar komt het voor op 1,5 jaar of ouder dan is het echte demodex.

Ivomec is een heel goed middel en het zal ook het eenige zijn die echt helpt.

Mandyv

Berichtdoor Mandyv » 17 Okt 2011, 17:22

Dank jullie allemaal voor jullie antwoorden.

Ik ben benieuwd, tot nu toe is hij nog speels en nog steeds de zelfde boef!!

Ik ben er denk ik ook nog wel even zoet mee.

Jacky komt van een broodfokker vandaan, DB erbij geweest etc.

Heb hem gebeld, hij zei dat alle pups het hebben, maar dat ze allemaal zeggen dat het uit het nest komt en hij vind het belachelijk. (die suggestie had ik nog niet gedaan). Toen was het Tududududu.

Fijn, dankje voor het informeren met andere woorden dat bedoelde hij VAST! :hum

Ik hou jullie hier op de hoogte.

De DA was er wel heel serieus over dat het zelfs epeleptische aanvallen kan veroorzaken.

(En ik schrik dan natuurlijk hahahaha)

Mandyv

Berichtdoor Mandyv » 18 Okt 2011, 17:24

De nacht is goed verlopen. Ook vandaag in het bos was Jacky gewoon actief!

Tot nu toe gaat het goed! :D

Damien

Berichtdoor Damien » 18 Okt 2011, 17:47

Mooi, hou ons op de hoogte.

Veel krijgen er in combinatie met de ivomec ook anti biotica, moet jij die ook geven?

Zou iig nog sowieso iets weerstandsverhogend bij geven!

Damien

Berichtdoor Damien » 18 Okt 2011, 22:12

[quote="Mandyv"][quote="Damien"]Zo ver ik weet is het behoorlijk heftig spul. Zie het zelf als laatste redmiddel

Ik ben ook nog steeds bezig met mn teefje die behoorlijk hardnekkig demodex heeft.

Heb je ook een AB kuur meegekregen? Heb die wel gehad voor 3 weken omdat het vaak gepaard gaat met een bacteriële infectie. Nu komt demodex vaak tot uiting in kale plekken als de weerstand verminderd is en van een AB kuur gaat de weerstand er ook niet op vooruit. Ik zou iig ten aller tijde weerstand verhogende pilletjes/poeder geven, ben ik nu ook mee begonnen.

voor advocate is het sowieso te laat. ik was nu met ectodex maar dat is ook geen pretje, het is nog niet beter geworden maar denk dat ectodex ook niet echt een gunstig effect heeft op de huid, het is even afwachten

succes iig.. laat weten hoe het werkt.[/quote]

Ja, Jacky heeft het echt overal. Ik moet Ivomec 1x daags 0.15ml geven. Jacky is nu 5mnd.

Ik heb einde middag voor het eerst het medicijn gegeven, dus ik ga goed opletten.

Waar kan ik die weerstand verhogende pilletjes halen? en heb je een bepaald merk dat je zegt dat werkt het beste?

Groetjes![/quote]

Hoe zijn ze op die 0.15 ml gekomen bij Jacky? Ik kreeg van iemand het volgende schema door:

"ivomec eerste 2 maand elke dag 0.05 per kg dan 2 maand om de dag en dan 2 maand 1x per week"

Dan kom ik voor mijn hond op 1 ml uit, das bijna 6x zoveel wat jij moet geven, een beetje raar.

Hoelang moet jij het blijven geven volgens je arts?

Mandyv

Berichtdoor Mandyv » 19 Okt 2011, 21:50

[quote="Damien"][quote="Mandyv"][quote="Damien"]Zo ver ik weet is het behoorlijk heftig spul. Zie het zelf als laatste redmiddel

Ik ben ook nog steeds bezig met mn teefje die behoorlijk hardnekkig demodex heeft.

Heb je ook een AB kuur meegekregen? Heb die wel gehad voor 3 weken omdat het vaak gepaard gaat met een bacteriële infectie. Nu komt demodex vaak tot uiting in kale plekken als de weerstand verminderd is en van een AB kuur gaat de weerstand er ook niet op vooruit. Ik zou iig ten aller tijde weerstand verhogende pilletjes/poeder geven, ben ik nu ook mee begonnen.

voor advocate is het sowieso te laat. ik was nu met ectodex maar dat is ook geen pretje, het is nog niet beter geworden maar denk dat ectodex ook niet echt een gunstig effect heeft op de huid, het is even afwachten

succes iig.. laat weten hoe het werkt.[/quote]

Ja, Jacky heeft het echt overal. Ik moet Ivomec 1x daags 0.15ml geven. Jacky is nu 5mnd.

Ik heb einde middag voor het eerst het medicijn gegeven, dus ik ga goed opletten.

Waar kan ik die weerstand verhogende pilletjes halen? en heb je een bepaald merk dat je zegt dat werkt het beste?

Groetjes![/quote]

Hoe zijn ze op die 0.15 ml gekomen bij Jacky? Ik kreeg van iemand het volgende schema door:

"ivomec eerste 2 maand elke dag 0.05 per kg dan 2 maand om de dag en dan 2 maand 1x per week"

Dan kom ik voor mijn hond op 1 ml uit, das bijna 6x zoveel wat jij moet geven, een beetje raar.

Hoelang moet jij het blijven geven volgens je arts?[/quote]

Oke, nee ik heb geen anti-biotica erbij gekregen. Alleen Ivomec. Ik moet het 6 weken geven, over 3 weken terug voor controle. Hoe de DA bij 0.15ml is gekomen geen idee. Maar dat moet genoeg zijn volgens haar.

Kreeg jou hond ook rode oogjes?

Jacky is wat stil voor mijn gevoel vandaag

Damien

Berichtdoor Damien » 20 Okt 2011, 13:12

kale huid rond de ogen is wel een beetje rood ja maar behandel niet met ivomec nog he

hebben hier 2 dierenarts praktijken, ene zijn de ervaren artsen op vakantie. de ander zegt dat hij behandeling met ivomec niet ziet zitten en dat het inweze tegen de wet is....

wordt er echt een beetje gestoord van, heb een afspraak gemaakt om te kijken wat de oorzaak is dat ectodex niet helpt maar heb er nu al weer geen vertrouwen in. eindstand weet hij waarschijnlijk weer niets.

raar dat ern dan allom op forums staat het er voor wordt gebruikt bij honden

Toska

Berichtdoor Toska » 20 Okt 2011, 16:34

[quote="Damien"]kale huid rond de ogen is wel een beetje rood ja maar behandel niet met ivomec nog he

hebben hier 2 dierenarts praktijken, ene zijn de ervaren artsen op vakantie. de ander zegt dat hij behandeling met ivomec niet ziet zitten en dat het inweze tegen de wet is....

wordt er echt een beetje gestoord van, heb een afspraak gemaakt om te kijken wat de oorzaak is dat ectodex niet helpt maar heb er nu al weer geen vertrouwen in. eindstand weet hij waarschijnlijk weer niets.

raar dat ern dan allom op forums staat het er voor wordt gebruikt bij honden[/quote]

Kijk het is een paardenmiddel figuurlijk dan,maar kijk uit dat de huidklachten niet erger worden,want dan ben je

verder van huis.

Ik zou ivomec zo weer gebruiken als het nodig zou zijn,ik weet het is niet gezond maar een hond met huidklachten

die blijven aanhouden en demodex die hardnekkig te genezen is,is ook niet zo fijn voor de hond.

Ik snap je dilemma maar wetende wat ik nu weet,vind ik het jammer dat er niet eerder is gestart met ivomec dan

had het misschien nooit zover gekomen met Tosca,ben zelfs bang geweest toen ik merkte dat ze helemaal gek werd

van de jeuk e.d. dat het me mijn hond zou kosten.

Heb ooit een bobtail gehad met ernstige huidklachten waar geen enkele behandeling bij aansloeg,

je keek zo op zijn huid die helemaal onder de korsten en pus zat,die heb ik laten inslapen toen hij 6 jaar was. :(

Damien

Berichtdoor Damien » 20 Okt 2011, 16:43

Zit ik ook niet op te wachten nee en merk dat ondanks het wassen met ectodex de klachten nu behoorlijk verergeren en de jeuk ook steeds meer toeneemt. Ik had dan net als de TS liever gelijk met ivomec begonnen. Maar als ze me niet op de kast willen hebben straks kunnen ze me beter met iets naar huis sturen wat effectief is. En moet eerlijk gezegd ook geen ivomec van een arts die geen ervaring heeft met de behandeling ervan, ivm dosering en hoelang ik het moet geven.

Mandyv

Berichtdoor Mandyv » 25 Okt 2011, 17:32

Nu zit Jacky al even aan de Ivomec. Ik vind het alleen wel erg weinig, maar goed ik ben geen dierenarts.

Het is net een druppie dat hij binnen krijgt in zijn bek.

Ik moet hem nu ook gaan wassen met Malaseb shampoo.

Word het dan nog niet beter, dan krijgt hij wat hogere dossis.

Pfff.. geduld word beloond zeggen ze toch?

Terug naar “Staffotheek”