Overstap van bench naar mand

Belangrijke informatie is hier te vinden over gezondheid en ziekte, erfelijkheidskwesties, reuen / teven, aanschaf enz.
Forumregels
Anjagv

Overstap van bench naar mand

Berichtdoor Anjagv » 17 Feb 2012, 12:22

Hoi Allemaal,

Onze Kyra (17 weken) slaap 's nachts altijd in haar bench, ligt daar prima en heb het idee dat ze daar fijn slaapt.

Overdag werk ik thuis,maar zit ze wel regelmatig in de bench. Vanaf wanneer hebben jullie de hond 's nachts in de mand laten slapen en overdag los zonder er de hele tijd bij te zijn??

Heb niet het idee dat ze een sloper is, meestal als ik even wegloop omdat ik even naar boven loop dan ligt ze nog steeds braaf in dr mandje.

Gewoon een keer proberen?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Groetjes Anja :zwaai

piwy87
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Re: Overstap van bench naar mand

Berichtdoor piwy87 » 17 Feb 2012, 12:28

Ik heb Bentley nooit in een bench gehad, maar die was wel een sloper heeft het hele huis van mijn ouders afgebroken :oops:

Maar ik zou zeggen probeer is een uurtje en dan ffies aankijken... :zwaai
Groetjes, Sandy

[img]http://i1180.photobucket.com/albums/x414/Piwy87/bentley.jpg[/img]

Luna&Java

Berichtdoor Luna&Java » 17 Feb 2012, 12:47

[quote="Anjagv"]Hoi Allemaal,

Onze Kyra (17 weken) slaap 's nachts altijd in haar bench, ligt daar prima en heb het idee dat ze daar fijn slaapt.

Overdag werk ik thuis,maar zit ze wel regelmatig in de bench. Vanaf wanneer hebben jullie de hond 's nachts in de mand laten slapen en overdag los zonder er de hele tijd bij te zijn??

Heb niet het idee dat ze een sloper is, meestal als ik even wegloop omdat ik even naar boven loop dan ligt ze nog steeds braaf in dr mandje.

Gewoon een keer proberen?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Groetjes Anja :zwaai[/quote]

Vraag maar even na bij Dannyvectra. Hij is ervaringdeskundige.

loveluna
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor loveluna » 17 Feb 2012, 13:45

Die van mij is nu 5 maanden en ik vraag me dat inderdaad ook vaak af.

Als ik ga douche of ik doe boven de was, dan kan ze zo een hele tijd alleen zijn.

Ze doet dan niets wat niet mag!!

Van de week hebben we de bench op gehouden toen we boodschappen gingen doen, we kwamen terug lag ze lekker te slapen maar verder alleen met der speeltjes gespeelt en niet met onze spullen.

Ik ga het nu denk steeds langer uitbreiden, maar wacht wel even tot ze gaat pubberen, denk ik.
[img]http://i1155.photobucket.com/albums/p546/Jenn-91/Facebook/Mobile%20Uploads/396476_2712826226146_1421618313_32068128_1212478268_n-1-1.gif[/img]

thijs

Berichtdoor thijs » 17 Feb 2012, 14:07

ik zou goed naar je hondje kijken ......hij gaat nog puberen he!

En als je het wil proberen om hem los te laten zou ik eerst iets actiefs met hem gaan doen.

Hier 1 die gerust los en alleen kan zijn ,maar de andere zal heel de boel slopenen alles bij elkaar blaffen.stop ik haar im de bench ligt ze heeel de tijd stil

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 17 Feb 2012, 14:45

Toen Jes ongeveer 9/10 maanden was waren we bezig met afbouwen van de bench. Uiteindelijk kon hij zeker tot 4 uurtjes alleen thuis zonder dingen te slopen en/of andere rare dingen.

Totdat ik 1 keertje een half uurtje boodschappen ging doen, kwam thuis, schoen naar de heen en weer gekauwd door die rotzak. Dus... hier niet meer zonder bench. Hij vind het niet erg om erin te liggen, en wij zijn verzekerd dat onze spullen heel blijven.

Zie er geen probleem van in.

Chleo
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Chleo » 17 Feb 2012, 15:07

Ze kan nu idd misschien niet slopen, maar als ze straks gaat puberen wat anderen ook zeggen ineens wel..

Die van mij kon als pup ook zonder bench, maar toen het puberen begon pffff

Heel stuk kozijn afgevreten, glipte ze soms naar boven, aan me bedmeubel zitten knauwen, schoenen slopen en ga zo nog maar ff door! Dus onze sloper zit in de bench als we er niet zijn, zo als we thuis zijn, maar in een andere ruimte dan haar sloopt ze niks. Onze andere daarintegen heeft 1 keer een afstandbediening kapot gebeten en dat is het, mits we iets los op tafel laten slingeren, dan vind hij dat ie het mag slopen.
Chleo 01-10-2010

Caesar 24-01-2014

Brasco 23-07-2010 / 02-12-2013, out of our life, but not out of our heart.

Anjagv

Berichtdoor Anjagv » 17 Feb 2012, 15:22

Denk dat we het maar eens gaan proberen en losse dingen die we heel willen houden ff opruimen :)

Werk boven dus kan wat vaker naar beneden gaan of het allemaal goed daar gaat.

Eerst maar eens 's middags proberen na een flinke wandeling, is ze al lekker moe.

Bedankt voor alles reacties, toppie!

Kayla
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Kayla » 17 Feb 2012, 20:10

Hier ging t ook altijd goed..

Tot Kayla dus ook begon te puberen, en de halve trap tree lekker vond om op te eten :zoo

Sindsdien zit ze altijd weer in de bench, en ze weet eigenlijk ook niet anders waardoor ze het niet erg vindt..

Als we gewoon in huis zijn, ff douchen of wat dan ook dan doet ze niks in huis...
[img]http://i50.tinypic.com/2qdcqwg.png[/img]

Groetjes Patrick,Birgit, Alysha en een pootje van Kayla en Ziva

joostjep
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor joostjep » 17 Feb 2012, 21:17

Ik houd normaal 2.5 jaar aan. Dan zijn ze rustig en weten wat ze mogen. Mack heeft vorige week de krantenbak leeggehaald net op het moment dat ik aan het twijfelen was of meneer misschien toch nu al uit de bench zou kunnen.

Een jaar of 20 geleden hadden we een Bouvier. Mevrouw zat altijd in de garage als we weggingen. Toen ze twee jaar oud was lieten we haar in de woonkamer. Eenmaal weer thuis had ze een gat in de driezitsbank gegraven. We hebben haar toen nog een half jaartje in de garage gelaten en daarna is nooit meer wat gebeurt.
[img]http://home.kpn.nl/pu5ow2/pics/forum/mack_2.jpg[/img]

Terug naar “Staffotheek”