Tips voor aanschaf nieuwe hond?!

Belangrijke informatie is hier te vinden over gezondheid en ziekte, erfelijkheidskwesties, reuen / teven, aanschaf enz.
Forumregels
mandy-vb

Tips voor aanschaf nieuwe hond?!

Berichtdoor mandy-vb » 13 Mar 2012, 09:51

Hallo allemaal,

Ik ga binnekort na jaren wachten mijn eerste eigen staffordje aanschaffen. Ik wil mij hier natuurlijk zo goed mogelijk op voorbereiden, want een hond heb je niet voor even maar voor het leven. Omdat ik een wat oudere hond neem vroeg ik me af of jullie nog bepaalde tips voor mij hebben waar ik op moet letten tijdens de aanschaf?? Mijn vriend en ik hebben al wel besloten dat we voor een AM Staff gaan en het liefste een reu. Wij willen het liefste een reu omdat wij vrij afgelegen wonen en mijn vriend vaak avond diensten werkt, een reu is net iets waakser (heb ik mij laten vertellen, uitzonderingen daargelaten) en minder kattig dan een teef. Het word absoluut geen buitenhond maar hij moet mij wel beschermen aangezien de zorg voor het grootste gedeelt op mijn schouders terecht komt en ik dus vaak in het donker met hem moet lopen, dit doe ik dan ook met alle liefde maar daar staat dus wel bescherming van mij tegen over, MAAR hij moet absoluut niet vals zijn of agressief naar kinderen. Ik wil graag een allemans vriend die weet wanneer die moet beschermen (op commando, dit wil ik eventueel leren met een cursus). Dus heeft iemand van jullie nog bepaalde tips of ideën? Ohja, de aanschaf van de hond zal pas in de zomer zijn omdat ik hem in mijn vakantie wil ophalen zodat we nog een paar weekjes hebben om aan elkaar te wennen.

Bedankt alvast! & Groetjes

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Tips voor aanschaf nieuwe hond?!

Berichtdoor Mick » 13 Mar 2012, 10:15

Ik denk niet dat een reu van nature waakser is als een teef. Bij ons is juist onze teef degene die vrij waaks is en onze reu, die gaat hoogstens ff kijken als Noa flink blaft.

Ik vind een staff ook niet het type hond om de baas te beschermen. Ze willen veelste graag aandacht en kroelen. Als je dus een hond wil als bescherming zou ik zeker niet voor een staff gaan. Denk dat je dan beter voor een rotje kan gaan, maar mijn kennis mbt andere rassen is heel erg beperkt!

Ze zien er indrukwekkend uit, dat schrikt vele al af, maar het zijn bodybuilders met een klein hartje, die indien goed gefokt nooit naar een mens zullen uithalen! :knipoog
[color=#0000BF][i]Even a blind squirrel finds a nut once in a while[/i][/color]

stephanie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor stephanie » 13 Mar 2012, 10:27

Als je net zo'n reu krijgt als ik heb lopen heb je geen waakhond hoor :hihi mijn reu is clown numero Uno.. en als er 1 waaks is is het wel mijn bulldog X teef

Succes met het zoeken naar een maatje :cool

mandy-vb

Berichtdoor mandy-vb » 13 Mar 2012, 10:28

[quote="Mick"]Ik denk niet dat een reu van nature waakser is als een teef. Bij ons is juist onze teef degene die vrij waaks is en onze reu, die gaat hoogstens ff kijken als Noa flink blaft.

Ik vind een staff ook niet het type hond om de baas te beschermen. Ze willen veelste graag aandacht en kroelen. Als je dus een hond wil als bescherming zou ik zeker niet voor een staff gaan. Denk dat je dan beter voor een rotje kan gaan, maar mijn kennis mbt andere rassen is heel erg beperkt!

Ze zien er indrukwekkend uit, dat schrikt vele al af, maar het zijn bodybuilders met een klein hartje, die indien goed gefokt nooit naar een mens zullen uithalen! :knipoog[/quote]

Bedankt voor je reactie. Hij is niet bedoelt om me constant te beschermen (denk dat ik het verkeerd heb neergezet hierboven, sorry), ik vind het gewoon fijn dat ik iemand heb die thuis bij me is, zodat ik niet alleen ben. Ik heb een nare ervaring gehad met een rotweiler (ben gebeten, en hard ook) en dit is dan ook absoluut niet mijn ras. Ik ben gewoon verliefd geworden op het karakter van de staff, Ik ben zelf echt een knuffelkont en vind het gewoon heerlijk dat zon grote hond denkt dat ie als een puppy op je schoot past haha.

mandy-vb

Berichtdoor mandy-vb » 13 Mar 2012, 10:28

[quote="stephanie"]Als je net zo'n reu krijgt als ik heb lopen heb je geen waakhond hoor :hihi mijn reu is clown numero Uno.. en als er 1 waaks is is het wel mijn bulldog X teef

Succes met het zoeken naar een maatje :cool[/quote]

Haha het blijft gewoon een super ras, dan bescherm ik mezelf wel haha.

mandy-vb

Berichtdoor mandy-vb » 13 Mar 2012, 10:32

[quote="mandy-vb"]Hallo allemaal,

[b]Ik heb mijn bericht even aangepast omdat de hond niet als een echte ''waakhond/beschermhond'' is bedoelt maar meer als maatje in het afgelegen bos, aangezien ik hem in het donker moet uitlaten vind ik het fijner dat ik een groffe hond naast me heb lopen in plaats van een vivi :p[/b]

Ik ga binnekort na jaren wachten mijn eerste eigen staffordje aanschaffen. Ik wil mij hier natuurlijk zo goed mogelijk op voorbereiden, want een hond heb je niet voor even maar voor het leven. Omdat ik een wat oudere hond neem vroeg ik me af of jullie nog bepaalde tips voor mij hebben waar ik op moet letten tijdens de aanschaf?? Mijn vriend en ik hebben al wel besloten dat we voor een AM Staff gaan en het liefste een reu. Bedankt alvast! & Groetjes[/quote]

stephanie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor stephanie » 13 Mar 2012, 10:39

[quote="mandy-vb"][quote="stephanie"]Als je net zo'n reu krijgt als ik heb lopen heb je geen waakhond hoor :hihi mijn reu is clown numero Uno.. en als er 1 waaks is is het wel mijn bulldog X teef

Haha het blijft gewoon een super ras, dan bescherm ik mezelf wel haha.[/quote]

Dat is 1 ding wat zeker is :)

mandy-vb

Berichtdoor mandy-vb » 13 Mar 2012, 10:44

[quote="stephanie"][quote="mandy-vb"][quote="stephanie"]Als je net zo'n reu krijgt als ik heb lopen heb je geen waakhond hoor :hihi mijn reu is clown numero Uno.. en als er 1 waaks is is het wel mijn bulldog X teef

Haha het blijft gewoon een super ras, dan bescherm ik mezelf wel haha.[/quote]

Dat is 1 ding wat zeker is :)[/quote]

Weet jij misschien of er ook een manier is om mijn tekst van daarboven aan te passen??

patriciadiesel
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor patriciadiesel » 13 Mar 2012, 12:12

Denk dat het verschilt per hond,mijn diesel is juist heel allert als ik savonds alleen met hem buiten loop hahahaha

Hoeft niemand in mn buurt te komen :D

Maar mensen gaan ook met grote boog om ons heen als ze em zien hihi

Verder is t een knuffel 1ste klas :D

Successs xxxx
[img]http://94.100.118.139/1305700001-1305750000/1305700101-1305700200/1305700199_16_8iuX.jpeg[/img][img]http://94.100.121.251/1299750001-1299800000/1299758201-1299758300/1299758283_16_Lu2y.jpeg[/img]

mandy-vb

Berichtdoor mandy-vb » 13 Mar 2012, 12:26

[quote="patriciadiesel"]Denk dat het verschilt per hond,mijn diesel is juist heel allert als ik savonds alleen met hem buiten loop hahahaha

Hoeft niemand in mn buurt te komen :D

Maar mensen gaan ook met grote boog om ons heen als ze em zien hihi

Verder is t een knuffel 1ste klas :D

Successs xxxx[/quote]

Ik denk inderdaad ook verschilt per hond, als ik savonds met de hond van mn ex liep hoefde er ook echt niemand bij me in de buurt te komen terwijl ze in het licht minder allert was op vreemde mensen. Verder was het een schat van een beest. En het komt inderdaad nog erg vaak voor als mensen een staff zien dat ze er met en grote boog omheen lopen, terwijl (de meeste) juist echte schatjes en knuffelbeertjes zijn. Jammer van al die negatieve aandacht maar gelukkig weten wij, de stafford liefhebbers, wel beter. Bedankt voor je leuke berichtje! xx

Terug naar “Staffotheek”