Tips voor aanschaf nieuwe hond?!

Belangrijke informatie is hier te vinden over gezondheid en ziekte, erfelijkheidskwesties, reuen / teven, aanschaf enz.
Forumregels
mandy-vb

Re: Tips voor aanschaf nieuwe hond?!

Berichtdoor mandy-vb » 17 Mar 2012, 09:54

[quote="miruske"]Ik vind het zo mooi als je een hond een goed leven kunt geven die er al is. Dus uit het assiel of die een goed huis zoekt. En als je dan geluk hebt en met de hond is niks mis maar de mensen gaan uit elkaar of iets dergelijks is dat alleen maar mooi.

Een pup opvoeden is in mijn ogen juist heel erg leuk, maar wat je daarvoor moet hebben is tijd!!! Het liefst veel thuis zijn en veel geduld en consequentie. Veel mensen willen dit maar kunnen het niet met werk of iets dergelijks. Ik weet wel dat veel mensen ( met name vrouwen) als ze een hondje zien meteen verkocht zijn en niet verder kijken dan hun neus lang is. Als je bij een fokker komt of een verkoper of net wat en je ziet dat de omstandigheden niet goed zijn of de hond gewoon niet lijkt te zijn wat je echt zou willen moet je echt verder kunnen kijken en zeggen dat je de hond niet wilt hoe lief hij of zij ook naar je kijkt. Je bespaard jezelf zo veel ellende.

Maar de mensen die wel een hond nemen om hem een beter of gewoon goed leven te bieden... dat vind ik echt mooi! Ik heb zelf liever een pup die ik vanaf begin kan vormen maar ja, dat is in mijn ogen dan de makkelijkste weg.

nogmaals succes ik bene rg benieuwd wat er straks op het forum verschijnt hahahah wel foto's plaatsen hoor!![/quote]

Dankje voor je leuke reactie :D ik geef je gelijk dat je een pup beter kunt vormen maar mijn vriend en ik werken beiden dus heb ik niet fulltime tijd voor de pup, vandaar onze keuze voor een oudere hond. Mochten wij ooit kinderen krijgen (wat wel over een aantal jaar in de planning staat) wil ik graag een pup, die wil ik dan samen met ons kleintje op laten groeien, mits de hond die we dan al hebben met honden kan. Ik ga binnenkort kijken bij een hondje en als dat dr word gooi ik gelijk foto's er op. Maar geduld is wel vereist want we gaan eerst een paar keer kennis maken voordat we een keuze maken :) en wat je zegt dat vrouwen met name snel verkocht zijn heb je gelijk in daarom gaat m'n vriend mee met z'n kritische oog :p

miruske
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor miruske » 17 Mar 2012, 21:33

nogmaals heel veel succes en we zien het wel verschijnen. En ben jij dat in je onderschrift? Schitterend paard ook hoor!!

mandy-vb

Berichtdoor mandy-vb » 17 Mar 2012, 22:39

[quote="miruske"]nogmaals heel veel succes en we zien het wel verschijnen. En ben jij dat in je onderschrift? Schitterend paard ook hoor!![/quote]

Thanx! Jullie zien tegen die tijd mijn trots zeker op t forum verschijnen :) dan maak ik dr een eigen topic voor haha. Ja dat ben ik met m'n andere dierenvriend :) dankjewel, het is ook echt een schatje, op z'n koppigheid na dan, zo baas zo dier zeggen ze dan hè haha

devil

Berichtdoor devil » 18 Mar 2012, 09:56

ga altijd van tevoren op bezoek en vraag ze de oren van hun kop..

bekijk de honden die ze in huis hebben.

puppycursus mt de pup gaan doe is erg goed en erg leuk..

ga evt een keer op hondenshow kijken daar zie je heel veel fokkers en honden bijelkaar..

ikzelf heb 2 honden bij dirk's amstaff vandaan..

ze hebben super honden

zijn super aardige mensen..

misschien is het wel iets voor je :knipoog

mandy-vb

Berichtdoor mandy-vb » 18 Mar 2012, 10:52

[quote="devil"]ga altijd van tevoren op bezoek en vraag ze de oren van hun kop..

bekijk de honden die ze in huis hebben.

puppycursus mt de pup gaan doe is erg goed en erg leuk..

ga evt een keer op hondenshow kijken daar zie je heel veel fokkers en honden bijelkaar..

ikzelf heb 2 honden bij dirk's amstaff vandaan..

ze hebben super honden

zijn super aardige mensen..

misschien is het wel iets voor je :knipoog[/quote]

Thanx! Ik zal t onthouden en lijkt me wel leuk om een keer naar een show te gaan :) en ik ga de eigenaren zowiezo de oren van hun kop vragen haha. T gaat vast wel goed komen met m'n zoek tocht :)

Terug naar “Staffotheek”