puppy krabt erg veel

Belangrijke informatie is hier te vinden over gezondheid en ziekte, erfelijkheidskwesties, reuen / teven, aanschaf enz.
Forumregels
Luisa

puppy krabt erg veel

Berichtdoor Luisa » 30 Jul 2012, 23:05

Hoihoi beste mensen,

Ten eerste, ik hoop dat het hier goed staat, maar wist niet waar ik t anders moest plaatsen.

Ik ben een stille meelezer, heb eerst alles doorgelezen, maar vind het nu wel tijd wat actiever op het forum te worden, en mijn vragen te stellen waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.

Ik heb sinds 3 weekjes een amstaff pup. Hij word vrijdag 12 weekjes.

Hij heeft 2 weken geleden zn 2e enting gehad, en is vorrige week ontwormt.

Alleen krabt hij de laatste tijd erg veel. Eerst dacht ik dat het door het tuigje komt, omdat hij nog aan het tuigje moest wennen, maar hij doet het inmiddels ook als hij het tuigje niet om heeft enzo. Hij heeft geen vlooien, daar controlleer ik hem telkens al op.

Ik dacht zelf aan mijten oid?

Alvast bedankt!

Groetjes Luisa

anne1987

Re: puppy krabt erg veel

Berichtdoor anne1987 » 31 Jul 2012, 05:08

Heeft ie kalen plekken of andere dingen op de huid die anders zijn zoals bultjes of iets anders?

Als dat zo is of je vertrouwd het niet zou ik toch even langs de ha gaan.

Senna heeft op t moment wat kale plekken en bultjes, ze kunnen alleen niks vinden. Heb advantix pipetjes gekregen, als dit helpt moet ik dit blijven gebruiken omdat dit bij senna al paar keer terug is gekomen. Als het niet helpt dan krijgt ze een roesje en doen ze een huidbiopt.

Succes met je pup.

Mila
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mila » 31 Jul 2012, 08:04

Het zou ook kunnen dat het een reactie is op het ontvlooien, hebben meer honden last van.

Hier worden pas maatregelen genomen als er daadwerkelijk vlooien zijn, dus niet preventief. Eigenlijk is dat spul gewoon chemische troep :engel
[img]http://i1232.photobucket.com/albums/ff372/jablootje/d4284c84-c191-46e3-97ca-397dd468c9ca_zps31f38958.jpg[/img]

Chantal101
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Chantal101 » 31 Jul 2012, 08:16

[quote="Mila"]Het zou ook kunnen dat het een reactie is op het ontvlooien, hebben meer honden last van.

Hier worden pas maatregelen genomen als er daadwerkelijk vlooien zijn, dus niet preventief. Eigenlijk is dat spul gewoon chemische troep :engel[/quote]

inderdaad. heb ook 1x van dag spul gebruikt omdat ze dachten dat ze mijten hadden gevonden. nou spu erop.. 5 min later op alle plekken waar ik had op had gedaan viel spontaan het haar eraf. kon het zo van haar lichaampje afrapen.

meerdere oorzaken.

Voer

Seizoen _ gras / pollen of andere allergie.

makkelijk uit te sluiten met een serum test. kost je wel 160 euro voor de test alleen, maarja weetje wel of het daarn aligt of niet.

ik zit momenteel hier met een half kale hond met schilfers.. even test afwachten als dat niet helpt, even 8 weken op hypoallergeen voer. maarja krabben is vaak dat toch iets irriteert, zijn er ook rode bultjes of wat uitslag te zien?

en preventief ontvlooien zou ik al helemaal iet doen. kortharige honden hebben al amper vlooien en als ze er al 1tje hebben zijn het vaak meelifters naar lekker langharige honden
[img]http://i45.tinypic.com/30c4l8j.jpg[/img]

Dark_angel_marjo
Nannystaff
Nannystaff

Berichtdoor Dark_angel_marjo » 31 Jul 2012, 09:31

Ik weet nog toen Ulla pupje was zij dat ook heel veel deed,zelfs onder het wandelen en spelen.

Ik kon toen ook niks vinden,maar uiteindelijk is het minder geworden en effe later deed ze het niet meer.
[img]http://i30.photobucket.com/albums/c314/dark_angel_marjo/osTysonulla1-2.jpg[/img]

Luisa

Berichtdoor Luisa » 31 Jul 2012, 09:34

Bedankt voor de reacties!

Nee hij is nog niet ontvlooit, wil ik ook niet doen, aangezien ik geen vlooien kan vinden.

Hij heeft wel wat uitslag, maar dat is bij zn onderbuikje, rond zn friemeltje, wat kleine pusbultjes, maar ik las dat dat door de brandnetels is?

Hij reageerd ook heel heftig op verschillende soorten voer (heb een topic aangemaakt onder het kopje barf en kvv) dus misschien dat het daarmee samen hangt?

Voor derest heeft hij een mooie, glanzende vacht en geen kale plekjes.

Terug naar “Staffotheek”