jeuk

Belangrijke informatie is hier te vinden over gezondheid en ziekte, erfelijkheidskwesties, reuen / teven, aanschaf enz.
Forumregels
luc1340
Rookie Staff
Rookie Staff

jeuk

Berichtdoor luc1340 » 06 Jun 2013, 11:22

Onze pup heeft de laatste tijd veel last van jeuk,zit veel te dabben aan zijn pels,kruipt op zijn buik in het rond.Toen we hem pas hadden had hij dat niet,we gaven hem de voeding die we hebben mee gekregen,namelijk Fokker.Maar das bij ons in Belgie niet gemakkelijk te verkrijgen ,dus zijn we over geschakeld de helft euro premium en de helft Fokker.Wij zijn er al mee naar de dierenarts geweest ,die heeft hem een spuitje gegeven tegen de jeuk,ook een pipet tegen vlooien en teken.Het heeft een paar dagen beter geweest maar het word terug erger en erger.

Heeft er iemand goede raad of een oplossing voor onze pup zijn probleem.Wij vertrekken binnen 12 dagen met onze camper naar Frankrijk,hopelijk is dan het probleem op gelost.

Bedankt voor de informatie en de moeite.Groetjes uit Belgie

Criminalmindz

Re: jeuk

Berichtdoor Criminalmindz » 06 Jun 2013, 12:15

Blijkbaar is hij allergisch voor de voeding die je nu geeft.

Ik zou toch een ander merk kiezen of vers gaan geven.

Xena
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Xena » 06 Jun 2013, 13:05

Ja zoals je het nu zelf verteld lijkt t voedselgerelateerd.... Probeer eerst eens weer een paar dagen

Alleen fokker kijken of 't minder wordt.... Dan is t echt t nieuwe voedsel..

Zelf zou ik je, ook aanraden op KVV over te stappen, maar dat is nu niet echt handig in een camper:knipoog
[img]http://i43.tinypic.com/2ih3qcn.jpg[/img]

luc1340
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor luc1340 » 06 Jun 2013, 15:41

Hallo,bedankt voor de reactie maar wat bedoelen jullie met KVV ??Dat ken ik niet :-)

Bedankt voor de reacties.

Xena
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Xena » 06 Jun 2013, 15:55

[quote="luc1340"]Hallo,bedankt voor de reactie maar wat bedoelen jullie met KVV ??Dat ken ik niet :-)

Bedankt voor de reacties.[/quote]

Kvv is versvlees maar dan in rollen zeg maar... Lees maar eens in topic barf en kvv of kijk eens op de website van barfplaats...

In brokken zitten vaak granen die kunnen allerlei allergische reacties geven, de meeste honden doen t beter op kvv oh kvv staat voor klaar vers vlees...

En barf moet jezelf samenstellen dat is bijvoorbeeld bot: kipkarkas, geitenribjes, orgaan: rundrpens, kippelever en spiervlees: zoals kip en konijn...
[img]http://i43.tinypic.com/2ih3qcn.jpg[/img]

luc1340
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor luc1340 » 07 Jun 2013, 06:38

Hallo ,bedankt voor den uitleg ?Ben naar den dierenarts geweest en die heeft voor mij een speciale zak met dieetvoeding besteld.Ik hoop mischien dat het gaat helpen ,anders moeten we nog een andere oplossing zoeken.

Daven
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor Daven » 17 Jul 2016, 18:15

Even de nieuwe brokken afwachten evt nog wat omegavetzuren erbij geven (doils skin) Geen extra (menselijke) tussendoortjes . Ben benieuwd hoe de vakantie gegaan is ,zeker de zomertijd spelen de allergieën weer een rol.

Hier geef ik ze ook vers vlees en kan je net als de anderen dit adviseren mochten de dieetbrokken niet veel doen .

Terug naar “Staffotheek”