Doos probleempjes?

Belangrijke informatie is hier te vinden over gezondheid en ziekte, erfelijkheidskwesties, reuen / teven, aanschaf enz.
Forumregels
Daven
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Re: Doos probleempjes?

Berichtdoor Daven » 12 Jul 2016, 16:36

[quote="Inge en Bono"]'Ff' de blaas spoelen met malaseb. 'Ff' laten uitleggen hoe je een katheter plaatst.

Gelukkig is dit topic 3jaar oud en zal ts dit 'advies' zeer ws niet meer lezen. Want zo'n tip is natuurlijk van de zotte! :gek[/quote]

Wat lul je nu ,mijn hond had hetzelfde en ik kreeg dit advies van de da en was binnen no time eraf ,nee wachten dat het een baarmoederontsteking of erger wordt dat is :cool

Voordat je zelf meteen iets zot zots roept , beter eerst even navragen hoe ik aan zo'n antwoord kom :engel

Het advies van een da zot noemen dat is pas zot :gek

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 12 Jul 2016, 17:05

Maar jij bent toch geen dierenarts? Hoe weet jij dat dit hetzelfde is?
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Daven

Berichtdoor Daven » 12 Jul 2016, 17:10

[quote="Inge en Bono"]Maar jij bent toch geen dierenarts? Hoe weet jij dat dit hetzelfde is?[/quote]

Omdat de symptomen die ts beschrijft overeen komen :knipoog ,dit advies kan geen kwaad maar je kunt ook wachten dat het misschien erger wordt .Wat iedereen doet moet hij lekker zelf weten ,maar zot kun je mijn antwoord niet noemen :engel

Meestal gaat zoiets niet vanzelf over en trust me ik heb 3 teven :knipoog

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 12 Jul 2016, 17:25

Daarover verschillen we van mening.

Gelukkig kom je niet zomaar aan een katheter en uitleg hoe die te plaatsen, dus kan een dierenarts gewoon fijn zelf beoordelen wat er moet gebeuren
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Daven

Berichtdoor Daven » 12 Jul 2016, 17:30

[quote="Inge en Bono"]Daarover verschillen we van mening.

Gelukkig kom je niet zomaar aan een katheter en uitleg hoe die te plaatsen, dus kan een dierenarts gewoon fijn zelf beoordelen wat er moet gebeuren[/quote]

Jij niet ik wel (ben verpleegkundige :D ) ,maar dit was het advies van mij da en die doet niet zo moeilijk dus bij mijn da kom je er makkelijk aan :tss

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 12 Jul 2016, 17:56

Nou, ik hoop toch dat jouw da ook eerst wil zien voor die zegt "doe maar een shampootje met een katheter en spoelen maar"?

Je bent verpleegkundige; een katheter plaatsen is een voorbehouden handeling, niet iets wat je zomaar zonder tussenkomst van een (dieren)arts 'ff' doet.....

Daven

Berichtdoor Daven » 12 Jul 2016, 18:08

[quote="Inge en Bono"]Nou, ik hoop toch dat jouw da ook eerst wil zien voor die zegt "doe maar een shampootje met een katheter en spoelen maar"?

Je bent verpleegkundige; een katheter plaatsen is een voorbehouden handeling, niet iets wat je zomaar zonder tussenkomst van een (dieren)arts 'ff' doet.....[/quote]

Veel opties heb je niet en als het nog niet te ver gevorderd is kun je beter dit proberen dan weer een ab kuur (aangezien de da ts adviseerde he nog aan te kijken ,lijkt mij dat het nog niet zo ernstig was en is dit op deze manier makkelijk in de kiem te smoren ! Je kunt ook de blaas spoelen met nacl (alleen daar kan niet iedereen aan komen :bleble ) Je kunt ook supplementen geven .

Ik mag katheteriseren (op mensen lol :D ) en als je goed lees is het op advies van da dus niet zomaar zonder tussenkomst :engel Dat het jou ding niet is prima ,ik ben niet zo zeurderig :knipoog

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 12 Jul 2016, 18:29

Had dan de da niet geadviseerd om te katheteriseren en te spoelen als dat beter was? 'Weer' een abkuur werd ook niet voorgeschreven, toch?

Bij jouw teef was het op advies van de da. Maar jij geeft het advies te katheteriseren en spoelen met shampoo, dat is iets heel anders dan op advies van de da. Dat is niet iets wat je zomaar 'ff' doet, met een beetje uitleg.

Fijn dat jij weet hoe je moet katheteriseren, dat je aan de spullen kan komen. Ik ook. Maar ik geef niet het advies om dit maar 'ff' te doen. Want dit doe je niet 'ff'. Je moet weten wat je doet. En dat mag je zeurderig vinden hoor

Daven

Berichtdoor Daven » 12 Jul 2016, 18:36

[quote="Inge en Bono"]Had dan de da niet geadviseerd om te katheteriseren en te spoelen als dat beter was? 'Weer' een abkuur werd ook niet voorgeschreven, toch?

Bij jouw teef was het op advies van de da. Maar jij geeft het advies te katheteriseren en spoelen met shampoo, dat is iets heel anders dan op advies van de da. Dat is niet iets wat je zomaar 'ff' doet, met een beetje uitleg.

Fijn dat jij weet hoe je moet katheteriseren, dat je aan de spullen kan komen. Ik ook. Maar ik geef niet het advies om dit maar 'ff' te doen. Want dit doe je niet 'ff'. Je moet weten wat je doet. En dat mag je zeurderig vinden hoor[/quote]

Zoveel da ,zoveel meningen :engel

Dat is jou mening als je uitleg hebt gekregen en je hebt het een keer gezien ,kan iedereen het :D Als het zo onverantwoord was denk je dan dat de da dit advies gaat geven :engel

Ja ik vind je een zeur ,ik heb het bij mijn engelse bulldog en bully gedaan ,alle 2 zijn ze zo ervan afgekomen en ze leven nog steeds :bleble

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 12 Jul 2016, 19:08

:bleble :roll:

:zwaai

Terug naar “Staffotheek”