Pup 8 weken en ectodex ?

Belangrijke informatie is hier te vinden over gezondheid en ziekte, erfelijkheidskwesties, reuen / teven, aanschaf enz.
Forumregels
Angel2013

Pup 8 weken en ectodex ?

Berichtdoor Angel2013 » 22 Jul 2013, 12:03

Graag wil ik adviezen ivm demodex?

Ik heb een Engelse stafford van 8 weken oud die last heeft demodex (puppyschurft) dit is net geconstateerd door de da dmv afkrabbels...

Nu moet ik de pup wassen met ectodex om de 7 dagen dan de voorkant en de week erna de achterkant enzovoort en dat 4 weken lang... Nu de eerste week na de 1e behandeling ziet het er alleen maar slechter uit en de da zegt dat het normaal is.

Nu heb ik gelezen dat ectodex voor pups vanaf 3 maanden is.

Andere da adviseert pipetjes te geven...

Kan ook voor injectie kiezen met een niet geregistreerd middel voor honden en die zijn geheel op eigen risico..

Zoveel verschil tussen da dat ik het nu ook niet meer weet.

Maar om me schatje nu terug te brengen naar haar fokker? (Je hebt al gauw een band)

Vandaar graag advies met de gene die hier ook mee te kampen heeft gehad en waar het dier ervan genezen is.

Groetjes Arno en een poot van Angel

mar
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Pup 8 weken en ectodex ?

Berichtdoor mar » 22 Jul 2013, 16:26

een van mijn staffies heeft als pup ook demodex gehad. Die heb ik gewassen met ectodex (weet niet meer precies hoe vaak dat moest, maar deed haar wel altijd helemaal dus niet eerst de voorkant en dan de achterkant zeg maar), en toen ik klaar was met de ectodex zeg maar heb ik voor de zekerheid nog zo'n pipetje (advocate) gebruikt. Ectodex is agressief, maar werkt wel het beste / heeft het beste resultaat. Succes met je pupsel!

als je de zoekfunctie even gebruikt is hier al best veel over te vinden trouwens
[img]http://i985.photobucket.com/albums/ae332/mariannedekker/horus.png[/img]

Criminalmindz

Berichtdoor Criminalmindz » 22 Jul 2013, 17:51

Heftig

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 22 Jul 2013, 19:57

Wel heel erg jong al die uiting van demodex en al zo extreem ook. Hoe ben je aan dat pupje gekomen?
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Angel2013

Berichtdoor Angel2013 » 22 Jul 2013, 20:55

Ik heb de pup via een fokker uit limburg.. Zijn andere pups hebben het ook en dat is wel heel triest ..

Maar de fokker is wel heel bereidwillig door de hele behandeling te vergoeden... Hij zou de pup ook zo weer terug nemen maar dat gaat niet gebeuren!

Ik wil er alles aan doen om Angel er vanaf te helpen..

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 22 Jul 2013, 21:37

[quote="Angel2013"]Ik heb de pup via een fokker uit limburg.. Zijn andere pups hebben het ook en dat is wel heel triest ..

Maar de fokker is wel heel bereidwillig door de hele behandeling te vergoeden... Hij zou de pup ook zo weer terug nemen maar dat gaat niet gebeuren!

Ik wil er alles aan doen om Angel er vanaf te helpen..[/quote]

Dit is erfelijk overdraagbaar, en ik weet niet of dit een geregistreerd fokker is, maar ik vind dit een hele kwalijke zaak.

Kijk overigens goed uit met de behandeling met ectodex, overdrijf die behandeling niet want het is puur gif en er gaan nog steeds honden aan dood.
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Luna&Java

Berichtdoor Luna&Java » 23 Jul 2013, 08:19

gewoon ectdex gebruiken, alleen pas goed op met de ogen etc.. probeert t desnoods aan te stippen op hoofd met een van die wattenschijfjes. Moet volgens mij altijd 4 dagen tussen de behandelingen zitten. Is vies goedje, maar enige wat fatsoenlijk helpt.

fin
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor fin » 23 Jul 2013, 10:25

Mijn vorigge jack russell had dit ook.

Heb haar toen ook moeten wassen en in een bench moeten zetten om op te drogen. De behandeling was erg pijnlijk voor haar , en nadat die latex handschoenen stuk gingen snapte ik waarom. Het was best een bijtend spul.Het heeft wel goed geholpen.

Dus goed uitkijken met de ogen en oren.

Succes met de behandeling...
After a British bike , now a British dog

Terug naar “Staffotheek”