2 staffords in huis?

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
Eliza

Berichtdoor Eliza » 18 Jun 2008, 14:02

Alle off topic berichten staan nu hier:

http://www.staffordforum.nl/viewtopic.p ... 5a95e44692

Ga daar gerust verder. :knipoog

Sharon

Berichtdoor Sharon » 18 Jun 2008, 14:35

Boa schreef:Denk goed na alvorens je een tweede staff in huis neemt. Het brengt ook meer huishoudelijk werk met zich mee., als je wilt dat je huis netjes blijft. In de ruiperiode ben je bijna genoodzaakt om tweemaal per dag je huis te stofzuigen. Als je op vakantie wil, houd er dan ook rekening mee dat niet iedereen staat te springen om op jouw twee kanjers in huis te nemen. Ook word het veel drukker huis. Je pup moet opgevoed worden en heeft veel aandacht nodig, maar je oudere hond mag zich niet tekort gedaan voelen. Een dagelijkse grote wandeling kan je ook niet overslaan, of ze beginnen in je huis touwtje-trek te doen of achter elkaar aan te hollen zodat er geen rustig televisie-avondje meer inzit voor jullie. Een bench is ook aan te raden als jullie een tweede hond aankopen, zodat ze gescheiden zijn tijdens jullie afwezigheid. Als jullie beide voltijds werken zou ik een tweede hond al zeker niet aanraden, omdat er dan één van de twee een volledige werkdag in de bench moet vertoeven. Dus denk zeer goed na alvorens een beslissing te nemen om een tweede hond in huis te nemen.

Gr.Boa

Helemaal mee eens, het is echt heel leuk hoor, ze spelen samen, slapen samen, maar 2 honden bij iemand kwijt kunnen is veel lastiger, het is echt veel drukker en vooral in de puptijd is het belangrijk de oudste hond zeker genoeg aandacht te geven.

Voor mij wegen de voordelen nog steeds op tegen de nadelen.

chelseashome

Berichtdoor chelseashome » 18 Jun 2008, 20:50

wij hebben twee teven de een is nu 7 mnd en de ander bijna 4 het gaat :goe
mijn andere honden 3 teven en 1 reu gingen super samen nooit geen een onenigheid gehad maar als we weg gingen altijd allemaal apart :zwaai

WenEnChelsea

Berichtdoor WenEnChelsea » 18 Jun 2008, 21:32

Wij hebben ook 2 teven!

1tje van 4 en eentje van 3 gaan super met elkaar om.

En nu zal ik wel iedereen over mij heen krijgen,maar ze zitten niet gescheiden!
Als we straks verhuisd zijn zal dit wel gaan gebeuren,niet omdat ze niet samen kunnen,maar omdat ze dan der eigen botjes en speeltjes kunnen hebben.
Nu is het zo dat er geen botjes en speeltjes zijn als we weg gaan,dit om eventuele ruzie te voorkomen!

Groetjes Wendy

Kayleigh&Shanden

Berichtdoor Kayleigh&Shanden » 19 Jun 2008, 01:23

Ik heb er 2, van 6 jaar en 8 jaar oud, kunnen niet zonder mekaar...eten samen, spelen samen, slapen samen, zitten ook samen als ik weg ben met de kat en de papegaai samen :knipoog , botjes worden gedeeld....tja kan ook goed gaan hoor 2 bij mekaar.
Is wel reu en teef moet ik erbij zeggen.

Boogy
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Boogy » 20 Jun 2008, 22:28

Wij begonnen met 1 teefje nu 10 mnd, toen kwam er een reutje bij nu 6 mnd. En dit gaat van het begin af aan heel goed. Zowelmet spelen als met heel wild spelen.
Nu hebben we er nog een reutje bij wat eerst ene logeetje zou zijn en dit heeft best wat voeten in de aarde gehad in het begin want het ging met de 2 reutjes helemaal niet samen.
Het uitlaten moeten we ook per stuk doen want welke combi we ook maken ineens luisteren ze niet meer.
Maar ik moet eerlijk zeggen ik geef de voorkeur aan 2 , 1 is te stil en 3 vind ik persoonlijk te druk en ivm gezondheid levert het nu vele wandelen ook zijn probleempjes.
Ze zitten ook apart in de bench want anders maken de reutjes mekaar af.
[img]http://i634.photobucket.com/albums/uu65/BoogyWoogie/voor%20forums/nieuwehandtekeningforum07-02-10.jpg[/img]

[color=#BF0000][b][i]~ STAFFORD, there are many, but I ( obviously) am the BEST ~ [/i][/b][/color]

ilona&kira
Necstaff
Necstaff

Berichtdoor ilona&kira » 21 Jun 2008, 09:51

Wij hebben er nu inmiddels ookal weer bijna een half jaar 2. :zoo Kira is nu 2,5 en Roman alweer bijna 7 maand. Het is leuk met z'n 2 ze doen veel samen hangen behoorlijk aan elkaar en het zijn echt maatjes. Spelen samen dollen samen en slapen samen. Ik heb in het begin wel behoorlijk moeten wennen maar dat kwam niet door de drukte maar gewoon doordat ik een reu in huis niet gewend was. Ik vind het een heel verschil reuen en teven. :hihi Maar goed dat is persoonlijk... :engel
Ja het is drukker maar nee ik vind het totaal niet storend je krijgt er echt heel veel voor terug. En ik vind het fijn dat ik nu 2 maatjes heb voor het leven, beide anders in hun doen en laten en je leert er weer heel veel van. Dus ik zou niet meer terug willen naar 1. :zwaai
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a199/ilonapeters/3588ec3d-fbbe-4cee-9626-ef8c48c892c2.jpg[/img]

caddygirl

Berichtdoor caddygirl » 30 Jun 2008, 09:15

Wij hebben ook 2 teven. En dat is echt altijd zoooo goed gegaan...
Tot afgelopen koninginnedag :td Ze hebben voor het eerst gevochten bij ons in de tuin, en wat was ik blij dat ik niet alleen thuis was... ze gingen echt door tot er 1 echt kapot ging.. geloof mij.. die stoppen niet uit zichzelf.. We konden met beide naar de dierenarts op koningendag voor hun verwondingen. We hoopte dat dit eenmalig was... het heeft ook echt een paar dagen geduurt voor ze weer normaal deden tegen mekaar...

Nu hebben we ze gisteren uitgelaten, en ff los laten lopen op een veldje..
En wat denk je! Weeeer raak! Weer gevochten met mekaar, ik heb mn hand kapot omdat ik ze uit mekaar moest halen. Gelukkig viel het met de staffies mee deze keer..

Maar dit is zon verdrietige situatie nu! We zijn al een dag overstuur hier wat we er mee moeten doen... Senna zit nu al bij mn ouders thuis,, en die blijft daar tot we een herplaats adresje hebben voor dr.

Ik durf ze niet meer samen te hebben.. ook omdat er in januari een kindje komt. Vind het echt heeeel erg dit! En baal ook best dat we toen die tijd een 2de teef erbij genomen hebben (ook een herplaatser).
Nu moet mijn oogappeltje senna weg :'( (draaamaaaa dit)

Toska

Berichtdoor Toska » 30 Jun 2008, 12:54

heb een teefje en reu die 2 zitten altijd samen, heb de bench opgeruimd.
alleen laat ik geen speelgoed liggen als ik weg ga.

@caddygirl ik betwijfel dat het nog goed komt tussen die twee.
heb ooit 2 reuen gehad en heb ze dag en nacht gescheiden gehouden
ze vochten ook altijd.
heb me voorgenomen als ik nog es 2 honden zou hebben die echt
niet met elkaar zouden kunnen ik er 1 zou herplaatsen. ik weet het
is makkelijker gezegd dan gedaan.

monique

Gerry64
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: 2 staffords in huis?

Berichtdoor Gerry64 » 14 Jul 2017, 18:33

het is al lang geleden en ben heel nieuwsgierig ofblack jewel idd een 2e staffie erbij genomen heeft

Terug naar “Opvoeding en gedrag”