2 staffords in huis?

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
Black Jewel

2 staffords in huis?

Berichtdoor Black Jewel » 16 Jun 2008, 17:54

Wij zitten erover te denken om misschien een 2e stafford in huis te nemen.
Onze teef is nu bijna 2 jaar oud.
Het enige waar wij over twijfelen is of het niet te druk zou worden in huis...
Zoals bekend zijn de staffords nou eenmaal vrij energieke en enthousiaste honden. Veranderd dit als we er 2 zouden hebben, omdat ze dan ook overdag met elkaar kunnen spelen?? Of zou het alleen nog maar drukker worden?
Wie kan ons iets vertellen over zijn/haar eigen ervaring met 2 staffords in huis.

Bedankt!!

Frank

Re: 2 staffords in huis?

Berichtdoor Frank » 16 Jun 2008, 17:55

Black Jewel schreef:Wij zitten erover te denken om misschien een 2e stafford in huis te nemen.
Onze teef is nu bijna 2 jaar oud.
Het enige waar wij over twijfelen is of het niet te druk zou worden in huis...
Zoals bekend zijn de staffords nou eenmaal vrij energieke en enthousiaste honden. Veranderd dit als we er 2 zouden hebben, omdat ze dan ook overdag met elkaar kunnen spelen?? Of zou het alleen nog maar drukker worden?
Wie kan ons iets vertellen over zijn/haar eigen ervaring met 2 staffords in huis.

Bedankt!!
Kan super.

Wel een reu erbij nemen en geen teef. En gescheiden houden als je niet aanwezig bent.

Black Jewel

Berichtdoor Black Jewel » 16 Jun 2008, 18:07

Maar hoezo gescheiden houden?? Je bedoelt in een bench ofzo??
Breken ze anders de boel af?

meissielief

Berichtdoor meissielief » 16 Jun 2008, 18:09

Black Jewel schreef:Maar hoezo gescheiden houden?? Je bedoelt in een bench ofzo??

Of ze eten elkaar op als ze ruzie hebben :knipoog

Black Jewel

Berichtdoor Black Jewel » 16 Jun 2008, 18:13

en 2 teefjes? die kunnen niet goed met elkaar ofzo??
Ik kan me er geen voorstelling bij maken, dus hoor het graag...

Frank

Berichtdoor Frank » 16 Jun 2008, 18:13

Black Jewel schreef:Maar hoezo gescheiden houden?? Je bedoelt in een bench ofzo??
Staffords kunnen als ze van twee verschillende sexen zijn behoorlijk goed met elkaar. Maar een Stafford is van oudsher niet gefokt als zijnde roedelhond. Twee Staffords(ook reu en teef) kunnen met elkaar vechten als je er niet bent, en dat heb je liever niet.

Heb door de jaren eigenwijze mensen genoeg meegemaakt die zeiden, ja maar dat is de opvoeding...... en uiteindelijk ging het ook bij hen mis. Dit kan ernstige gevolgen hebben.

Dus ja, een bench is een goede oplossing om ze gescheiden te houden als je niet aanwezig bent. Is ook niet zielig.

Frank

Berichtdoor Frank » 16 Jun 2008, 18:15

Black Jewel schreef:en 2 teefjes? die kunnen niet goed met elkaar ofzo??
Ik kan me er geen voorstelling bij maken, dus hoor het graag...
Twee teven gaan vaak helemaal niet goed nee, of twee reuen.

Om je wel een voorstelling te geven, ze kunnen vechten in jouw afwezigheid tot de dood erop volgt als je er te laat bij bent.

harley
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor harley » 16 Jun 2008, 21:52

Ben dan blijkbaar de grote uitzondering, heb 11 amstaffs in huis waarvan 9 teven en 2 reuen maar 1 reutje is nog pup dus tellen we niet mee en nog 2 langharige swiffers, maar ligt niet aan de opvoeding :weenie :weenie :weenie heb gewoon veel geluk daarom denk ik ook dat ik in de lotto ga spelen hahahaha

Luc Hermans

Berichtdoor Luc Hermans » 16 Jun 2008, 22:03

Denk goed na alvorens je een tweede staff in huis neemt. Het brengt ook meer huishoudelijk werk met zich mee., als je wilt dat je huis netjes blijft. In de ruiperiode ben je bijna genoodzaakt om tweemaal per dag je huis te stofzuigen. Als je op vakantie wil, houd er dan ook rekening mee dat niet iedereen staat te springen om op jouw twee kanjers in huis te nemen. Ook word het veel drukker huis. Je pup moet opgevoed worden en heeft veel aandacht nodig, maar je oudere hond mag zich niet tekort gedaan voelen. Een dagelijkse grote wandeling kan je ook niet overslaan, of ze beginnen in je huis touwtje-trek te doen of achter elkaar aan te hollen zodat er geen rustig televisie-avondje meer inzit voor jullie. Een bench is ook aan te raden als jullie een tweede hond aankopen, zodat ze gescheiden zijn tijdens jullie afwezigheid. Als jullie beide voltijds werken zou ik een tweede hond al zeker niet aanraden, omdat er dan één van de twee een volledige werkdag in de bench moet vertoeven. Dus denk zeer goed na alvorens een beslissing te nemen om een tweede hond in huis te nemen.

Gr.Boa

harley
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor harley » 16 Jun 2008, 22:07

Ja zijn echt druk kijk maar
Afbeelding

:D :D :D

Terug naar “Opvoeding en gedrag”