Ruw Spelen!

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
Kiara29

Ruw Spelen!

Berichtdoor Kiara29 » 12 Mar 2009, 12:22

Hallo,

Ik heb een vraagje.

Kiara is nu 10 weken en speelt met de shi-zhu van mijn ouders.

Nu vind ik dat ze dat veel te ruw doet en Max is een goedsul.

Ze hangt echt in zijn baard en trekt hem grof heen en weer.

Wij doen geen ruwe trekspelletjes met haar..wel lost vast!

Hebben jullie ervaring hiermee!

daanwormer

Re: Ruw Spelen!

Berichtdoor daanwormer » 12 Mar 2009, 12:43

mijn ouders hebben ook een shitzu en ik mag niet eens meer met mijn staffy op bezoek komen omdat ze bang zijn dat hun hondje uit elkaar word getrokken en dat begon ook al toen ze iets van 12 weken was, niets aan te doen volgens mij. :huil

Eliza

Berichtdoor Eliza » 12 Mar 2009, 12:49

Een Stafford is een ruige speler. Voor veel honden veels te ruig. Het beste is om ze met een hond te laten spelen van een soortgelijk kaliber. De Stafford moet de grenzen respecteren van de shi en dat kan een probleempje zijn omdat Staffs daar graag over heen denderen. En als de Staff dan met een hond speelt van soortgelijk kaliber of iets meer hebben ze iets om mee te sparren. Plus de betreffende grotere/krachtigere hond kan duidelijker zijn grenzen aangeven omdat die simpelweg sterker daarin is dan een klein, pluizig bolletje.

Scholro

Berichtdoor Scholro » 12 Mar 2009, 12:58

Het ruw spelen is herkenbaar :) en je kunt je hond wel leren rustig te spelen al is dat moeilijk. Onze hond speelde veel met de hond van de buurman, een kruising tussen een staff en nog wat, dat ging soms ook erg ruw, soms zelfs met kleine wondjes. Het spelen met gelijk kaliber is een optie echter moet je wel goed oppassen want onze staff wordt aardig pissed als hij het onderspit moet delven of als de tegenpartij ineens dominant gaat worden.

fuegotinto
bossche kol
bossche kol

Berichtdoor fuegotinto » 12 Mar 2009, 14:08

[quote="daanwormer"]mijn ouders hebben ook een shitzu en ik mag niet eens meer met mijn staffy op bezoek komen omdat ze bang zijn dat hun hondje uit elkaar word getrokken en dat begon ook al toen ze iets van 12 weken was, niets aan te doen volgens mij. :huil[/quote]

Hier is zeker wel wat aan te doen; de baas maakt nog altijd uit waar het spel begint of eindigt,

Het spel indammen is een goede optie; het zou me toch wat zijn als we dat onze hondjes niet zouden kunnen leren.

Wij hebben er hier altijd een klein hondje bijgehouden, ze is er nu helaas niet meer omdat ze op 16-jarige leeftijd overleden is, echter hebben wij de andere drie hier vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ze haar met rust moeten laten.

Zo ook het oudje kende de regels en ging dus niet uitdagend te werk.

In huis spelen wordt hier trouwens niet gedaan, dit is ons domein en ze gaan genoeg mee naar buiten om zich daar lekker uit te leven; regels zijn regels........ :knipoog

Het is maar net wat je toelaat.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v84/machoangelrhino/afbeeldingshirt-1.jpg[/img]

Patries, Russell, Macho, Angel en Rhino.

Valerie

Berichtdoor Valerie » 12 Mar 2009, 14:15

Heeft niets met kleine hondjes te maken. Tyra wilt ook geen happende pup of hond die over haar heen denderd. Als honden onderling dat niet kunnen regelen moet jij als eigenaar dat voor ze doen. Gewoon het spel afkappen. Ze moeten niet spelen, spelen is alleen goed als beide partijen er plezier aan beleeft.

levi

Berichtdoor levi » 12 Mar 2009, 15:52

mijn ouders hebben een maltezer en is ook niet meer zo jong en die laten ze echt wel met rust hoor, omdat ik het zeg en mijn zus heeft een shitzu en levi intereseert het niet echt meer en vaya ja die is 10 maand dus helemaal door het dolle dan en het lijkt net of die vvan mij zus afgemaakt wordt maar als ik klaar zeg dan is het ook klaar :knipoog

Aphraell
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Aphraell » 12 Mar 2009, 15:56

wij hebben Rebel ook moeten intomen met spelen... Kaya heeft zware HD, die vind het niet prettig als

er een pup over z'n heupen heen dendert...

als het te ruw wordt gewoon even afkappen... ik heb er zelf gelijk een soort commando aan geplakt".. "rustig!"

het werkt wonderwel... als het nu nog wel ns te ruig aan toe gaat en ik roep "rustig!" kijkt Rebel ns op z'n gemakkie om

naar me en gaat vervolgens liggend verder spelen :roll:
[img]http://i130.photobucket.com/albums/p253/Aphraell_photos/sig3_zps28786050.jpg[/img]

Kiara29

Berichtdoor Kiara29 » 12 Mar 2009, 18:11

Bedankt voor jullie reacties, de meningen lopen nogal uiteen!

Ik heb tot nu toe zelf het spel beëindigd...mijn moeder zegt laat toch gaan Max piept toch niet, maar mijn pa vind het niet tof heb ik al gemerkt en ik ben het wel met hem eens.

Nu hebben hier nog een Stafford in de buurt een 4 jaar oude teef.

Vanmiddag even langs om te showen met Kiara maar Xena was niet echt blij om haar te zien.

Was behoorlijk ruw en liet op een gegeven moment haar tanden zien...dus Plaats!

Voor nu dus nog niet echt een speelmaatje gevonden.

:loep

Maar goed ze is pas 10 weken en ben daar toch voorzichtig mee.

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 12 Mar 2009, 18:41

Waarom moet je een speelmaatje hebben? Denk erom dat je een hond hebt van een ras waarvan het merendeel nou niet uitblinkt in het spelen met andere honden :knipoog
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Terug naar “Opvoeding en gedrag”