Ruw Spelen!

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
pammetje
Pyama staff
Pyama staff

Re: Ruw Spelen!

Berichtdoor pammetje » 08 Apr 2009, 19:39

[quote="Rebel's Baasje"]... en toch proberen wij onze Rebel ook zoveel mogelijk met andere honden te laten spelen!

Ik wil geen hond die ik bij alles en iedereen weg moet houden. En merk dat ie het zelf ook ontzettend leuk vindt om lekker te ravotten! Wij kiezen er sinds een paar weken wél de wat krachtigere honden voor uit, want de hele kleintjes walst ie dwars overheen nu..

Valt wel op dat staff's (en bullterriërs en amerikaanse bulldogs etc.) allemaal erg ruw spelen. Zolang beide honden het van elkaar pikken lijkt dat me ook helemaal geen probleem.[/quote]

ja probeerde wij ook hahahaah

mijn honden speelden met alles

bob tot zijn magische leeftijd van 2

leek wel of ie het wist dat ie twee was geworden

en ineens was het helemaal over

baukje wordt nu in augustus 3

en die begint de laatste tijd dat ze niet meer met andere kan
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g266/pammetje_3779/bobje/bewerkingen/Naamloos-1-1.gif[/img]

all men are created equal, just one step below women

Rebel's Baasje

Berichtdoor Rebel's Baasje » 09 Apr 2009, 20:24

Wat is dat bizar he? die "magische" leeftijd?

Hoor het helaas vaker. Nou ja, we zien het wel. In elk geval altijd de staart en rugharen in de gaten houden denk ik. Wil hem wel te snel af zijn :knipoog

Als ie één keer in de fout gaat vrees ik dat het ook gelijk over is met het loslopen/spelen, of anders een muilkorfje misschien..

nikki033

Berichtdoor nikki033 » 09 Apr 2009, 20:43

Yessssssssssss het ligt dus niet aan Diezl.

Diezl is een xStaff/ Rott en die speelt ook zo ruw en met veel kabaal erbij. Regelmatig denken mensen dat hij vecht. Rustig, werkt voor 10 seconden (meestal maar 5 seconden) en dan staat hij alweer in de houding om als een speer Luna onder uit te halen in zijn spel. Diezl hangt in Luna haar nek en rond haar voorpoten en Buffy hangt ook nog soms in haar achterpoten en staart. Gewoon zielig vind ik het. Wat ik nu probeer aan te leren is dat ipv Diezl Luna pakt (om het zo even te zeggen), Luna achter Diezl gaat rennen. Dit doe ik met Diezl af te leiden met een balletje als ik zie dat hij achter Luna wilt gaan. Luna kan hem toch niet echt bij houden met haar lompe lijf. Maar Diezl heeft zo toch zijn spel met haar en accepteert dit goed.

Nats
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor Nats » 10 Apr 2009, 12:00

Rocky is nu 7 maanden en speelt nog met alles, dwergpincher, breton, JR, tekkel etc.

Vorige week voor de eerste keer met een Amstaf reu van 11 maanden gespeeld, man wat een kracht :cool . Het spel met een 'gelijkwaardige' hond is toch anders hoor. Die kleintjes zijn zo wendbaar en supersnel, dat kan onze Rocky helemaal niet bijhouden. Af en toe stoppen we het spel wel even maar dat is meer om die kleine even op adem te laten komen, die blijft maar gaan :bleble Ik hoop maar dat het zo blijft gaan, je hoort op fora vaak over de magische grens van 2 jaar maar gelukkig hoor ik irl nog steeds over reutjes die het goed blijven doen met andere honden.

pammetje
Pyama staff
Pyama staff

Berichtdoor pammetje » 10 Apr 2009, 19:17

[quote="Rebel's Baasje"]Wat is dat bizar he? die "magische" leeftijd?

Hoor het helaas vaker. Nou ja, we zien het wel. In elk geval altijd de staart en rugharen in de gaten houden denk ik. Wil hem wel te snel af zijn :knipoog

[color=#FF0040]wil niet altijd wat zeggen, bente heeft bij iedere hond dr haren van schrik omhoog. maar ze bedoelt het niet kwaad. Bob doet net of ie de andere hond geweldig leuk vind, gaat zelfs in speelhouding staan. Maar zodra ze in zijn vierkante meter zijn zal ie direct aanvallen. Dus pas daar wel op[/color]

Als ie één keer in de fout gaat vrees ik dat het ook gelijk over is met het loslopen/spelen, of anders een muilkorfje misschien..[/quote]

laat alsjeblieft nooit je hond los met een muilkorf aan

vind het zo link
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g266/pammetje_3779/bobje/bewerkingen/Naamloos-1-1.gif[/img]

all men are created equal, just one step below women

Rebel's Baasje

Berichtdoor Rebel's Baasje » 11 Apr 2009, 11:26

Rebel heeft vandaag met een AmStaff reu van een paar jaar oud gespeeld. Ging hartstikke goed. Rebel speelde zelfs een beetje de baas! Was wél een erg nare vrouw, dat baasje!

Had het er over dat ze nooit meer een Amstaff zou nemen als ze het over kon doen, want had teveel energie volgens haar. Was wel een erg lieve hond!

Kyra
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Kyra » 12 Apr 2009, 08:27

Dat ruw spelen is ook hier heel herkenbaar.

Kyra heeft een aantal honden ze ze vaak tegen komt, waarvan een aantal echt speelkameraadjes zijn:

Een vriendin heeft een kruising shitzu x malteser. De eerste paar keer hebben we echt het spel moeten afkappen hoor. Kyra trok sammy aan de staart de hele woonkamer door en sammy gaf geen kik. Of Kyra hing bij hem in de oren. :gek :gek

Omdat sammy zo klein is heeft die natuurlijk niets bij te zetten.

Het commando rustig werkt meestal goed bij Kyra en moet zeggen, hoe vaker ze elkaar gezien hebben hoe beter het gaat. Maar gaan ze te ver, dan kappen wij het spel af, het moet wel nog leuk blijven.

Meestal gaan we lekker wandelen en kunnen ze buiten lekker rennen, daar gaat het vele malen beter als binnen in huis.

Mijn zus heeft een boxer die net zo door het dolle heen is. Dit is dus echt een vergelijkbaar kaliber, je merkt dan ook dat het spelen echt heel leuk gaat. Ze vinden het alle 2 geweldig om lekker te rennen en dat gaat het wonder boven wonder goed. Diesel kan normaal niet met teefjes, maar met Kyra gaat het super. Als Kyra te ver gaat zet ze haar heel netjes op de plaats. Diesel is de enige hond waarvan Kyra dat accepteert en is dan ook meteen rustig. Ze leert dan ook super veel van haar. Echt geweldig om te zien.

Onze buurman heeft ook een staffie, die 2 samen spelen is echt feest. Dat gaat zo goed tussen die 2 en natuurlijk ook vergelijkbaar qua kaliber. Ze staan door de schutting naar elkaar te piepen om lekker te kunnen spelen :hihi

Een andere vriendin heeft een labrador pup, ze schelen 2 weken. Ook dat gaat nog super met spelen.

Mijn ouders hebben 2 jackrussels en dat gaat echt niet samen. De 2 JR's zijn dan ook hoogbejaard (13 en 15 jaar) en willen gewoon niet meer spelen. De eerste tijd was echt vreselijk, Kyra liet ze niet met rust en dook er iedere keer bovenop om te spelen. Hoevaak de Jr's ook gromden, ze was er niet van onder de indruk. Ze ging gewoon het gebit aflekken, terwijl Spike met zn lip tot over de oren voor dr stond :gek

De JR's lopen dan weg daar hun mandje, maar Kyra bleef ze achtervolgen.

We hebben haar toen aan de riem gehouden of in de bench gedaan en inmiddels gaat het vrij goed. Ze begint te snappen dat niet alle hondjes willen spelen en wordt wat rustiger als ze bij mn ouders is. Ook hier werkt het commando rustig vrij goed.

Kyra is nu een half jaar, met sommige gaat het nu echt heel goed, maar is toch afwachten in de gaten blijven houden hoe zich het verder ontwikkelt.
[color=#800080]Groetjes, Veronique & :paw Kyra [/color]

[img]http://i365.photobucket.com/albums/oo100/veroniquestanko/kyra.jpg[/img]

ilona&kira
Necstaff
Necstaff

Berichtdoor ilona&kira » 12 Apr 2009, 14:48

Hier spelen ze met elkaar, en met andere hondjes is idd niet altijd een succes. Ze zijn gewoon te lomp de sukkels :hihi
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a199/ilonapeters/3588ec3d-fbbe-4cee-9626-ef8c48c892c2.jpg[/img]

rowena95!
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor rowena95! » 23 Sep 2017, 15:29

Dan heb ik dus geen afwijkende amstaff mijn staff van 17 weken pakt een shitu ook met spelen bij de oor op de cursus

Terug naar “Opvoeding en gedrag”