Hoe jagen afleren?

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
ebbie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Hoe jagen afleren?

Berichtdoor ebbie » 30 Mar 2016, 20:36

Chels jaagt het liefste op alles wat dieren is,...katten zijn onwijs leuk om je tanden mee te flossen!

Maar helaas vind ik dat niet goed, dus aan de lijn.

Ik woon in een dorp met veel polder gebied om mij heen...

Onlangs een mannetjes fazant die werkelijk op een veer na bijna tussen de klapkaken zat, maar hij toch even snel iets hoger vloog dan ze ingeschat had, ik zag me al veren uit haar bek plukken en in gedachte haar witte voorkant rood worden...

Molshopen worden bijna tot aan China zo diep uitgegraven, vogels die niet opletten worden beslopen...

Een haas kon onlangs door de spijlen van een hek ontsnappen, ik hoorde een <kloenk> want chels kon niet door die ijzeren stangen en stootte haar kop...

Ik ga er vanuit dat ze gezonde dieren niet snel te pakken zal krijgen.

Maar jachtinstinct heeft ze niet hoor, ha, ha, ha,. het is waarschijnlijk toch wel het terriër gen.

Kortom, waar mogelijk mag ze los en mocht ze dan iets vangen is het jammer.
Carpe diém......

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mick » 02 Apr 2016, 15:13

Konijnen, fazanten en dergelijk wild opjagen en of vangen, kost je 500 euro als het gezien en bestraft word. Als je pech heb en een dienstklopper treft, dan loop je zelfs de kans dat je "wapen" inbeslag genomen word.

Zou er maar mee oppassen als ik jou was....
[color=#0000BF][i]Even a blind squirrel finds a nut once in a while[/i][/color]

ebbie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor ebbie » 02 Apr 2016, 20:25

[quote="Mick"]Konijnen, fazanten en dergelijk wild opjagen en of vangen, kost je 500 euro als het gezien en bestraft word. Als je pech heb en een dienstklopper treft, dan loop je zelfs de kans dat je "wapen" inbeslag genomen word.

Zou er maar mee oppassen als ik jou was....[/quote]

Ik pas zeer goed op Mick, geen zorgen, hier in de polder heb je het dorpsgenoemde A9bos, daar komt nagenoeg geen mens, vanaf de (polder)weg is door de mega begroeiing niets te zien, dát is een pracht omgeving voor mij om Chels lekker te laten klooien, ze kan er naar hartenlust in bomen hangen, takken molesteren en ze struint heerlijk rond en ja, er zitten inderdaad vele soorten diertjes die ze de stuipen op het lijf jaagt door er hard achteraan te vliegen,...en zoals ik al melde, áls chels het na mijn idee wel te pakken zou krijgen dan is er al iets niet in orde met het dier waar ze achteraan zit,....niet dat ik erop zit te wachten dat ze met een bebloede smoel besmeurd met bloed van haar prooi naar huis moet hoor!! Ik hits haar ook zeer zeker niet op mocht je dit denken.

Maar dat het ooit een keer zal gebeuren dat ze wel iets vangt en sloopt hou ik wel altijd in het achterhoofd...

Zeker omdat ik het vroeger meegemaakt heb met onze gladharige Fox Terriër, die moordde werkelijk waar, SAMEN met onze kat! We struinde altijd door de weilanden direct voor de woonark waar ik opgroeide (helaas is hier een woonwijk opgebouwd) met onze hond én kat (die dacht ook dat ze een hond was geloof ik).. haasjes maar ook mollen en muizen waren regelmatig de Sjaak,. hondje stond dan ineens stil, voorpootje ging wat omhoog, bleef heel stil staan en ineens <klap> 1x een piep en einde muis....en kat vrat het muisje op....

Die kat die we hadden sleepte ook van alles mee terug naar de woonark, vogels, hazen, ratten, muizen, mollen noem maar op,.. tsja,.. thats life is het niet? :knipoog
Carpe diém......

Terug naar “Opvoeding en gedrag”