Hondsociaal...

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
linneke
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Re: Hondsociaal...

Berichtdoor linneke » 11 Apr 2014, 00:55

[quote="Funky"]
[color=#0000BF]Jij hebt Amstaffs toch? Ik ben daar niet zo in thuis maar ik vermoed dat er inmiddels een groot verschil is tussen de gemiddelde huidige Amstaff en de SBT. Ik heb het idee dat de gemiddelde Amstaff nog meer afgeweken is van zijn authentieke karakter. Maar rastypisch gedrag kan je dat niet meer noemen.

[/color]
[/quote]

Kira is een APBT en Nala is een Amstaff, hun gedrag naar honden toe is niet rasthypisch maar verder is hun gedrag naar mensen toe heel rastypisch en hebben ze drive om te werken.

als ik ze laat doen bij trekspelletjes dan kan dat heeel lang duren want geen van beide geeft zich gewonnen tot op een punt waar 1 van de 2 in slaap valt en niet op tijd reageert en als ik er dan niet tussen kom begint het gewoon opnieuw.
[img]http://i1366.photobucket.com/albums/r780/Linneke_Vervliet/banner-kopie_zpsdaca8263.png[/img]

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 11 Apr 2014, 07:38

[quote="linneke"]

Kira is een APBT en Nala is een Amstaff, hun gedrag naar honden toe is niet rasthypisch maar verder is hun gedrag naar mensen toe heel rastypisch [b]en hebben ze drive om te werken. [/b]

als ik ze laat doen bij trekspelletjes dan kan dat heeel lang duren want geen van beide geeft zich gewonnen tot op een punt [b]waar 1 van de 2 in slaap valt [/b]en niet op tijd reageert en als ik er dan niet tussen kom begint het gewoon opnieuw.[/quote]

Linneke ik vind het voor jou fijn dat ze het rastypische karakter hebben naar mensen, maar ik denk toch dat je eea niet helemaal vat. Je geeft in het stukje wat je schrijft een tegenstelling aan als het gaat over drive om te werken. Een rastypische Stafford valt niet in slaap tijdens het "werken". Dus ook niet tijdens een trekspelletje. Dat heb ik hier in al die jaren nou echt nog nooit zien gebeuren. Ze gaan door totdat ze er dood bij neer zouden vallen.

En begrijp ik het nou goed dat jij je honden onderling trekspelletjes laat doen?
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 11 Apr 2014, 08:18

[quote="Funky"][quote="linneke"]

Kira is een APBT en Nala is een Amstaff, hun gedrag naar honden toe is niet rasthypisch maar verder is hun gedrag naar mensen toe heel rastypisch [b]en hebben ze drive om te werken. [/b]

als ik ze laat doen bij trekspelletjes dan kan dat heeel lang duren want geen van beide geeft zich gewonnen tot op een punt [b]waar 1 van de 2 in slaap valt [/b]en niet op tijd reageert en als ik er dan niet tussen kom begint het gewoon opnieuw.[/quote]

Linneke ik vind het voor jou fijn dat ze het rastypische karakter hebben naar mensen, maar ik denk toch dat je eea niet helemaal vat. Je geeft in het stukje wat je schrijft een tegenstelling aan als het gaat over drive om te werken. Een rastypische Stafford valt niet in slaap tijdens het "werken". Dus ook niet tijdens een trekspelletje. Dat heb ik hier in al die jaren nou echt nog nooit zien gebeuren. Ze gaan door totdat ze er dood bij neer zouden vallen.

[i]En begrijp ik het nou goed dat jij je honden onderling trekspelletjes laat doen?[/i][/quote]

Hahahahahahahahahaah sorry hoor ik moet even lachen. Trekspelletje tot 1 van de 2 in slaap valt... Ik heb verhalen gehoord van hondjes die na 5 uur tuggen nog steeds niet opgeven (geen eigen ervaring, ik ga vanzelf niet zo lang naar tuggende honden zitten kijken, begrijp je vast wel). Maar in slaap vallen? LOL!

Ik vind het wel apart om te horen altijd, dat mensen hun honden onderling laten tuggen en dat soort zaken. Als je rust tussen je honden hebt, dan doe je er toch alles aan om dat zo te houden? Wij hier wel tenminste...

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 11 Apr 2014, 08:33

[quote="Zumvlieg"]
Ik vind het wel apart om te horen altijd, dat mensen hun honden onderling laten tuggen en dat soort zaken. Als je rust tussen je honden hebt, dan doe je er toch alles aan om dat zo te houden? Wij hier wel tenminste...[/quote]

Jups, trekspel is onverstandig om onderling te laten doen bij rastypische staffords, is vragen om probs.
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

ramona.n.d
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor ramona.n.d » 11 Apr 2014, 08:41

Mijn teef wilt alleen tuggen tegen mijn reu. Door de gewichtsklasse is dat niet mogelijk maar andere honden doet ze niet. Mijn reu is ook niet zo vel als mijn teef iets wilt afpakken van hem, dat doet hem niet veel maar een andere hond is competitie en dan is hij een hele andere hond

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
[img]http://i1171.photobucket.com/albums/r545/Ramona_Floor/onderschrift1_zpsf32ec871.jpg[/img]

Iedere hond verdient een thuis, maar niet iedere thuis verdient een hond!

Siggy 09-08-2007

Marley 13-05-2014

Zara *13-05-2011 / † 10-07-2014

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 11 Apr 2014, 08:42

Ja juist omdat het bepaalde spanning onderling opbouwt, juist bepaalde spanning die je niet wilt hebben tussen je honden in huis (of in ons geval buiten in de kennel). En helemaal omdat de honden gefocust op elkaar raken, doordat ze elkaar constant aankijken.

Nee hoor, hier is rust belangrijk tussen alle hondjes, ze kunnen los, (apart natuurlijk) en de een gaat niet bij de kennel van de ander neuzen. Ze laten elkaar met rust. Zelfs nu zonder dat ze met elkaar in aanmerking komen, merk ik dat er zelfs een soort hoogte is in rang, terwijl wij daar helemaal niet zo van zijn en daar op geen enkele manier aan bijdragen.

Laatst merkte ik dat Jester in de tuin aan het spelen was met dat gele ei. Hij kwam in de buurt van 1 van de honden zijn kennel en ik was (stom absoluut) niet snel genoeg om hem daar weg te halen. Wat gebeurde er? De hond in de kennel die schoot even flink uit zijn slof, en Jester negeert deze hond nu volledig, en komt er niet meer in de buurt. Is hij aan het spelen dan vergeet hij alles, maar zodra dat ei weer in de buurt komt van die ene kennel, stopt hij direct en komt naar mij toe.

Ik moet er niet aan denken dat ze elkaar door de kennel aan gaan vliegen omdat ik ze lekker tegen elkaar ga laten tuggen bijv.... dan heb je ECHT een heel groot probleem...

Chantal_Senna
Moderator
Moderator

Berichtdoor Chantal_Senna » 11 Apr 2014, 09:45

[quote="Funky"][quote="Zumvlieg"]
Ik vind het wel apart om te horen altijd, dat mensen hun honden onderling laten tuggen en dat soort zaken. Als je rust tussen je honden hebt, dan doe je er toch alles aan om dat zo te houden? Wij hier wel tenminste...[/quote]

Jups, trekspel is onverstandig om onderling te laten doen bij rastypische staffords, is vragen om probs.[/quote]

Wij hebben hier onderling wel trekspellen toegelaten, maar dat is laatste tijd geen succes meer dus verboden geworden.

Er zwerven eigenlijk helemaal geen spullen van hun meer rond omdat ze op elkaar klappen dan.

Naar het veld neem ik nu ook altijd meerdere dingen mee omdat ze anders in gevecht raken.
[img]http://i1226.photobucket.com/albums/ee408/EsmeeRichelleCeline/SennaSky_zpsbe26a9e2.jpg[/img]

linneke
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor linneke » 11 Apr 2014, 10:17

[quote="Funky"][quote="linneke"]

En begrijp ik het nou goed dat jij je honden onderling trekspelletjes laat doen?[/quote]

ik laat het niet toe maar soms trekken ze met 2 aan een tennisbal, dit gebeurt enkel als ik ze bij warm weer de hele dag in de tuin laat en mijn vriend de avond er voor een tennisbal heeft laten liggen. ik stop het als ik het te ver gaan vind. voor niet getrainde honden op een warme dag vind ik meer dan 2u volhouden behoorlijk lang. ik zei al dat hun gedrag naar honden niet rastypisch is dus onder honden tot de dood strijden doen ze niet, ik of mijn vriend kunnen hun wel achter een bal laten lopen tot ze er bij neer vallen.
[img]http://i1366.photobucket.com/albums/r780/Linneke_Vervliet/banner-kopie_zpsdaca8263.png[/img]

linneke
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor linneke » 11 Apr 2014, 10:29

in huis mogen de honden niet spelen tenzij ik of mij vriend het spel starten, in de tuin en buiten mogen ze wel spelen maar dat gebeurd eigentlijk alleen als mijn vriend ballen van de honden heeft laten liggen of als wij het spel beginnen. als wij het spel beginnen beslissen wij ook wanneer het stopt.

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 11 Apr 2014, 10:59

[quote="Chantal_Senna"]
Wij hebben hier onderling wel trekspellen toegelaten, maar dat is laatste tijd geen succes meer dus verboden geworden.

Er zwerven eigenlijk helemaal geen spullen van hun meer rond omdat ze op elkaar klappen dan.

Naar het veld neem ik nu ook altijd meerdere dingen mee omdat ze anders in gevecht raken.[/quote]

Ja je ziet het vaak dat als ze jong zijn dit nog wel gaat, maar eenmaal ouder levert het spanningen en conflicten op.

Op zich is dat geen punt als je ervoor gekozen hebt (of voor moest kiezen) je honden allemaal al apart van elkaar te hebben, dan maakt dat niet uit. Maar als ik het zo begrijp wil jij ook dat ze ontspannen bij elkaar in huis leven. Dat wil ik ook hier, dus aanleidingen voor conflicten vermijden, geen losslingerende speeltjes/botjes en geen onderling getuk hier :knipoog

Terug naar “Opvoeding en gedrag”