agressief naar andere honden

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
shevalthi
Rookie Staff
Rookie Staff

agressief naar andere honden

Berichtdoor shevalthi » 24 Jan 2015, 10:07

Hi ik heb een vraag... ik heb sinds een paar dagen een engelse stafford... hij is echt super lief luistert goed. hij is in november 4 geworden... nu liep ik net buiten met hem en kwam iemand tegen met ook een engelse staff.. ik dacht leuk ff kijken en laten ruiken aan elkaar.. maar binnen 2 sec hing hij al in de lip van de ander :ig ... nu zou ik graag willen weten wat ik hier aan kan doen zo dat ik hem kan leren met andere honden te spelen ... zou hem graag willen laten rennen en spelen.. nu hij niet los kan mist hij zo veel... aangezien we hier tegen over het bos wonen... zou zo leuk zijn als hij lekker kan rennen er ravotten ...

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Re: agressief naar andere honden

Berichtdoor Inge en Bono » 24 Jan 2015, 10:12

Uhm.... waarom heb je voor een stafford gekozen als je wil dat hij lekker gaat ravotten met andere honden? :) Los laten lopen wil ik je ten stelligste! afraden

Uitzonderingen daargelaten, maar; staffords zijn gewoon niet sociaal naar andere honden.... Voor mensen daarentegen zijn het fantastische maatjes. Gewoon lekker samen gaan wandelen, fietsen, sporten. Aangelijnd
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

shevalthi
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor shevalthi » 24 Jan 2015, 10:17

ja dat is ook zo we doen ook alles met hem lekker fietsen enz hij is super lief voor de kids dat is ook geen probleem.... ik heb mijn vorige staff altijd los kunnen laten lopen daarom zou ik het graag willen... maar ik zou nu al blij zijn als hij niet agressief reageert zodra een andere hond in zicht komt... miss los laten lopen is iets te veel gevraagd... kan ik me ook zeker bij neer leggen... PS: het de staff gekozen omdat ik staffievirus heb :D ... heb nog nooit een andere hond gehad alleen maar engelse staff..

Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Toska » 24 Jan 2015, 10:21

Het lijkt me toch als je altijd engelse staffords hebt gehad dat je toch op de hoogte bent van hun karakterbeschrijving?

[b]Ze kunnen vaak niet met soortgenoten[/b]

shevalthi
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor shevalthi » 24 Jan 2015, 10:29

Ik weet idd de karakter trekjes van de staffs. en weet ook dat het dus ook heel goed samen kan ..maar dat er verschillende manieren zijn om hem op te voeden.. en omdat hij al 4 is en het dus wat moeilijker is om hem nieuwe dingen te leren was ik erg benieuwd wat de meningen en adviezen er hier worden gegeven... agressie is iets wat een engelse staff normaliter niet heeft...dat is iets wat er in komt als er iets gebeurt of hem overkomt...

Ik wil wel even duidelijk er bij zeggen dat ik het niet over dominantie heb maar echt agressie....

Criminalmindz
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Criminalmindz » 24 Jan 2015, 11:05

[quote="shevalthi"]Ik weet idd de karakter trekjes van de staffs. en weet ook dat het dus ook heel goed samen kan ..maar dat er verschillende manieren zijn om hem op te voeden.. en omdat hij al 4 is en het dus wat moeilijker is om hem nieuwe dingen te leren was ik erg benieuwd wat de meningen en adviezen er hier worden gegeven... agressie is iets wat een engelse staff normaliter niet heeft...dat is iets wat er in komt als er iets gebeurt of hem overkomt...

Ik wil wel even duidelijk er bij zeggen dat ik het niet over dominantie heb maar echt agressie....[/quote]

:(

Denk dat je even contact moet zoeken met Cesar Milan.

Dark_angel_marjo
Nannystaff
Nannystaff

Berichtdoor Dark_angel_marjo » 24 Jan 2015, 11:18

[quote="shevalthi"]Ik weet idd de karakter trekjes van de staffs. en weet ook dat het dus ook heel goed samen kan ..maar dat er verschillende manieren zijn om hem op te voeden.. en omdat hij al 4 is en het dus wat moeilijker is om hem nieuwe dingen te leren was ik erg benieuwd wat de meningen en adviezen er hier worden gegeven... agressie is iets wat een engelse staff normaliter niet heeft...dat is iets wat er in komt als er iets gebeurt of hem overkomt...

Ik wil wel even duidelijk er bij zeggen dat ik het niet over dominantie heb maar echt agressie....[/quote]

Volgens mij heb je echt geluk gehad met je vorige staff's :knipoog

Bij Tyson is ook niks voorgevallen maar met 15 maanden zag ik aan hem dat hij begon te veranderen naar soortgenoten toe.

Ik moet ook zeggen dat ik niet gediend ben van die gillenden honden aan de lijn :nut doen ze hier ook niet,kan rustig langs honden lopen alleen niet laten snuffelen aan elkaar!

Je moet voordat hij een hond ziet hem aflijden,met iets wat hij leuk vind of een snoepje een bal of een piepbeestje,zo leer je hem de hond te negeren!

Een hond van 4 jaar kan je nog heel veel leren,suc6 :cool
[img]http://i30.photobucket.com/albums/c314/dark_angel_marjo/osTysonulla1-2.jpg[/img]

irwi
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor irwi » 24 Jan 2015, 12:18

Wat je kunt doen is proberen hem te leren negeren. Af leren om andere honden als lekkernij te zien is iets wat je niet moet willen. het is dan een wandelende tijdbom. Deze hond heeft duidelijk rastypische eigenschappen en vindt waarschijnlijk het spelletje leuk. Dat je andere honden het wel konden, ja het heeft niet aan de opvoeding gelegen maar meer een kwestie van "geluk".

shevalthi
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor shevalthi » 24 Jan 2015, 12:22

idd goed idee Dark_angel_marjo ga meteen piep dingetje kopen... probeerde hem al om te draaien en af te leiden maar zonder succes helaas...

ga gewoon flink met hem aan de gang heb er zin in.... :D

shevalthi
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor shevalthi » 24 Jan 2015, 12:25

[quote="irwi"]Wat je kunt doen is proberen hem te leren negeren. Af leren om andere honden als lekkernij te zien is iets wat je niet moet willen. het is dan een wandelende tijdbom. Deze hond heeft duidelijk rastypische eigenschappen en vindt waarschijnlijk het spelletje leuk. Dat je andere honden het wel konden, ja het heeft niet aan de opvoeding gelegen maar meer een kwestie van "geluk".[/quote]

thnx idd erg veel geluk gehad dan... maar denk als ik er veel tijd en aandacht aan geef miss idd minder gaat worden....het zien als lekkernij is iets wat ik echt niet wil en ook niet tolereer ...

Terug naar “Opvoeding en gedrag”