Zorg eerst dat je davinci volledig op de juiste rit hebt....
En hou rekening met de kans dat je ze moet scheiden en dat ze elkaar niet moeten!
[quote="DaVinci"]Hey iedereen,
alvast bedankt voor jullie reacties!
Lies, ik snap je redenering, ik denk dat waar jij het over hebt dan ook echt neerkomt op het duidelijke grenzen stellen, en wij als mensen, die heel duidelijk de
leiding nemen, zodat de honden dit onderling niet gaan uitvechten. De eerste ontmoeting waren Da Vinci en Happy ook niet geobsedeerd door elkaar, en dit vond
ik zelf dan ook al heel positief omdat ik ervan overtuigd ben dat dat opgewonden gedrag dan ook heel snel kan omslaan in een ander extreem gevoel bij de honden.
Ik vraag me dan alleen af, hoe je dit kan aanleren aan de honden om elkaar die ruimte te geven?
Is het bij jullie dan nooit tot een incident gekomen?
ALS we hiermee doorgaan, wil ik het graag goed doen, en zo weinig mogelijk of liever geen incidenten meer hebben.
En Liek, we beseffen inderdaad heel goed dat alles een stuk gemakkelijker zal zijn als we maar één hond hebben.
We hebben ook nog geen definitieve beslissing genomen, en gaan dit zeker niet overhaast doen, omdat we ons er heel goed van bewust zijn dat dit een grote verandering zal zijn.
We hopen natuurlijk dat alles vlot zal verlopen, maar indien dit niet zo is, dan kunnen de honden gescheiden worden, zowel in aparte ruimtes, en er zal ook voor onze nieuwe hond een bench voorzien worden. Het is voor ons ook mogelijk om de honden apart uit te laten, en indien dit moet zullen wij hier ook de nodige tijd voor kunnen en willen vrijmaken.
Wat jij aangeeft ivm de privileges die Da Vinci zal moeten inleveren, is dan ook één van mijn grootste twijfelpunten.
Da Vinci is nu een echt luxehondje die overal in huis een speelgoedje heeft liggen, en die ook gewoon de ganse dag door, door het hele huis kan rennen.
Ik stel mij dan ook al van in het begin de vraag, hoe ik op voorhand kan weten of dit een juiste beslissing is voor Da Vinci of niet..
We willen het beste voor beide honden, maar het is geen gemakkelijke beslissing..
Anderzijds denk ik dat Da Vinci zich maar moet neerleggen bij onze keuze, maar ik wil het niet moeilijker maken dan het al is geweest..
We hebben ook al gedacht om een ander ras te kiezen, maar eerlijk gezegd ben ik mijn hart zo verloren aan de Staffies, dat ik geen enkel ander ras kan bedenken
waar ik me zelf zo goed bij zou voelen.
Ik vroeg mij trouwens ook af, hoe jullie eventuele conflicten tussen de honden toch oplossen als die er zijn.
Want stel dat één van ons alleen thuis is met de honden, en er gebeurt toch iets waardoor ze in de clinch geraken, ik heb geen idee hoe ik ze alleen uit mekaar
kan krijgen..
Groetjes
Jessy & Da Vinci[/quote]
Terug naar “Opvoeding en gedrag”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten