Plassen als hij geen aandacht meer krijgt

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
Criminalmindz
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Plassen als hij geen aandacht meer krijgt

Berichtdoor Criminalmindz » 16 Mei 2015, 08:58

Beste Leden,

Mijn schoonmoeder heeft een vuilnisbakje stafford, leuk, speels beest.

Als de visite arriveert zit hij eerst een half uurtje in de bench tot hij rustig is en dan mag hij eruit om de visite te begroeten en ermee te spelen.

Maar zodra ze uitgespeeld zijn en hun koffie willen drinken, zeikt meneer van zich af en niet een deemoedsplasje, nee gewoon een halve liter.

Heb zelf geen ervaring met deze dingen, dus misschien dat iemand van jullie weet waarom en hoe dit af te leren.

Zelf denk ik aan een soort aandacht te kort o.i.d.

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Plassen als hij geen aandacht meer krijgt

Berichtdoor Lizzyplace » 16 Mei 2015, 09:12

[quote="Criminalmindz"]Beste Leden,

Mijn schoonmoeder heeft een vuilnisbakje stafford, leuk, speels beest.

Als de visite arriveert zit hij eerst een half uurtje in de bench tot hij rustig is en dan mag hij eruit om de visite te begroeten en ermee te spelen.

Maar zodra ze uitgespeeld zijn en hun koffie willen drinken, zeikt meneer van zich af en niet een deemoedsplasje, nee gewoon een halve liter.

Heb zelf geen ervaring met deze dingen, dus misschien dat iemand van jullie weet waarom en hoe dit af te leren.

Zelf denk ik aan een soort aandacht te kort o.i.d.[/quote]

Het is wellicht een cliche maar een vuilnisbakje......is geen Stafford .

In het algemeen zal de hond dit plassen doen uit dominantie, de roedelleider(jouw schoonmoeder) moet die hond gewoon opvoeden, dat opvoeden gaat blijkbaar niet goed.

Een hondenschool kan helpen om de hond (+ bazin) de basisregels aan te leren van gehoorzaamheid en hoe de roederleider consequent moet optreden, het moet voor de hond duidelijk zijn wie de baas is.....anders wordt de hond de baas.
[img]http://www.lizzyplace.nl/attachments/Image/Lizzyplace_banner.jpg[/img]

Criminalmindz
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Criminalmindz » 16 Mei 2015, 09:53

Daarom staat er toch vuilnisbakje stafford.

Beest lijkt erop, that's all.

Maar gaat in dit geval om tips, een hondenschool is zo standaard om te noemen.

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 16 Mei 2015, 10:05

Vaker uitlaten? Een halve liter heect een hond niet zomaar in z'n blaas hoor?
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Criminalmindz
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Criminalmindz » 16 Mei 2015, 10:06

[quote="Inge en Bono"]Vaker uitlaten? Een halve liter heect een hond niet zomaar in z'n blaas hoor?[/quote]
Is bij wijze van spreken.

Marysia1982
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Marysia1982 » 16 Mei 2015, 12:34

Hoe oud is de hond? Moeilijk via een scherm advies geven. Heb er geen ervaring mee. Het klinkt als dominantie. Maar kan ook iets met de blaas zijn? Dat hij door opwinding zn blaas niet onder controle heeft?

Is het geen optie om na het spelen de hond even naar buiten te doen? En dan aan de koffie? Bij wijze van? En voordat de visite komt is hij goed uitgelaten neem ik aan?

Criminalmindz
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Criminalmindz » 16 Mei 2015, 13:16

[quote="Marysia1982"]Hoe oud is de hond? Moeilijk via een scherm advies geven. Heb er geen ervaring mee. Het klinkt als dominantie. Maar kan ook iets met de blaas zijn? Dat hij door opwinding zn blaas niet onder controle heeft?

Is het geen optie om na het spelen de hond even naar buiten te doen? En dan aan de koffie? Bij wijze van? En voordat de visite komt is hij goed uitgelaten neem ik aan?[/quote]

Hond is 1,5 jaar oud.

Dat van de blaas denk ik niet, dan zou die bij eerste begroeting en tijdens het spelen plassen neem ik aan.

Want na het spelen, als alles weer rustig is, gaat het mis.

Maar inderdaad een goed idee om hem direct na het spelen ff uit te laten en dan weer naar binnen.

Voordat de visite komt is hij gewoon uit geweest, of ze moeten onverwachts langskomen.

Lies
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lies » 18 Mei 2015, 10:01

Lijkt er toch op dat hij (negatieve) aandacht heeft gehad met dat gedrag. Om dat patroon te doorbreken zal je het voor moeten zijn. Dus het spel/ begroeting eerder zelf afbreken, dan bijv in de bench zetten zodat hij niet geneigd is om daar te plassen.
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb152/Annelies_foto/banner1_zpsu1yc7ckm.jpg[/img]

Criminalmindz
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Criminalmindz » 18 Mei 2015, 13:23

[quote="Lies"]Lijkt er toch op dat hij (negatieve) aandacht heeft gehad met dat gedrag. Om dat patroon te doorbreken zal je het voor moeten zijn. Dus het spel/ begroeting eerder zelf afbreken, dan bijv in de bench zetten zodat hij niet geneigd is om daar te plassen.[/quote]

Dan laat ik haar dat proberen, want persoonlijk denk ik dat ook.

En daarbij dat ze niet consequent genoeg is.

Terug naar “Opvoeding en gedrag”