Beste manier pup zindelijk maken

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
rubbie79
Rookie Staff
Rookie Staff

Beste manier pup zindelijk maken

Berichtdoor rubbie79 » 12 Aug 2015, 14:37

Ik heb sinds gisteren een Amerikaanse stafford/pitbull pup van 12 weken. Lief,mooi en leuk beestje hoor.... Alleen er valt mij meteen iets op..... hij plast heel vaak in huis, echt vaak. Ik pak hem iedere x op en ga naar buiten met hem. Loop ik heel even rond, doet hij niks. Paar minuten weer binnen en heb ik hem heel even niet in de gaten zie ik weer een plas liggen. Soms wel 3 in een half uur tijd of zo. Ik snap dat niet hoor. Hij drinkt niet overdreven veel, en ik hou hem echt goed in de gaten en ga na de gebruikelijke dingen naar buiten met hem, na het eten, na spelen en na het slapen. Verder lees ik ook overal dat een pup niet in zijn bench behoefte zou doen, nou wel dus gewoon hoor.

Dus nu ben ik op zoek naar een paar bruikbare tips....

Kan het te maken hebben dat waarschijnlijk bij de vorige eigenaar alleen maar in de bench zat?!

Is het misschien makelijker om hem krant zindelijk te maken of op balkon te laten plassen. Dat hij miss leert om naar de deur van balkon te gaan?!

Of moet ik gewoon volhouden bij wat ik nu al doe?! Geduld bewaren en steeds naar buiten met hem als hij binnen iets gedaan heb?? En niet mopperen als hij binnen wat doet naar meteen naar buiten?? Maar wat dan als hij buiten maar niks doet??

Hoop op antwoorden en of andere tips.

Alvast bedankt

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Re: Beste manier pup zindelijk maken

Berichtdoor Inge en Bono » 12 Aug 2015, 17:01

Net zo lang buiten blijven tot hij wel wat doet. En dan de hemel inprijzen :)

Een vast plasplekje gebruiken; tijdens het lopen is er veel te ontdekken, wanneer je op een plek blijft staan is dat ontdekken zo klaar. De volgende keren zal hij het plekje herkennen en vlotter gaan plassen.

En zo te lezen heeft hij nog niks aan zindelijkheidstraining gehad, bij zijn vorige baasje, dus hij weet gewoon echt nog niet wat wel de bedoeling is
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

rubbie79
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor rubbie79 » 12 Aug 2015, 17:28

Ja he toch beste manier dan he... Geduld hebben dan dus. Maar als hij binnen plasje heb gedaan, doet ie soms echt niks buiten

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 12 Aug 2015, 18:54

Nee als hij binnen al geplast heeft, zou ik ook niet meer buiten gaan staan.

Na eten, slapen, spelen enz oppakken en net zo lang buiten tot hij wat doet. Echt voorkomen dat het binnen gedaan wordt dus
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

rubbie79
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor rubbie79 » 12 Aug 2015, 19:42

Ja precies..... Thanks. Merk dat het echt sinds vanmiddag al meteen beter gaat. Lekker koekjes mee en helemaal blij doen als ie buiten doet

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 12 Aug 2015, 20:30

:goed super! Succes, komt goed

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lizzyplace » 13 Aug 2015, 12:55

Yep, telkens de hemel in prijzen als je hondje buiten staat te plassen !

En binnen, liefst buiten het zicht van de hond, het plasje opruimen en met een sterke schoonmaakgeur nadweilen zodat je hondje de geur van z'n/haar per-ongeluk-plasje niet meer terug kan vinden.

Pups willen nog wel eens een vaste plek bevuilen....buiten is geen probleem.
[img]http://www.lizzyplace.nl/attachments/Image/Lizzyplace_banner.jpg[/img]

Kojak
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Kojak » 18 Aug 2015, 01:57

Puur op mijn ervaring met Mika, elke 2 uur naar buiten: plassen, prijzen en weer naar binnen. Binnen 2,5 week zindelijk. en bij onrustig heen en weer lopen hop naar buiten ook al lig je net lekker op de bank/bed naar buiten met de pup.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v628/kojak1979/IMG_0767-2.jpg[/img]

't Is altijd nou !

marcnancy
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor marcnancy » 11 Jan 2016, 22:33

Ons lady is nu bijna 4 maand en is nog niet echt zindelijk , in de bench gaat het redelijk daar kan ze van 23 u 30 tot 5 u s'morgens normaal droog blijven , maar gewoon door de dag doet ze toch nog wel is binnen in huis . Ze gaat wel aan de deur staan als ze buiten wil , maar dat heb je natuurlijk niet altijd gezien he .

Maar als er voor ons ook nog iemand sugesties heeft vuur ze af .

Met dank Marc
Van het leven genieten , het is echt te kort

Noa
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Noa » 14 Jan 2016, 22:59

Je doet het hartstikke goed! Gewoon vol houden zoals je het al doet en echt uitbundig belonen als hij wel wat buiten doet.

Hoe groot is de bench die je voor hem hebt? Eem te grote bench geeft idd ruimte om zn slaapplek te bevuilen gezien die zo groot is dat hij er niet in hoeft te liggen. De bench verkleinen wil ook wel eens helpen :)

Terug naar “Opvoeding en gedrag”