Beste manier pup zindelijk maken

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
liek
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Re: Beste manier pup zindelijk maken

Berichtdoor liek » 15 Jan 2016, 08:54

[quote="marcnancy"]Ons lady is nu bijna 4 maand en is nog niet echt zindelijk , in de bench gaat het redelijk daar kan ze van 23 u 30 tot 5 u s'morgens normaal droog blijven , maar gewoon door de dag doet ze toch nog wel is binnen in huis . Ze gaat wel aan de deur staan als ze buiten wil , maar dat heb je natuurlijk niet altijd gezien he .

Maar als er voor ons ook nog iemand sugesties heeft vuur ze af .

Met dank Marc[/quote]

Idd gewoon zo doorgaan, nooit straffen voor binnen plassen maar belonen als ze het buiten doet, en bijv blij zeggen plasje doen als ze het doet. Is altijd handig want als je dan (veel) later zegt plasje doen dan gaan ze in veel gevallen ook ff plassen.

4 maand is nog erg jong.. geef het tijd. De blaas en sluitspier vd blaas hebben ook tijd nodig om te ontwikkelen zodat ze het langer kan ophouden. En bij opwinding, spelen, eten enz moeten ze dan eerder plassen. Bij slapen komt er geen/niet zoveel druk op de blaas.

Eigenlijk zeg je het zelf al, dat je het niet altijd ziet als ze het wel aangeeft door voor de deur te gaan staan. Dus ze geeft het aan, jij ziet het niet, ik vind dat heel goed van haar en als de baas dan niet goed oplet? :knipoog

marcnancy
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor marcnancy » 15 Jan 2016, 09:28

Bedankt voor u mooie reactie , idd en pup moet pup kunnen zijn . Belonen doe ik heel veel met de stem , weet je als we ze op moment van dat ze binnen doet ,het direct zien dat ze gaat zitten dat zeg ik weg iets en zetten we haar direct buiten .

Maar meestal tegen dat ze 6 maand zijn zou gaat dat al en stuk beter.

Daar mee dat ik altijd zeg laat en pup , pup zijn . Ik ben er heel veel mee bezig op een speelse mannier , al nwat ze op deze mannier leerd is mee genomen .
Van het leven genieten , het is echt te kort

Mascha
Forumbabe 2007
Forumbabe 2007

Berichtdoor Mascha » 15 Jan 2016, 11:22

en let goed op waarvoor je beloond. veel pups gaan prachtig door de knietjes in plashouding zitten om vervolgens de beloning te komen halen, maar plassen dan niet. ze hebben aangeleerd dat de houding een beloning oplevert ipv het plassen :-)

zeg dan maar eens dat ze dom zijn!
[img]http://i.imgur.com/W9eWwci.jpg[/img]

marcnancy
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor marcnancy » 15 Jan 2016, 23:21

[quote="Mascha"]en let goed op waarvoor je beloond. veel pups gaan prachtig door de knietjes in plashouding zitten om vervolgens de beloning te komen halen, maar plassen dan niet. ze hebben aangeleerd dat de houding een beloning oplevert ipv het plassen :-)

zeg dan maar eens dat ze dom zijn![/quote]

Idd dat lukt ze aardig bij onze oudste zoon , als hij onze meid s avonds de laatste maal uitlaat , mag je zker zijn dat ze die nacht en plasje doet in haar bench . moet nu ook wel zeggen hij laat ze uit en kijkt ook niet echt wat ze doet ja of nee , dat is bij ons wel het geval .

Maar zoals je al vermelde ze zijn slim en sluw
Van het leven genieten , het is echt te kort

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 16 Jan 2016, 09:35

Ik denk dat jouw hondje wel zindelijk is, maar jij de signalen mist :knipoog

Ze gaat bij de deur staan, maar dat wordt niet altijd gezien. Dan is het niet gek dat ze nog weleens binnen iets doet

@noa; ik lees dat ze in de bench juist droog blijft :knipoog
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Noa
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Noa » 16 Jan 2016, 15:04

[quote="Inge en Bono"]Ik denk dat jouw hondje wel zindelijk is, maar jij de signalen mist :knipoog

Ze gaat bij de deur staan, maar dat wordt niet altijd gezien. Dan is het niet gek dat ze nog weleens binnen iets doet

@noa; ik lees dat ze in de bench juist droog blijft :knipoog[/quote]

"Verder lees ik ook overal dat een pup niet in zijn bench behoefte zou doen, nou wel dus gewoon hoor"

Dat staat in haar begin post ;) daar maak ik dus uit op dat hij ook in de bech gewoon zn behoefte doet? Of ben ik nou gek :p

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 16 Jan 2016, 16:23

Ah, ik reageer op marcnancy, ik dacht dat jij dat ook deed aangezien je direct onder hem reageert.

Voor ts hoop ik dat zijn/haar pup inmiddels wel zindelijk is, maar die is ondertussen dan ook wat ouder dan 12 weken :D
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Noa
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Noa » 16 Jan 2016, 20:03

Haha nee ik reageeerde gewoon op het topic :P Maar begrijp de verwarring! Haha ja dat hoop ik ook :P

Terug naar “Opvoeding en gedrag”