Schema eten, slapen,spelen naar buiten??!

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
rubbie79
Rookie Staff
Rookie Staff

Schema eten, slapen,spelen naar buiten??!

Berichtdoor rubbie79 » 13 Aug 2015, 17:22

Houden jullie je aan een vast schema de hele dag met eten, slapen, spelen en naar buiten gaan? En zo ja hoe zit dit er ongeveer uit bij jullie? Ik zit nog een beetje uit te proberen en achter te komen wat handigste is.... Ook met bijvoorbeeld wanneer laten spelen/spelen met hem, eten geven en slapen.....de volgorde dus bedoel ik.

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Schema eten, slapen,spelen naar buiten??!

Berichtdoor Lizzyplace » 13 Aug 2015, 17:43

Een pup is een drukke tijd....maar voordat je het weet is het alweer voorbij, geniet er zoveel mogelijk van.

Pups slapen veel, na het wakker worden : uitlaten !

Een jonge pup loopt nog maar korte stukjes, na verloop van tijd kan je de wandeling telkens iets verlengen.

Een pup eet ongeveer 5x per dag, verdeel de maaltijden over de dag

Na het eten spelen.....dit kan lang of kort duren, hoe jonger de pup des te eerder zal de pup slapen.

Pas op: een pup (maar ook jonge hond) is kwetsbaar, doe een beetje rustig aan en loop geen marathons.

Het hondje is volop in de groei en is zich aan het ontwikkelen.

Mijn tip: ga sowieso op puppytraining, een leuke leerzame bezigheid voor hond en baas.

En neem je hondje nu overal mee naar toe zodat de pup met allerlei mensen, honden, geurtjes, geluiden etc in aanraking komt, dit is zeer belangrijk voor de ontwikkeling.
[img]http://www.lizzyplace.nl/attachments/Image/Lizzyplace_banner.jpg[/img]

Terug naar “Opvoeding en gedrag”