Bench training

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
rubbie79
Rookie Staff
Rookie Staff

Bench training

Berichtdoor rubbie79 » 14 Aug 2015, 13:41

Ik heb sinds paar dagen puppie. Hij gaat uit zichzelf soms de bench in, en gaat ie even slapen daar. (met deur open) maar zodra ik ga lopen en zeker uit beeld ben komt hij achter mij aan. Hij houd mij zo goed in de gaten....En ik geef al eten en drinken in de bench en geef hem tussendoor wat lekkers er in. Zo dat hij dat gaat linken bench is goed bench krijg ik eten en lekkers. Maar als hij in de bench is en deur dicht en ik loop even weg gaat hij meteen piepen.

Hoe dit het beste te trainen??!

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Bench training

Berichtdoor Lizzyplace » 14 Aug 2015, 13:58

Benchtraining is een goede investering, jezelf en de hond zullen het waarderen.

Een pup is nog niet gewent om alleen te zijn, in het nest waren er altijd andere pups en de moederhond als gezelschap.

Nu is dit anders, de pup zal er aan moeten wennen om niet altijd aandacht te kunnen eisen, piepen/janken/blaffen is het gevolg.

Aanpak: stop de hond in de bench als zij/hij erg moe is, de pup zal spoedig in slaap vallen en raakt vertrouwd aan de bench.

Als je weggaat kan de hond gaan piepen/janken, negeer de hond volledig(ook geen STIL roepen) als de hond piept/jankt, pas als de hond 10 minuten stil is dan schenk je de hond weer aandacht. Beloon het piepen/janken NOOIT door aandacht te geven, de pup zal de volgende keer denken dat lang janken wordt beloont en zal dit herhalen.

De eerste 1-3 dagen is het even doorbijten voor de baas, daarna zal het steeds beter gaan dat de hond stil blijft.

Tip: straf de hond nooit in de bench en laat de hond absoluut met rust in de bench(leer kinderen dit aan), de hond heeft maar 1 plek voor zichzelf in huis, dat is zijn bench waar hij veilig is en rust kan vinden.
[img]http://www.lizzyplace.nl/attachments/Image/Lizzyplace_banner.jpg[/img]

Terug naar “Opvoeding en gedrag”