Agressie bij kinderen

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
Jay
Rookie Staff
Rookie Staff

Agressie bij kinderen

Berichtdoor Jay » 27 Sep 2015, 19:32

Help

Ik heb een waanzinnige lieve hond maar hij kan dus absoluut niet met kinderen ,ik heb 2 stiefkleinzonen die hij dus niet van kleinst kent ,de oudste is 13 en dat gaat goed de jongste is acht en hij sprijg constant tegen hem op en wil laten zien dat hij de baas is wilde ook happen dus hond meteen weggehaald hij hijgt als een gek en wordt zwaar nerveus . Een tijdje geleden kwam hier onverwachts een vriendin van dochter met een baby ,mijn vriend is met de hond weggegaan want hij was niet te houden ,hij likt zijn bek af hijgt en wordt gewoon gek we hadden hem ff op balkon gezet met mijn vriend om er langs te gaan ,maar hij ging tekeer janken en gillen niet normaal dus dat gata eCht niet ,maar nu komt het dochter woont hier even en is zwanger voor de bevalling is ze weg en woont ze op zichzelf als ze nu op de bank gaat zitten gaat hij tegen haar buik aan liggen en hij blijf in de beurt en is erg lief tegen haar ,maar ik ben bang dat het drama wordt als het kindje eris dus oppassen hier thuis ga ik dus echt niet aandurven .

Zijn er meer die dit probleem hebben .

ebbie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Agressie bij kinderen

Berichtdoor ebbie » 27 Sep 2015, 20:10

Komt mij totaal niet bekend voor, en zover ik het ras ken is dit niet normaal, in de regel zijn staffy's zeer verdraagzaam tegenover kinderen, in ieder geval de Engelse variant zeer zeker, deze word niet voor niets the nanny dog genoemd in Engeland...

Ik ben bang dat je een probleem in huis hebt, wellicht zijn er mede forumleden die er wellicht wel iets zinnigs over kunnen melden.

Hier vast wat vragen die ongetwijfeld boven komen:

Neem aan dat we over een staff praten,.. is het een "echte" of een mix? zo ja, wat voor mix? Hoe oud is je hond? Ben jij de eerste eigenaar? heeft het dier een nare verleden met kinderen?

Wens je het beste met hem/haar?...
Carpe diém......

Jay
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jay » 27 Sep 2015, 20:20

Het schijnt een kruising Engels /amstaff te zijn ,dat weet ik niet zeker omdat ik hem heb weggehaald bij jongens die hem zwaarmishandelde en hem geen eten gaven ,afen toe een gekookt ei ,dus hij zag er niet uit toen wij hem daar weghaalde hij was toen ongeveer 4 maanden weten we natuurlijk ook niet helemaal precies .

Wij hebben hem 4 en half jaar ,ook reageert tie heel erg agressief tegen puppies ,nou laat ik hem nooit los omdat ik hem voor geen meter vertrouw . Thuis is het het liefste hondje van de wereld lik je dood ik heb 4 volwassen kinderen en die zijn stapelgek op hem en hij op de kinderen wordt ook gek als ze hierheen komen .

irwi
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor irwi » 28 Sep 2015, 11:56

Gewoon bij de kleine weghouden. Hem alvast aan een bench laten wennen. Zodat ie in de bench kan. Vertrouw je het niet dan zou ik hem niet herplaatsen maar een harde beslissing nemen.

Jay
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jay » 28 Sep 2015, 12:39

Herplaatsen vind ik sowieso geen optie ,een ander met jouw probleem opzadelen is wel heel makkelijk .

Een bench hebben we hij gaat tekeer als een gek als er een kind is echt niet normaal maar hij gast daar in ieder geval in en hij moet een muilkorf .

Maar harstikke voor het meedenken en de reacties .

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lizzyplace » 28 Sep 2015, 19:31

Dit is wel een dilemma, ik zal sowieso altijd mijn kind verkiezen boven mijn hond.

Het is dus een kruizingshond, dat kan van alles dus zijn.

Niet-rasgebonden gedrag is het grootste gevaar bij een vechthond, je geeft zelf al aan dat je hond niet te vertrouwen is bij kinderen.

Je hebt er zelf voor gekozen om zo'n kruizingshond in huis te halen, dat is niet altijd een succes......en zeker niet als kinderen een gevaar lopen.

Nogmaals, voor mij zou de keus een enkeltje dierenarts zijn.
[img]http://www.lizzyplace.nl/attachments/Image/Lizzyplace_banner.jpg[/img]

Jay
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jay » 03 Okt 2015, 08:54

Bedankt voor je reactie ,natuurlijk gaat mijn kind boven de hond .

En idd is her geen raszuivere hond met nog meer irritante trekjes ,tis echt niet de makkelijkste hond ,hij krijgt vanaf nu een muilkorf om ik wil dat tie gewend is voordat dochter bevallen is en als het echt niet gaat en hij zet de boel overeind als ze er is dan zie ik idd maar 1 oplossing tis niet de bedoeling dat m'n dochter niet met kleinzoon op visite kan komen door de hond ,daarbij heb ik mezelf al in heel wat dingen moeten ontzeggen doordat hij zo moeilijk is .

Ik ben echt stapelgek op dat beest maar er zijn grenzen ,bij echt alles heeft tie gebruiksaanwijzing nodig en dat is soms echt wel heel vermoeiend ,maar we wachten het maar af.

D i e s e l
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor D i e s e l » 09 Okt 2015, 10:07

Je moet lompheid ook niet verwarren met agressie.

Onze Reu (amstaff) is ook gruwelijk lomp, maar toch echt heel lief met kinderen.

Zodra hij iedereen (op zijn lompe manier) heeft begroet, is hij rustig.

(Hij is bijna 9 maanden)

Jay
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jay » 11 Okt 2015, 21:43

Nou tis echt geen lompheid tis pure agressie hij wil maar 1 ding zo snel mogelijk bijten .

ik heb hier een keer een oppakkend van dochter hier vijf min binnen gehad en hij had schuim op zijn bek staan .

Dus heeft niks met lomp te maken .

Jay
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jay » 11 Okt 2015, 21:44

Oppaskind dus

Terug naar “Opvoeding en gedrag”