Agressie bij kinderen

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
D i e s e l
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: Agressie bij kinderen

Berichtdoor D i e s e l » 12 Okt 2015, 10:25

Tja, dan zou er in mijn ogen nog maar 1 oplossing zijn.

Als een hond agressie vertoont naar kinderen ,heb je een levensgevaarlijke hond.

Ook al houdt je hem nog zo goed in de gaten... Hij kan een keer naar buiten schieten of los raken.

Bij de eerste beste agressie naar mijn kinderen of andere kinderen krijgt hij een enkeltje :zwaai

Agressie naar andere honden vindt ik geen probleem (liever niet, maar dat is een ras eigenschap)

Tot nu toe kan onze reu (9 mnd) met elke andere hond leuk spelen, maar dat kan ineens omslaan.

Ik hoop dat je een juiste keuze zal maken.

Mvgr,

Maurice

Nick's Mate
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Nick's Mate » 12 Okt 2015, 15:07

Als je toch al weet dat jouw hond een potentieel gevaar is bij (kleine)kinderen, je schrijft zelf dat de hond zo snel mogelijk wil bijten, dan begrijp ik niet dat je toch nog her en der adviezen vraagt wat te doen.

Die "waanzinnig lieve hond" zoals je hem zelf omschrijft, een hond dus die agressie toont naar kinderen en ook nog geneigd is om ze te bijten als hij de kans krijgt hoort niet op deze wereld!

Neem een verstandig besluit, want er komt een dag dat het echt misgaat maar dan is het te laat.

Jay
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jay » 10 Nov 2015, 13:47

We hebben besloten om hem in de laten slapen omdat het idd te gevaarlijk wordt.

Hoe gaat het in zn werk doet iedere dierenarts dat ik bedoel lichamelijk is hij gezond geestelijk natuurlijk niet ,ik hoorde dat het echt niet zo makkelijk gaat ,ik vind het moeilijk om de stap te zetten maar we zijn overeens dat het gewoon het beste is.

En voor ons is het echt een waanzinnig lieve hond maar voor de buiten wereld dus niet .

Nick's Mate
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Nick's Mate » 10 Nov 2015, 15:38

Een verstandig besluit! Vertel de dierenarts datgene wat je hier ook al over de hond hebt geschreven.

Een begripvolle Da zal nadat je de hele situatie m.b.t. de agressie jegens kleine kinderen hebt verteld ook inzien dat in laten slapen de juiste beslissing is.

Je niet over laten halen om een gedragskundige in te schakelen of de hond te herplaatsen, blijf bij je besluit.

Iedere hond die agressie vertoont naar kinderen en dan maakt het niet uit welk ras het betreft is en blijft altijd een potentieel gevaar.

Als een hond bij vrijwel iedere gelegenheid probeert een kind te bijten kun je er op wachten dat het eens echt mis gaat!

Verstandig dat je hebt ingezien dat dit de enige oplossing is. Ik wens je alvast heel veel sterkte!

Jay
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jay » 10 Nov 2015, 19:11

Bedankt en we laten ons niet ompraten het idee al dat hij een kind te pakken krijg word ik al gek.

En natuurlijk vind het een rotidee om een gezonde hond in te laten slapen en ik weet dat ik er hoop verdriet van krijg en hem heel erg ga missen maar ik weet dat dit het beste is.

D i e s e l
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor D i e s e l » 11 Nov 2015, 08:59

Veel sterkte...

ebbie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor ebbie » 11 Nov 2015, 13:26

Jeetje Jay, het is niet niks,...voor "onze lieve heer" spelen is voor vele onder ons altijd een moeilijke opgave, je schrijft dat je het een rot idee vind dat je een gezonde hond moet laten inslapen,...maar eerlijk gezegd is het geen gezonde hond, thans lichamelijk wel maar in zijn kop eigenlijk helemaal niet...je/jullie hebben een hele moeilijke maar in mijn ogen wel de enigs juiste beslissing genomen, dit besluit kan jullie en het dier en een eventueel betrokken kind een heleboel narigheid voorkomen...

Wens je/jullie heel veel sterkte met het gemis van jullie maatje.
Carpe diém......

Jay
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jay » 21 Dec 2015, 17:34

Harstikke bedankt

Ben naar verschillende dierenartsen geweest en alles uitgelegd en willen hem niet in laten slapen sturen me constant naar hondenpsychologen en weet ik wat ik vind dit echt heel vervelend ,hebben we eindelijk de knoop doorgehakt krijg je dit .

Heb zo man gebeld en heb het idee dat je aan het lijntje gehouden wordt en dat je een hoop geld kwijt bent en nog niet geholpen.

Ik wil nu gewoon dat ik hem kan laten inslapen nu duurt het alleen maar langer we worden er zwaar verdrietig van ,ik dacht ik bel en tis zo gebeurt

Nick's Mate
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Nick's Mate » 21 Dec 2015, 20:24

Het is triest dat een dierenarts je dus gewoon voor het blok zet in deze en het er m.i. eigenlijk op neer komt, al zullen ze het niet direct zeggen, dat ze datgene wat je ze hebt verteld niet als een serieus probleem/gevaar zien terwijl er wel degelijk iets aan de hand is!

Dierenartsen zijn er om dieren van diverse pluimage te genezen als ze ziek zij en daar zijn ze goed in.

Echter, met betrekking tot de psychische gesteldheid van een dier, in dit geval dus een hond, schort er nogal wat aan hun kennis in die materie.

Heb jaren geleden ook in een situatie gezeten vergelijkbaar met die van jou, kreeg ook steeds nee te horen. Toch een dierenarts gevonden die het verhaal wilde aanhoren en het eventuele risico op excessen juist inschatte.

Onze hond is daarna ingeslapen en daar heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.

Laat je niet doorsturen naar hondenpsychologen en laat je ook niet overhalen de hond een ander tehuis te geven, jij weet hoe de hond is en hoe hij reageert in sommige situaties en dan vooral dus met kinderen!

Blijf zoeken naar een welwillende dierenarts, bespreek het probleem en leg hem//haar je bevindingen met jouw hond voor.

Eigenlijk is dat het enige wat je kunt doen, zal moeilijk worden zo blijkt maar zet het door!

Jay
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jay » 22 Dec 2015, 07:47

Het is zeker triest ,het is net of ze zeggen dat je geen gevoel hebt voor je hond,maar dat heb ik juist wel,kan me niet voorstellen dat hij nou zo gelukkig is.

Hij heeft nog veel meer problemen hij kan niet alleen thuis zijn maar wil ook nergens meer mee naar toe ,kan niet bij andere honden ,hij eist mij helemaal op .

Als er iemand naast mij gaat zitten duwt hij degene weg althans dat probeert hij.

Dus ik geloof echt niet dat hij het naar zijn zin heeft ik zit nu heel vaak thuis en als ik weemoed ben ik heel snel terug want hij zet heel de boel overeind ,gilt loeit heeft verlatingsangst.

Ik wist het eerst niet totdat de buurman het vertelde maar hij was stil als ik voor de deur stond maar hij is dus stil als hij mijn auto hoort.

Bizar om te horen hoe hij los gaat als ik er niet ben heb hem opgenomen en schrok me dood zou niet graag mijn buurvrouw zijn.

Toen ik mijn mans auto nam en terugkwam hoorde ik hem aan het begin van de straat los gaan.

Voor mij wordt het steeds moeilijke zo we kunnen niet weg maar mijn kinderen kunnen ook niet komen omdat zij kinderen hebben .

Ik zei al tegen mijn vriend over tien jaar kan ik mijn kleinkinderen uitnodigen dat is tie dood al die tijd niet geweten dat oma ook een huis heeft

En omstebeurt op visite bij de kinderen bizar toch.

En je raadt het al ook met onweer en vuurwerk gaat tie los als ik zo terug lees is er niet zo veel leuks meer aan,het beheerst mijn hele leven .

Maar ik ga door met zoeken naar een dierenarts die me wel serieus neemt en me niet doorstuurt ben er klaar mee.

Als iemand nog ideeën heeft graag.

Terug naar “Opvoeding en gedrag”