Janken van de andere hond tijdens het spelen.

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
KristofL
Rookie Staff
Rookie Staff

Janken van de andere hond tijdens het spelen.

Berichtdoor KristofL » 02 Dec 2015, 20:39

Beste formuleden,

Wij hebben zondag een stafford geadopteerd (reu).

Hij is eigenlijk braver dan verwacht.

Speelt heel goed, bijt snachts niets stuk (zit gewoon los in de living), ook overdag als we even weg zijn is hij zeer braaf. Ook luisterd hij meteen. Als hij iets doet wat niet mag en ik corrigeer hem stopt hij ook meteen.

Enkel is er 1 probleem..

We hebben nu ongeveer 3 jaar een zwitserse witte herder (teef).

Binnen gaan ze heel goed samen (mits dat ze natuurlijk nog moeten wennen aan elkaar.)

Echter als ik ze buiten laat spelen en de stafford zet aan om achter onze andere hond aan te gaan om te spelen, begint onze Zwitser te janken.

Eerst dacht ik dat hij misschien wat wild voor haar was, maar mijn Zwitser daagt ook uit om te spelen. Ze loopt dan met een enorme snelheid naar hem toe en begint achter hem aan te hollen. Na een tijd draait het spelletje dan natuurlijk om, en gaat hij achter haar aan (waarbij ze dus weer begint te janken.) We hebben de hond 1 maand op proef om te zien of het werkt met onze hond.

Heeft er misschien iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn, en of ik hier zelf iets aan kan Doen?

Ik denk zelf dat ik niet echt kan corrigeren omdat hij uiteindelijk enkel wil spelen en dus ook geen agressief gedrag vertoond.

Alvast bedankt!

Groetjes Kristof

nicksken
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Re: Janken van de andere hond tijdens het spelen.

Berichtdoor nicksken » 06 Dec 2015, 13:29

Ik zou ze gewoon niet samen laten spelen, de honden kennen elkaar nog maar een paar dagen en het is niet omdat het nu nog maar lijkt of hij enkel wil spelen dat dat altijd zo zal blijven...
[img]http://i92.photobucket.com/albums/l17/jannicksken/DSCN0648-1-1.jpg[/img]

13/01/2008-06/08/2009

pammetje
Pyama staff
Pyama staff

Berichtdoor pammetje » 06 Dec 2015, 13:47

Nog een tijdje niet samen laten spelen. Rustig opbouwen. Een stafford is ontzettend lomp. Je herder zal wel willen spelen maar het kan zijn dat je stafford er al een keer met volle vaart tegenaan is gelopen. Dat is pijnlijk als je je voorstelt dat een staff je scheenbeen kan breken als hij vergeet te remmen.
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g266/pammetje_3779/bobje/bewerkingen/Naamloos-1-1.gif[/img]

all men are created equal, just one step below women

Mascha
Forumbabe 2007
Forumbabe 2007

Berichtdoor Mascha » 11 Dec 2015, 15:39

herders en staffords spelen op compleet andere manieren. ze zullen elkaar en elkaars manieren moeten leren kennen
[img]http://i.imgur.com/W9eWwci.jpg[/img]

Nick's Mate
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Nick's Mate » 11 Dec 2015, 19:35

Als je witte Zwitser het niet leuk zou vinden dan zou ze zelf ook niet gaan uitdagen.

Ze heeft er denk ik gewoon plezier in en geeft daaraan uiting door beginnen te janken.

Zodra je echter verneemt dat één van beide tekenen van dominantie vertoont direct stoppen met het spelletje.

Het kan bij een stafford in een fractie van een seconde omslaan van spel naar bittere ernst met alle gevolgen van dien.

Wil je op safe gaan dan niet meer achter elkaar aan laten jagen.

KristofL
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor KristofL » 19 Dec 2015, 07:41

Heel hard bedankt voor de reacties.

Ondertussen gaat het al stukken beter. Ik blijf er wel altijd bij als ze spelen. Gewoon voor de zekerheid.

Groetjes

Terug naar “Opvoeding en gedrag”