over enthousiast

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
timmehAPD
Rookie Staff
Rookie Staff

over enthousiast

Berichtdoor timmehAPD » 21 Dec 2015, 17:38

Goeiemiddag,

Onze pup roxx is 11 weken en is nu voor de 4e week bij ons. Mijn vriendin heeft een dochter van 2 en helaas door prive omstandigheden zien wij haar maar 2 dagen in de week. De rest van de tijd woont zij bij haar vader. Nu is het zo dat roxx enthousiast reageert als ik thuis kom van het werk. Dit is na een paar minuten allemaal weer goed en is ze rustig. Bij mijn stief dochtertje is het anders. Het lijkt alsof roxx het enthousiast zyn niet kan beheersen als mijn stief dochtertje het huis binnen komt. Je moet haar dan letterlijk bij d'r weg trekken aangezien roxx haar zo omver duwt. Ze bijt niet het is gewoon het blij zijn van het zien. Is hier wat tegen te doen of kampt iemand met de zelfde problemen? Ik hoor het graag

Nick's Mate
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Re: over enthousiast

Berichtdoor Nick's Mate » 21 Dec 2015, 20:46

Leg de pup voordat de kleine binnenkomt in de bench (indien aanwezig) en laat haar als ze wat rustiger is kennismaken met je dochtertje. Sommige staffordpups zijn nou eenmaal af en toe wat over-enthousiast en onbehouwen bij kindjes.

timmehAPD
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: over enthousiast

Berichtdoor timmehAPD » 22 Dec 2015, 16:39

Oke dat snap ik, maar is het dan niet slim om Roxx in de bench te doen voordat ik thuis kom van me werk? Aangezien mijn stiefdochter maar 2x in de week bij ons is. Zodat ze aan het kalmeren in de bench kan wennen.

Terug naar “Opvoeding en gedrag”