Hoe snel leerde jullie pup appel?

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
marcnancy
Rookie Staff
Rookie Staff

Hoe snel leerde jullie pup appel?

Berichtdoor marcnancy » 24 Jan 2016, 20:05

Graag wilde ik jullie mening , ons lady is nu 4 maand en 1 week . Ik ben met haar bezig van pup zijnde om haar te leren , wel gewoon al speel der wijze . Zij kent op moment , voet , zit , volg ,dicht, links , rechts ,links en rechtsom , keer , bij het apporteren kan ik ze laten zitten , apport weggeooien en dan wacht ze tot ik zeg apport , dan brengt ze de apport in zit voor terug . Los mee wandelen kan ook , zolang ze geen andere dieren ziet , is en blijft en pup he .Dit alles doet ze natuurlijk niet altijd perfect en natuurlijk soms ook met wat ezel gedrag , maar dat hoort bij pup zijn het gaat nu dat ze de bevelen kent . Ik zet geen druk op haar om oefeningen te doen , zodat ze speels blijft en niet wegkruip als ik bevelen geef . Net als het echte werken met haar begin ik pas vanaf dat ze en 6 maand is , reden omdat ik ze graag pup wil laten zijn . This wel zo als we gaan wandelen en zeg tegen haar lady opletten we gaan werken , dan heb ik tijdens de oefeningen toch de eerste 15 min haar volle aandacht dan kijkt ze mij constant aan .

Nu de volgende oefeningen die ik haar ga aanleren zijn , af , liggen , staan en natuurlijk de andere oefeningen blijven bijschaven .

Nu had ik graag jullie mening gekend staat onze dame kwa kennis al ver ?

Met dank Marc en Lady
Van het leven genieten , het is echt te kort

banjo
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Re: Van welke leeftijt met de hond werken

Berichtdoor banjo » 25 Jan 2016, 20:20

nee is gewoon basis cursus en iets meer ,de meeste doen alles wat je van ze vraagt ,en zetten zich altijd 200% in ,ze zijn mega intelligent en super leergierig

vergeet niet dat ze ook op andere manieren die energie kwijt moeten,circus aap spelen is leuk voor het geestelijk moe maken ,maar lichamelijk is dit niks geen uitdaging

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 26 Jan 2016, 13:26

Wat bedoel jij met werken?

Mascha
Forumbabe 2007
Forumbabe 2007

Re: Hoe snel leerde jullie pup appel?

Berichtdoor Mascha » 26 Jan 2016, 15:11

ik zou veel minder verschillende truukjes (want dat zijn het) aanleren en een paar dingen heel goed aanleren zoals naastlopen, hierkomen, wachten en blijven.
[img]http://i.imgur.com/W9eWwci.jpg[/img]

marcnancy
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor marcnancy » 26 Jan 2016, 18:30

[quote="Zumvlieg"]Wat bedoel jij met werken?[/quote]

Werken noemt bij ons de pup/hond aanleren .

marcnancy
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor marcnancy » 26 Jan 2016, 18:34

[quote="Mascha"]ik zou veel minder verschillende truukjes (want dat zijn het) aanleren en een paar dingen heel goed aanleren zoals naastlopen, hierkomen, wachten en blijven.[/quote]

Naastlopen dat gaat vrij goed , zelf los wachten en blijven kent ze ook , natuurlijk kan je van en pup van 4 maand niet verwachten dat ze dit alles perfect doet , daar zijn ze te jong voor .Als ik ze oproep komt ze direct das ook al veel , natuurlijk wilik deze nu goed onder controle hebben met haar , dan zoek ik ook pas verder te gaan met andere truckjes .

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 26 Jan 2016, 19:28

:hihi Oké maar wat ga je haar straks dan allemaal nog meer leren dan als ze voordat ze een half jaar is eigenlijk alles al kan?

Terug naar “Opvoeding en gedrag”