Verhuizen

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
EviBo
Rookie Staff
Rookie Staff

Verhuizen

Berichtdoor EviBo » 24 Mar 2016, 13:43

Ik kreeg op een ander hondenforum het advies van ook hier mijn verhaal te doen. Mss dat hier mensen zijn die meer specifieker kunnen helpen. Wij zijn van België :)

We hebben 3 honden. 1 labrador van mij en mijn vriend had al 1 am Stafford (reu, 9j) en zijn broer ook 1 am Stafford kruising (teef, 9j).

Zijn broer is naar een app verhuist en kon zijn hond niet meenemen. Mijn vriend had toen gezegd van de hond nog even bij hem te laten (want ze woonde samen) zodat hij rustig de tijd had om een oplossing te zoeken. Nu zijn we 10maand verder en ben ik ondertussen een half jaar geleden ingetrokken bij mijn vriend. Het probleem is dat we net vernomen hebben dat we binnenkort moeten verhuizen.. Dit huis zal op mijn naam komen te staan en ik wil door de grote gedragsproblemen van de teef haar niet mee verhuizen. Ze is tenslotte mijn hond niet en om telkens die kosten te blijven dragen voor haar.. Want dan zouden we al speciaal naar een huis moeten zoeken met een extra grote tuin voor de teef.

De broer heeft vroeger erg weinig tot geen tijd in zijn hond gestoken en wij dragen hiervan nu de last.. Ze heeft mijn vriend zwaar gebeten enkele maanden geleden toen zijn hond en de teef aan het vechten waren. De teef trok hem nog verder achteruit toen ze hem in de hand beet.. Dit had als gevolg dat we beslist hadden dat de broer nu echt een oplossing moest zoeken voor de hond. We hadden ze ondertussen op een deel van de woonruimte gelaten dat afgezet in met kleine hekjes. Ik weet dat dit geen leven is voor een hond maar we hebben schrik van haar. Ze viel zomaar mijn hond aan, bijt echt alles stuk (zetels, kleren, haar slaapdekentje,...), plast binnen waar je bij bent, zoekt constant in huis naar eten, haalt naast je vlees van het aanrecht, hapt naar je als je de leiband pakt, op wandeling mag je geen andere honden tegen komen, valt mensen aan die in huis komen die ze goed kent, graaft gaten in de muur en maakt de vloer stuk,.. Door al deze problemen wil ik haar niet mee verhuizen. Het is aan de broer om zijn verantwoordelijkheid op te nemen en een thuis te zoeken voordat wij moeten verhuizen.. Maarja dit doet hij niet.. Nee, hij houd ons aan het lijntje. Toen de hond gebeten had moest hij ook per instant een nieuwe thuis zoeken maar 4weken lang kregen we te horen dat hij iemand had gevonden maar de hond zit hier nu 4maand later nog..

Wij betalen haar eten, dierenartskosten, nieuwe meubels, nieuwe kleren,... De broer doet niets. Ik vind het echt niet langer onze verantwoordelijkheid om voor deze hond te zorgen. De broer is op de hoogte gesteld dat hij echt moet zoeken naar iemand voor haar maar we krijgen als reactie dat hij het erg vind dat we zo met haar omgaan (dus haar weg willen). Sorry maar het gaat al moeilijk zijn om een huis te zoeken met 2 grote honden en dan nog eens een hond waardoor ik ruzie krijg met de huisbaas omdat ze alles afbreekt of zelfs waakhond speelt voor de buren.

Het probleem is waar kunnen wij naartoe met deze hond als de broer echt niets doet en dus geen thuis voor haar heeft? In een standaard asiel zal ze weinig kans maken door haar leeftijd en dan nog de gedragsproblemen, dit doen we liever echt niet.. Maar waar dan wel naartoe met haar?

Ik had op het andere forum al wat tips gekregen om toch wat te proberen het vertrouwen van haar in mij en van mij in haar terug te krijgen. Bv bij het spelen als ze te wild word (springen, met kracht terug trekken aan het speeltje,..) ga ik 20sec uit de ruimte weg en kom nadien terug en spelen we weer verder. Ja ze mag bij mij niet te veel onverwachte bewegingen doen of springen ofzo want ik heb teveel schrik van haar. Elkaar respecteren hierin is ook belangrijk voor een goede relatie hond/baas vind ik :)

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Re: Verhuizen

Berichtdoor Inge en Bono » 24 Mar 2016, 13:57

Maak een afspraak met broer/zwager dat je op visite komt. Neem de hond mee, en laat haar daar
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

EviBo
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor EviBo » 24 Mar 2016, 15:16

Is mss nog niet zo een slecht idee.. Maar dan weten we niet bij wie ze terecht komt. Want nu geeft hij ook al niks om haar blijkbaar, anders zou hij een oplossing zoeken.

Maar ik ga dit wel eens met mijn vriend bespreken of dat hij dit dan liever zou doen als er geen oplossing komt. Want een asiel zien we beide eigenlijk niet zitten..

liek
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor liek » 24 Mar 2016, 17:22

Als ze echt mensen aanvalt en bijt en ze jullie ook tot last is kun je haar het beste een enkele reis naar de dierenarts geven.. Dit is ook niet eerlijk voor haar, en een goede kans zal ze wss niet meer krijgen met al deze problemen. Geef haar haar rust.

Sterkte.

EviBo
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor EviBo » 25 Mar 2016, 04:02

[quote="liek"]Als ze echt mensen aanvalt en bijt en ze jullie ook tot last is kun je haar het beste een enkele reis naar de dierenarts geven.. Dit is ook niet eerlijk voor haar, en een goede kans zal ze wss niet meer krijgen met al deze problemen. Geef haar haar rust.

Sterkte.[/quote]

Dit vind de familie te moeilijk om te doen. Moest het mijn hond zijn zou ik dit wel overwegen. Elke hond moet een gelukkig leven kunnen hebben. Maar ze zitten zo met haar in maar helpen een oplossing zoeken doen ze dan niet..

nicksken

Berichtdoor nicksken » 26 Mar 2016, 22:41

Ik ben het volledig met Liek eens, als het echt zo is want je geeft aan dat je schrik hebt dat maakt ook dat je alles dramatischer aanvoelt dan het is. Dat is niet slecht bedoelt tegenover jou want je doet tenminste nog moeite om een oplossing te zoeken.

Heeft zij dit gedrag altijd al gehad?
[img]http://i92.photobucket.com/albums/l17/jannicksken/DSCN0648-1-1.jpg[/img]

13/01/2008-06/08/2009

EviBo
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor EviBo » 27 Mar 2016, 07:12

[quote="nicksken"]Ik ben het volledig met Liek eens, als het echt zo is want je geeft aan dat je schrik hebt dat maakt ook dat je alles dramatischer aanvoelt dan het is. Dat is niet slecht bedoelt tegenover jou want je doet tenminste nog moeite om een oplossing te zoeken.

Heeft zij dit gedrag altijd al gehad?[/quote]

Voor zover ik weet wel. Ik had de hond al 2 jaar geleden eens ontmoet en toen beet ze me al in de voet als ik uit de zetel wou komen.. Ook het afbreken van het huis doet ze zeker al erg lang, toch volgens de verhalen die ik hoor. En ja door de schrik is alles wat ze doet 'eng' ook al bedoeld zij dit niet zo :)

We hebben gisteren de broer nog eens gesproken en ik kreeg fijn de schuld van dit.. Hij vind het plots heel erg dat die hond bij ons zit. Wel niemand houd je tegen om ze te komen halen :) we doen ons best met wat we kunnen. Ik mocht me volgens de broer niet moeien met de situatie. Gaat hij dan ook telkens komen opruimen en opkuisen als ze weer wat heeft uitgestoken? Anders haal ik er met plezier mijn handen af hoor. Maar wie blijft er zoeken naar een oplossing? Hij zegt dat hij aan het zoeken is maar nooit iemand gaat vinden door haar leeftijd, en hij veranderde van onderwerp. Oké dus hij heeft geen oplossing en de hond moet hiervan de dupe zijn? Zij zit daar wel hè, kan enkel ondergaan maar jij hebt geen oplossing dus probleem 'opgelost'. Pff ik ben erg kwaad geworden hierin. Ik vind zo een reactie niet gepast van hem. We dragen al zo la g zorg voor haar, ik blijf zoeken naar een oplossing en dan mag ik me niet moeien..

Terug naar “Opvoeding en gedrag”