Hoe leer ik mijn stafford met andere honden te spelen?

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
Jan-Jaap
Rookie Staff
Rookie Staff

Hoe leer ik mijn stafford met andere honden te spelen?

Berichtdoor Jan-Jaap » 06 Apr 2016, 10:53

De vraag lijkt me duidelijk, iemand advies?

Op dit moment gromt hij als er een hond te dichtbij komt en als ie erbij kan, gaat ie happen. Gaat om een reutje van 1,5 jaar.

cleopatra
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Re: Hoe leer ik mijn stafford met andere honden te spelen?

Berichtdoor cleopatra » 06 Apr 2016, 13:54

niet....

negeren misschien, maar een stafford die leuk met andere honden speelt bestaat niet, dan heb je het verkeerde ras

Jan-Jaap
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jan-Jaap » 06 Apr 2016, 15:47

[quote="cleopatra"]niet....

negeren misschien, maar een stafford die leuk met andere honden speelt bestaat niet, dan heb je het verkeerde ras[/quote]

Naja, wat is dit dan voor reactie.....

Dat jij je hond agressief maakt wil niet zeggen dat de mijne dat is.... Zijn ouders waren ook heel sociaal, liepen los op een losloopveld tussen meerdere andere rassen.

Een stafford is ook maar gewoon een hond en hoort dus toch gewoon sociaal te zijn!

cleopatra

Berichtdoor cleopatra » 06 Apr 2016, 16:05

Ik maak mijn honden agressief ?

Jou reactie geeft aan dat je je niet verdiept hebt in het ras.

Deze reactie heb ik een aantal jaren geleden ook gelezen, gevolg was 1 dode labrador en 5 afgemaakte staff-achtigen en een media hetze.

Mensen lees nu eens de ras eigenschappen van amstafs/pitbuls/staff.bull terriers.

Deze honden zijn geen "gewone honden", ze zijn wel ontzettend sociaal naar mensen, maar niet naar andere honden, een uitzondering daar gelaten.

En ter info wij hebben 9 staffs in huis, die kunnen prima met elkaar, mits onder begeleiding, maar niet roedel genoten worden bijna nooit geaccepteerd tenzij het een pup is.

suza--nne
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor suza--nne » 06 Apr 2016, 16:44

[quote="Jan-Jaap"][quote="cleopatra"]niet....

negeren misschien, maar een stafford die leuk met andere honden speelt bestaat niet, dan heb je het verkeerde ras[/quote]

Dat jij je hond agressief maakt wil niet zeggen dat de mijne dat is.... Zijn ouders waren ook heel sociaal, liepen los op een losloopveld tussen meerdere andere rassen.

Een stafford is ook maar gewoon een hond en hoort dus toch gewoon sociaal te zijn![/quote]

Dit is helemaal geen rare reactie hoor van cleopatra..

Het is ras eigen dat ze niet met andere honden kunnen opschieten. (een enkele uitzondering daargelaten) Die van mij kan met een enkeling goed (2 om precies te zien) Met die twee gaan we van jongs af aan al minimaal 2x per week samen uit . Echter zal ik ze nooit maar dan ook nooit samen alleen laten cq uit het oog verliezen.
[img]http://i1206.photobucket.com/albums/bb454/xxsuzannexxx/f6f1073f-efa2-40c1-b520-ace4c045d09f.jpg[/img]

Mascha
Forumbabe 2007
Forumbabe 2007

Berichtdoor Mascha » 07 Apr 2016, 09:21

Een stafford is ook maar gewoon een hond en hoort dus toch gewoon sociaal te zijn![/quote]

waarom heb je een specifiek ras gekocht als je het al teveel werk lijkt te vinden om de rasbeschrijving te lezen?
[img]http://i.imgur.com/W9eWwci.jpg[/img]

robmarley89

Berichtdoor robmarley89 » 07 Apr 2016, 10:35

Een stafford hoef je heus niet agressief te maken naar andere honden hoor, als je een volbloed stafford hebt mag je ervan uitgaan dat hij/zij op een bepaald moment niet meer met andere honden kan omgaan! Als je dit niet wist heb je je niet verdiept in het ras of hebben ze je blaasjes wijs gemaakt wanneer je vroeg aan de fokker of deze honden goed samen gaan met andere honden (of je kijkt teveel Cesar Milan). Verder zou ik luisteren naar de vele mensen hier die al jaren echt bezig zijn met het ras en meerdere staffords hebben of gehad hebben! Dat kan je veel getreur en drama besparen!

nogmaals, negeer het verleden van het ras niet en weet at je in hebt in godsnaam, niet alleen voor de veiligheid van jouw hond, maar ook die van alle andere honden waarmee jij zou willen dat hij kan spelen.

Verder zijn er altijd uitzonderingen, enkele staffords die wel met andere honden (buiten de roedel) om kunnen gaan, de vraag is dan wel of dit volbloed staffords zijn of een huis en tuin kweekhond die toevallig op een stafford lijkt!
[img]http://i1294.photobucket.com/albums/b614/robmarley89/5ce1c802-093c-4751-b64a-74d3d252476c_zpsnxtwhj8c.jpg[/img]

[b][i][size=150][color=#00BF00]Nothings perman[/color][color=#FFFF00]ent in life... All[/color] [color=#FF0000]except for change[/color][/size][/i][/b]

cleopatra

Berichtdoor cleopatra » 07 Apr 2016, 10:41

[quote="robmarley89"][quote="Jan-Jaap"][quote="cleopatra"]niet....

Een stafford hoef je heus niet agressief te maken naar andere honden hoor, als je een volbloed stafford hebt mag je ervan uitgaan dat hij/zij op een bepaald moment niet meer met andere honden kan omgaan! Als je dit niet wist heb je je niet verdiept in het ras of hebben ze je blaasjes wijs gemaakt wanneer je vroeg aan de fokker of deze honden goed samen gaan met andere honden (of je kijkt teveel Cesar Milan). Verder zou ik luisteren naar de vele mensen hier die al jaren echt bezig zijn met het ras en meerdere staffords hebben of gehad hebben! Dat kan je veel getreur en drama besparen!

nogmaals, negeer het verleden van het ras niet en weet at je in hebt in godsnaam, niet alleen voor de veiligheid van jouw hond, maar ook die van alle andere honden waarmee jij zou willen dat hij kan spelen.

Verder zijn er altijd uitzonderingen, enkele staffords die wel met andere honden (buiten de roedel) om kunnen gaan, de vraag is dan wel of dit volbloed staffords zijn of een huis en tuin kweekhond die toevallig op een stafford lijkt![/quote]

Da's een beetje kort door de bocht om er maar vanuit te gaan dat als een staffie met andere honden kan opschieten dat het geen volbloed is, heb alleen maar volbloed staffies, en van de 9 zijn er toch echt 2 die met andere honden prima kunnen opschieten, een teef en een reu.

Alles hangt af van het karakter van de hond.

Mijn punt naar de ts is, zijn hondje is 15 maanden.

Tussen de 15 en 20 maanden komt er geestelijk een omslag punt bij deze rassen, waarbij de hond geestelijk "volwassen" of in de pubertijd komt.

Vaak zien je dat het vanaf dat punt niet langer mogelijk is om met vreemde honden te spelen, en zelfs met bekende honden moet men oppassen.

Gwendolyn
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor Gwendolyn » 07 Apr 2016, 10:52

Hallo Jan-Jaap, zoals hierboven is aangegeven is een stafford geen type hond die altijd maar leuk met andere hondjes speelt. Intollerantie naar soortgenoten is iets rastypisch. Niet elke stafford vertoont dit gedrag maar als jouw hondje al aangeeft dat ie andere honden niet leuk vindt, waarom wil jij hem dan perse dwingen om toch sociaal te zijn? Bepaalde dingen zijn nu eenmaal rastypisch en daar hoor je als eigenaar rekening mee te houden, zelfs voordat je zo'n type hond aanschaft. Leren negeren van andere honden is het meest verantwoorde dat je kunt doen. Niemand zit op een volgend krantenartikel te wachten waar jouw hondje fikkie van de buurvrouw toegetakeld heeft. "Dat doet ie anders nooit!" heeft iedereen hier al vaak genoeg gehoord.
[img]http://i1077.photobucket.com/albums/w477/GwendolynL/383c3e37-30ee-48f6-9efc-271da8eeefb6_zps94052486.jpg[/img]

robmarley89

Berichtdoor robmarley89 » 07 Apr 2016, 11:12

[quote="cleopatra"][quote="robmarley89"][quote="Jan-Jaap"]

Verder zijn er altijd uitzonderingen, enkele staffords die wel met andere honden (buiten de roedel) om kunnen gaan, de vraag is dan wel of dit volbloed staffords zijn of een huis en tuin kweekhond die toevallig op een stafford lijkt![/quote]

Da's een beetje kort door de bocht om er maar vanuit te gaan dat als een staffie met andere honden kan opschieten dat het geen volbloed is, heb alleen maar volbloed staffies, en van de 9 zijn er toch echt 2 die met andere honden prima kunnen opschieten, een teef en een reu.

Alles hangt af van het karakter van de hond.

Mijn punt naar de ts is, zijn hondje is 15 maanden.

Tussen de 15 en 20 maanden komt er geestelijk een omslag punt bij deze rassen, waarbij de hond geestelijk "volwassen" of in de pubertijd komt.

Vaak zien je dat het vanaf dat punt niet langer mogelijk is om met vreemde honden te spelen, en zelfs met bekende honden moet men oppassen.[/quote]

Cleo, ik heb nergens gezegd dat ik er vanuit ga dat wanneer een stafford met andere honden omkan, het geen volbloed kan zijn! Wel wil ik duidelijk maken dat veel mensen praten over staffords en hoe goed ze wel niet met andere honden om kunnen gaan, alleen om daarna te horen dat het helemaal geen staffords zijn (en dus ook onmogelijk in deze discussie kunnen plaatsvinden), maar eerder halfbloed staffords (of in heel extreme gevallen een combinatie uit een poedel en labrador, of wat dan ook, wat toevallig op een stafford lijkt, dit is hier ook al op het forum gebeurt).

Dus nogmaals Cleo, een volbloed stafford kan ook sociaal zijn naar honden. Maar mijn punt is dat mensen vaak praten over hun stafford terwijl het geen echte volbloed stafford is en je dus onmogelijk kan verwachten dat ze de raseigenschappen van een stafford gaan hebben!
[img]http://i1294.photobucket.com/albums/b614/robmarley89/5ce1c802-093c-4751-b64a-74d3d252476c_zpsnxtwhj8c.jpg[/img]

[b][i][size=150][color=#00BF00]Nothings perman[/color][color=#FFFF00]ent in life... All[/color] [color=#FF0000]except for change[/color][/size][/i][/b]

Terug naar “Opvoeding en gedrag”