Hoe leer ik mijn stafford met andere honden te spelen?

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
Nick's Mate
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Re: Hoe leer ik mijn stafford met andere honden te spelen?

Berichtdoor Nick's Mate » 07 Apr 2016, 12:32

Beste JanJaap,

Probeer aansluiting te krijgen bij een of ander theekransje met gelijkgestemden cq. denkenden.

Wellicht dat ze jou daar verder kunnen helpen met de "problemen" waar jij tegenaan loopt met je stafford!

Hier krijg je toch alleen maar goedbedoelde en juiste adviezen m.b.t. de Stafford, en daar heb jij natuurlijk helemaal niets aan! Snel op zoek gaan dus!!

sita en lady
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor sita en lady » 07 Apr 2016, 20:02

whaha t was ook al even geleden dat ik zon topic gezien had. verder vraag ik me af waarom een hond met andere honden moet spelen?

spyker
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor spyker » 07 Apr 2016, 22:15

Hoe leer ik mijn Stafford met andere honden te spelen? NIET!!!!
[img]http://i45.tinypic.com/1sjxqx.png[/img]

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 08 Apr 2016, 05:36

Jan jaap maakt een grapje dat kan niet anders

Jan-Jaap
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jan-Jaap » 08 Apr 2016, 08:13

Heeft iemand ervaring met de Hondenbus? http://www.hondenbus.com/

Ik hoor dat hij goede resultaten behaald met het sociaal maken van staffords.

Jan-Jaap
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jan-Jaap » 08 Apr 2016, 08:17

[quote="sita en lady"]whaha t was ook al even geleden dat ik zon topic gezien had. verder vraag ik me af waarom een hond met andere honden moet spelen?[/quote]

Omdat honden sociale roedeldieren zijn en het voor hun goed is om met soort genoten te kunnen spelen. Wij kunnen nooit zo met ze spelen als honden onderling.

Ook vind ik dat hij gewoon los moet kunnen lopen tussen andere honden, anders kan ik in vele mooie gebieden niet met hem gaan lopen en dat zou ik heel erg jammer vinden!

cleopatra
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor cleopatra » 08 Apr 2016, 08:20

Beste jan-jaap,

Je snapt werkelijk niets van deze rassen, en ik vrees dat de volgende media hetze over jou of je hondje gaat.

Ik hoop serieus dat je nog eens een goed blik op de ras eigenschappen werpt, en afziet van je misplaatst en misleide ideeen

Jan-Jaap
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jan-Jaap » 08 Apr 2016, 08:26

[quote="Mascha"][quote="Jan-Jaap"][quote="cleopatra"]niet....

negeren misschien, maar een stafford die leuk met andere honden speelt bestaat niet, dan heb je het verkeerde ras[/quote]

Naja, wat is dit dan voor reactie.....

Dat jij je hond agressief maakt wil niet zeggen dat de mijne dat is.... Zijn ouders waren ook heel sociaal, liepen los op een losloopveld tussen meerdere andere rassen.

Een stafford is ook maar gewoon een hond en hoort dus toch gewoon sociaal te zijn![/quote]

waarom heb je een specifiek ras gekocht als je het al teveel werk lijkt te vinden om de rasbeschrijving te lezen?[/quote]

Ik heb deze site (http://www.astch.nl/index.php/nl/) uitgebreid gelezen, maar nergens lees ik iets dat ze niet sociaal zouden kunnen zijn. Heb veel van dit soort vergelijkbare sites bekeken en gelezen en nergens staat dat ze niet sociaal zijn.....

Zitten hier alleen negatievelingen ofzo, want alleen hier lees ik dat ze niet met andere honden zouden kunnen, vind dat toch wel heel erg raar...

Nick's Mate
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Nick's Mate » 08 Apr 2016, 11:38

Beste naieve Jaap-jan,

Mijn 6 Staffordshire Bullterriers kunnen momenteel heel goed met elkaar, geen spoor van onderlinge agressie te bemerken.

Ze staan heel liefelijk naast elkaar op een brede vensterbank elk in hen eigen urntje.

Was voorheen wel anders, de dierenarts heeft in een jaar of 12 aan alle geplaatste hechtingen en spuiten een leuke duit overgehouden!

Tja het was wat met die rakkers, hadden zelfs nauw verwantschap met elkaar en toch elkaar af en toe de tent uitvechten.

Nu na al die jaren is het lekker rustig hier, er loopt er nog eentje rond van 7 jaar oud.

Maar die gaf al op de leeftijd van 6 maanden aan dat ze liever knokte met andere honden dan spelen

Geen probleem, voor spelen heeft mijn Sbt echt geen andere hond nodig, daar heeft ze mij voor!

Aan de gang gaan met je hond dus!

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 08 Apr 2016, 17:15

[quote="Jan-Jaap"]Heeft iemand ervaring met de Hondenbus? http://www.hondenbus.com/

Ik hoor dat hij goede resultaten behaald met het sociaal maken van staffords.[/quote]

Er is een heel topic over de hondenbus :knipoog http://staffordforum.nl/viewtopic.php?f=53&t=82649&hilit=hondenbus

En je kan de mensen die reageren negatief vinden, maar ik noem ze reeël.... Een stafford is geen hondenhond. Een stafford is een hond die die is op zijn baas, mensen. Vindt het heerlijk om samen te wandelen, te sporten. Maar je moet niet verwachten dat een stafford met andere honden gaat spelen. De staff is ooit gefokt om te vechten met andere honden, en dat zit, vaak, nog diep verankerd. Jouw hond geeft het al aan, luister daarnaar en ga op zoek naar dat wat hij wel leuk vindt; met jou samen aan de slag :)
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Terug naar “Opvoeding en gedrag”