Hoe leer ik mijn stafford met andere honden te spelen?

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
ebbie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Hoe leer ik mijn stafford met andere honden te spelen?

Berichtdoor ebbie » 08 Apr 2016, 20:42

[quote="Mascha"][quote="Jan-Jaap"][quote="cleopatra"]niet....

negeren misschien, maar een stafford die leuk met andere honden speelt bestaat niet, dan heb je het verkeerde ras[/quote]

Naja, wat is dit dan voor reactie.....

Dat jij je hond agressief maakt wil niet zeggen dat de mijne dat is.... Zijn ouders waren ook heel sociaal, liepen los op een losloopveld tussen meerdere andere rassen.

Een stafford is ook maar gewoon een hond en hoort dus toch gewoon sociaal te zijn![/quote]

waarom heb je een specifiek ras gekocht als je het al teveel werk lijkt te vinden om de rasbeschrijving te lezen?[/quote]

ARGH!! :zoo :ig :weenie !! Jawel, hier hebben we WEER een Newbey die het allemaal beter schijnt te weten en eigenlijk gewoon een <piep> is die gewoon een lekkere sociale labrador of de modehype een doodels had moeten aanschaffen in plaats van een staff..

Zucht,....het is dat het forum op termijn gaat stoppen, jammer, deze gast heeft gelukkig nog genoeg tijd om zich GOED in te lezen wat voor dier hij eigenlijk in huis heeft genomen.

Yeah wederom een krantenartikeltje binnenkort? Begint inderdaad wat lauw te worden in de media dus gaat wel weer eens tijd worden....(yep, sarcasme)
Carpe diém......

Mascha
Forumbabe 2007
Forumbabe 2007

Berichtdoor Mascha » 11 Apr 2016, 15:36

klopt ebbie. ik ben een newbie.
[img]http://i.imgur.com/W9eWwci.jpg[/img]

Calibra
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Calibra » 11 Apr 2016, 16:14

Beste Mascha. Jammer dat je zo in de stront wordt getrapt. Het je een engelse stafford? Hier heeft men het dus niet over de officiële staffordshire bull terrier en denkt men anders over het ras dat bijvoorbeeld de sbtcn. Want daarvoor geld.:

[i][i][i]Desondanks is het ras niet vechtlustig van nature, en het is ongewoon dat een Stafford zijn eerste gevecht zelf begint. Hij wordt ofwel door iemand opgehitst, of hij wordt aangevallen en vecht terug uit zelfverdediging. Maar als hij (of zij, want teven vechten ook) eenmaal de smaak van het vechten te pakken heeft, dan is er niets dat hij liever doet. i][/i][/i]

Kijk anders een rond op de website van het sbtcn en laat je daar informeren. Hier op dit forum wacht je enkel kritiek en bashing van waar je van houdt. De meeste mensen (sommigen zijn een uitzondering) interesseren zich hier helaas niet in het serieus helpen van anderen.

Het klopt helaas wel wat er wordt gezegd over het karakter van de stafford. Als jouw hond nu al laat merken dat het duidelijk een alpha-typetje is, zal het lastig worden om ervan te verwachten dat hij maatjes wordt met andere/vreemde honden. Wanneer iemand een stafford aanschaft moet diegene zich wel bewust zijn van de mogelijkheid dat de hond niet geschikt is om leuke sociale dingen mee te doen en daar naar kunnen handelen. Blijf het dus niet zelf proberen, in de hoop dat het een fase is die over gaat.

Succes!!

NikkiDZ
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor NikkiDZ » 11 Apr 2016, 17:19

Niks bashen of in de stront trappen. Het is gewoon vermoeiend dat mensen er op staan dat deze honden met andere honden moeten spelen.

Ja, het zijn honden die in sommige gevallen met andere honden spelen, mijn hond ook, maar zéér selectief. Bovendien hebben de meeste honden er snel tabak van, zelfs Rotweilers en Ridgebacks, want ze is gewoon véél te sterk en te druk en weet van geen ophouden. Gelukkig heb ik ruim drie jaar intensief gehoorzaamheidstraining gedaan, waardoor ze onmiddellijk terugkomt als ik roep, en toch loop ik altijd aangelijnd, want als ze een hond ziet die ze niet moet, dan valt ze meteen aan en is er maar moeilijk contact te krijgen. Ze komt na een tiental seconden weer netjes onder appèl, maar zou ze los lopen, dan was het kwaad al geschied geweest.

Het ligt dus zeker NIET aan opvoeding.

Daarnaast is ze dit gedrag pas gaan vertonen na twee jaar, voordat ze twee was was er geen enkel probleem. Dus het is algemeen bekend dat er na anderhalf tot twee jaar een gedragsverandering optreedt.

Ook andere rassen moeten elkaar soms niet en vechten elkaar de tent uit, totdat één van beiden opgeeft en dan is het klaar. De AST, SBT en APBT stammen af van of zijn vechthonden. Het zit dus in het bloed dat ze willen én goed kunnen vechten. Ze geven nooit op en stoppen ook niet, totdat de andere hond dood is.

Soms is dat latent, soms worden ze niet getriggerd door een hond, maar daar kun je niet van uit gaan. Het probleem is, als gezegd, dat als ze eenmaal vechten, ze niet meer stoppen.

De gemiddelde eigenaar heeft geen breakstick, weet niet wat te doen en/of raakt volledig in paniek als hun lieverd ineens in een monster veranderd, die begint te trekken en schudden aan de hond van de buurman.

Dus als advies op de vraag "Hoe leer ik mijn Stafford met andere honden te spelen":

1) Leer wat je aan de lijn hebt en hoe je kunt zien wat de bedoeling is van je hond.

2) Voedt goed op wat je aan de lijn hebt.

3) leer wat je moet doen als het mis gaat

4) houdt vooral je hond aan de lijn.

5) als je absoluut zeker weet dat het kan, en dit weet je eigenlijk nooit, en de andere eigenaar weet ook wat de consequenties kunnen zijn, en daarbij heb je punt 1 tm 4 goed onder de knie, dan kun je overwegen om het eens te proberen op een overzichtelijke plek, zonder andere honden in de buurt, want als er een derde of vierde bijkomt, dan heb je alsnog een probleem.

Eigenlijk gewoon niet doen dus, zelf met je hond spelen, ga fietsen, koop een Springpole en/of een slatmill en véél bijtrollen.

Calibra
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Calibra » 11 Apr 2016, 18:49

Nice; heel mooi. Ik neem acuut een deel terug over het bashen.

Goede opbouwende kritiek en uitleg. Hier heeft Marscha wat aan.

En ze hoeven toch ook niet persee te spelen? Gewoon naast een hond kunnen lopen of zitten, hooguit even snuffelen en weer doorlopen is ook een vorm van sociaal contact. Bij mij heeft het heel goed geholpen om inderdaad eerst dmv training aan de riem, de totale focus van mijn honden bij mij te krijgen. Niets is belangrijker dan ik en wat ik te bieden heb. Sociaal contact met vreemde honden bestaat bij ons hooguit uit snuffelen en gelijk weer doorlopen. Bij spel komt alweer snel concurrentie kijken en daar worden de meeste staffords extra door getriggerd.

ebbie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor ebbie » 11 Apr 2016, 20:03

[quote="Mascha"]klopt ebbie. ik ben een newbie.[/quote]
Daar geloof ik nu net even helemaal geen donder van, ha, ha,....

Helaas was het de andere partij ene jan jaap die ik bedoelde :knipoog

Verder kan ik mij vinden in de post van NikkiDZ ,.....weet wat je aan je lijn hebt, kappe met denken dat ze oh zo leuk moeten spelen......dit is nu al zoo vreselijk vaak voorbij gekomen......
Carpe diém......

liek
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor liek » 11 Apr 2016, 20:22

[quote="Calibra"]
Goede opbouwende kritiek en uitleg. Hier heeft Marscha wat aan.[/quote]

Ja dat is precies wat Mascha nodig heeft! :engel :engel :engel

Mascha
Forumbabe 2007
Forumbabe 2007

Berichtdoor Mascha » 12 Apr 2016, 07:15

[quote="liek"][quote="Calibra"]
Goede opbouwende kritiek en uitleg. Hier heeft Marscha wat aan.[/quote]

Ja dat is precies wat Mascha nodig heeft! :engel :engel :engel[/quote]

ja. echt heel fijn dat ik zoveel uitleg krijg. daar kan ik wat mee! wel fijn dat ik hier lees dat ik mijn staffie wel gewoon op zondag mee naar het bos kan nemen zodat hij met vriendjes kan spelen. erg fijn dat er mensen zijn die dat zo fanatiek hier op het staffordforum verdedigen zodat iedereen kan lezen wat een lieve hondjes het zijn!

is het al 7 mei?

Jan-Jaap
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jan-Jaap » 12 Apr 2016, 08:34

[quote="Zumvlieg"]Jan jaap maakt een grapje dat kan niet anders[/quote]

Sil, je heb gelijk, naja deels :D

Gezien dit soort topics me veelal laten lachen, dacht ik dat ik eens in een andere rol zou kruipen. Heerlijk om zo naïef mogelijk te reageren en te kijken hoeveel mensen hier happen. Met de laatste aanwas van newbies was ik wel benieuwd hoeveel medestanders ik zou hebben in het sociaal verhaal.

@Nikkidz: Mooie duidelijk reactie!

De groeten van :bleble

Mascha
Forumbabe 2007
Forumbabe 2007

Berichtdoor Mascha » 12 Apr 2016, 08:37

[quote="Jan-Jaap"][quote="Zumvlieg"]Jan jaap maakt een grapje dat kan niet anders[/quote]

Sil, je heb gelijk, naja deels :D

Gezien dit soort topics me veelal laten lachen, dacht ik dat ik eens in een andere rol zou kruipen. Heerlijk om zo naïef mogelijk te reageren en te kijken hoeveel mensen hier happen. Met de laatste aanwas van newbies was ik wel benieuwd hoeveel medestanders ik zou hebben in het sociaal verhaal.

@Nikkidz: Mooie duidelijk reactie!

De groeten van :bleble[/quote]

hahah rat! :lac

Terug naar “Opvoeding en gedrag”