Wandelhond gevonden (en trainen)

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
Carla
Rookie Staff
Rookie Staff

Wandelhond gevonden (en trainen)

Berichtdoor Carla » 30 Sep 2016, 12:23

Aangezien ik zelf dus geen stafford terrier heb, ben ik opzoek gegaan naar een stafford waar ik mee kan wandelen en trainen.... en ik heb er eentje gevonden van een vriendin van mij.

Het is een americaanse stafford maar een little (zoals zij mij vertelde), hij is dus niet zo super groot maar dit kan hij goed compenseren in gedrag... denk ik. Hij is 7 jaar oud.

Aangezien ik hier al veel gelezen had, heb ik voor het trainen het belangrijkste punt er uit gepakt... hij moet op mij letten. Dit train ik met brokjes. En over het algemeen gaat dit goed. Niet altijd, soms zijn andere dingen veel belangrijker.

Vooral als we mensen tegenkomen en als die mensen vriendelijke dingen zeggen, ben ik hem kwijt. Dan wil hij in zijn mafheid nog weleens de turbo erop zetten, als hij dit doet, blijf ik staan maar de klap die ik dan op moet vangen is niet fijn.

Iemand mss een tip hierover dat ik dit voor kan zijn....

Voor de meeste dieren is hij aardig en langs de eenden wandelen enzo, geeft hij geen problemen, katten is een ander verhaal maar ook dan is hij vrij goed af te leiden maar op de een of andere manier (klinkt mss gek) wordt hij getriggerd door de kleur... wit.

Bij witte honden of mensen die veel wit dragen, dan gaat hij staan en dan is het net een blok beton, slecht weg te leiden en dan begint hij ook te piepen en te janken... . Hij kwam laatst in contact met een witte poedel en voor het eerst hoorde ik hem grommen en grauwen... ik heb hem dus onmiddellijk uit de situatie gehaald.

iemand enig idee of zijn er meerdere honden die dit hebben.

Wat een fijne hond om mee te trainen, super intelligent en erg mens gericht.

Soms wel wat koppig en dwars... maar wel op een leuke manier.

Terug naar “Opvoeding en gedrag”