zusje jax erbij?

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
jax
Rookie Staff
Rookie Staff

zusje jax erbij?

Berichtdoor jax » 13 Okt 2016, 06:15

Hoi allemaal,

Helaas heb ik gezien dat het zusje van onze hond weg moet en dus te koop staat ze zeggen dat het een vrij onderdanige teef is en vrij rustig net als onze pup. Nu zijn wij aan het nadenken of we haar erbij kunnen nemen en wil graag jullie mening daarover. Is dit verstandig? wij hebben ook nog een oudere teef (poolhond) die wel de baas in huis is maar ze is wel erg sociaal dus daar verwacht ik niet super veel problemen mee mits de pup inderdaad accepteerd dat zij de baas is.

Dus ja wat is wijsheid :weenie

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: zusje jax erbij?

Berichtdoor Mick » 13 Okt 2016, 13:28

Hoi Jax,

Er is in deze geen wijsheid, elke hond is anders en reageert ook anders.

Ik weet niet hoe oud je pup is, maar veelal word afgeraden om 2 pups in huis te nemen. 1 pup opvoeden is al lastig zat en met 2 krijg je meer dan een dubbele uitdaging. 2 stafford pups zou ik eigenlijk zowiezo al afraden en helemaal als het broer en zus is, dat gaat meestal nog iets pittiger naar elkaar.

1 poolhond tegenover 2 stafford, hmm die heeft straks echt niets te zeggen.....

Overigens ben ik van mening dat het "leuke" aan 2 staffords in huis er zeer snel af is, als ze elkaar in de haren vliegen. Je zal zo vaak scherp op dingen moeten zijn, dat dat leuke, minder leuk is als dat het lijkt. Stel dat ze beide het juiste karakter hebben, dan is met ze samen buiten lopen ook een hele uitdaging.

Maar goed je zal zelf de beslissing moeten nemen, maar ik zou het je afraden.
[color=#0000BF][i]Even a blind squirrel finds a nut once in a while[/i][/color]

jax
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: zusje jax erbij?

Berichtdoor jax » 14 Okt 2016, 06:47

ja daarom twijfelde ik inderdaad ook 2 van dezelfde leeftijd je weet niet hoe ze worden straks

ze is al herplaatst hoorde ik dus maar hopen dat ze een goede plek heeft

bedankt voor je reactie

Terug naar “Opvoeding en gedrag”