Stafford en katten

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
Tabra
Rookie Staff
Rookie Staff

Stafford en katten

Berichtdoor Tabra » 23 Okt 2016, 12:20

Hallo iedereen,

Ik weet dat ik een lading kritiek ga krijgen, maar ga hierbij toch de vraag stellen. Kan een american stafford samenleven met poezen? Bij het zoeken van een fokker hebben we bewust gezocht naar een fokker waar kat en Amstaff moederhond en pups samen leefden met poes. We hebben zo'n fokker gevonden en die heeft ons gerustgesteld dat zolang de hond op jonge leeftijd leert omgaan met katten er geen problemen zouden mogen zijn. Na wat lezen op het forum hier, begin ik echter schrik te krijgen dat dit niet zo is en dat de kans toch redelijk groot is dat de hond later de katten misschien aanvalt.

Onze pup hebben we ondertussen twee weken in huis. De pup is enthousiast naar de katten toe, maar zeker niet agressief. Alleen wilt ze er wel steeds achteraan als ze van haar weglopen. Ziet ze als een spel. Fokker zei dit nooit toe te laten dus we grijpen altijd in. Ze leert de poezen beter negeren, maar af en toe loopt ze er uiteraard nog achter.

Graag jullie advies, ook al zal deze waarschijnlijk soms ongenadig hard zijn.

Lonika
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: Stafford en katten

Berichtdoor Lonika » 23 Okt 2016, 23:53

Hier precies dezelfde situatie. Ook 2 weken een Amstaff pup in huis en een kat die we al hadden.

We forceren niets en laten rustig pup en kat kennismaken. Pup lijkt te willen spelen maar kat heeft daar geen behoefte aan. Heeft inmiddels 3x naar hem uitgehaald en gromt of blaast waardoor pup zich inmiddels rustiger opsteld naar kat. Kat heeft de neiging om steeds naar boven te gaan. Wij halen hem bewust maar beneden omdat we willen dat pup begrijpt dat de kat 'de baas' is in huis. Als pup achter kat aangaat houden we hem tegen. Of leiden we hem af. Inmiddels kunnen ze al wel tegelijk op de bank slapen, dus dat is al winst. Hoop echt dat ze maatjes gaan worden. Ben ben verder ook benieuwd dus ik lees mee.
REBEL - 16-08-2016

VIGGO - 01-08-2013

RIP MØRKIE

RIP SMAUG

Tabra
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Tabra » 24 Okt 2016, 07:28

Hoi Lonika,

Bedankt voor je bericht!

Onze pup kan ook samen op de zetel met 1 van de 2 poezen wanneer ze moe is.

Het probleem is een beetje dat onze katten watjes zijn... ze blazen maar gaan direct lopen ipv te blijven staan en even goed boos te worden op pup. Pup ziet het dus als spel.

Wij houden haar ook tegen en proberen haar af te leiden door te spelen. Ze leert hen zo negeren waardoor we al vaak niet meer tussen moeten komen, maar als ze in een zotte bii is, moeten we haar wel tegenhouden.

Hoeniud is jullie pup?

Groetjes

Lonika
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Lonika » 24 Okt 2016, 18:57

Ja als ze beide moe zijn of slapen dan gaat het wel haha. Gelukkig is die van ons niet zo'n watje, maar toch kiest ie uiteindelijk liever een uitweg (op tafel, bankleuning of naar boven). Onze pup is morgen 10 weken.
REBEL - 16-08-2016

VIGGO - 01-08-2013

RIP MØRKIE

RIP SMAUG

maula
Chatstaff
Chatstaff

Berichtdoor maula » 25 Okt 2016, 17:35

Heb geen Amerikaanse Stafford maar heb Engelse Staffords en heb 2 katten. Me nu oudste teef was er eerder dan de oudste kat. De andere 2 SBTs waren er eerder dan de jongste kat. Ik geef mijn katten wel de mogelijkheid om naar boven te kunnen vluchten. Hier liggen ze niet samen alleen bij mij op bed liggen de katten en de honden samen maar niet gebroerdelijk tegen mekaar aan. Als de honden een dolle bui hebben en achter de katten aan willen jagen dan roep ik de honden terug..

Voor mij hoeven de honden en katten geen dikke vriendjes te zijn ze moeten elkaar alleen niet willen opvreten..
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y67/maula/2011/OnderschriftWINNAARnew.jpg[/img]

Tabra
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Tabra » 27 Okt 2016, 22:32

Hoi maula,

Bedankt voor je bericht!

Ik verwacht inderdaad niet dat ze de beste maatjes worden. Maar wil inderdaad gewoon niet dat de katyen gevaar lopen!

ayrton
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor ayrton » 03 Nov 2016, 19:42

:weenie [attachment=0]20160828_122746.jpg[/attachment]onze 2 katten gaan ook samen met honden kater is honden gek poesje niet echt maar als poesje aan honden z'n waterbak drinkt durven de honden er niet bij ze hebben respect voor haar :lac

ayrton
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor ayrton » 03 Nov 2016, 19:46

eerste foto met kater is senna 6 jaar en rambo (kater)10jaar 2de foto is ayrton 10 maandjes oud

Lonika
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Lonika » 03 Nov 2016, 20:30

Ah wat lief, hoop echt dat dat zo bij ons ook ooit gaat. Weet je nog hoe dat ging in het begin? Toen jullie Ayrton en Senna er bij kwamen als pup.
REBEL - 16-08-2016

VIGGO - 01-08-2013

RIP MØRKIE

RIP SMAUG

ayrton
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor ayrton » 04 Nov 2016, 09:41

ja toen senna erbij kam hadden we rambo de kater al die was honden gewendt maar ging er in begin wel achter aan wat rambo raar vondt maar toen ze gewendt waren lagen ze lekker bij elkaar en noa de poes is pas gekomen was senna ongeveer half jaar die was geen honden gewend maar noa was ook pas 8 weekjes toen we ze kregen senna heeft paar keer tikken gehad en toen wist ze dat ze haar met rust moest laten en ayrton is nu 11 maand oud en die is wat wilder met de katten ook met rambo knuffelt hij maar van noa krijgt hij ook tikken daar hebben ze respect voor maar maak je niet te druk over jou diertjes het komt allemaal goed je staffordje is er van jongs af aan bij en groeid ermee op geen drukte maken ze vinden hun weg wel

Terug naar “Opvoeding en gedrag”