Reutje en teefje samen

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
Sanne92
Rookie Staff
Rookie Staff

Reutje en teefje samen

Berichtdoor Sanne92 » 28 Jun 2017, 08:46

Hoi allemaal! Sinds 1.5 jaar hebben wij Lola in huis, een maand geleden is een goede vriendin van ons overleden en haar reutje Sky van 1.5 werd naar het asiel gebracht. Door de familie zijn we gevraagd of we het reutje een huisje willen bieden, met de garantie dat we het twee maanden konden proberen.

De eerste drie weken verliepen vrijwel vlekkeloos, de onenigheid die ze af en toe hadden was goed af te kappen door even hun naam te noemen, en ze knuffelden heel de dag. Slapen en alleen thuis zijn doen ze apart in de bench.

Eer gisteren kocht mijn vader twee botten om in de bench op de kluiven, bij het uit de bench halen heeft hij de botten opgeborgen in de kast. Een half uurtje later ging Sky (reu) snuffelen bij de bench van Lola, waar Lola het niet mee eens was. Lola haalde uit naar Sky maar gezien Sky veel groter was heeft hij haar kop in zijn bek genomen. Uiteindelijk de honden binnen een halve minuut van elkaar kunnen halen, Lola had slechts een klein sneetje op haar kop maar we zijn allemaal erg geschrokken. Achteraf gezien denken we dat de botten een slecht idee zijn geweest.

Na het incident zijn ze bij elkaar gaan liggen (we hebben elke beweging gemonitord natuurlijk) en hebben ze elkaar gelikt. Lola moest toch even naar de dierenarts om het te checken en heeft nu een kap op zodat ze niet aan het sneetje kan krabben, nu lijkt ze Sky te vermijden en veel gemeen naar hem te kijken als hij in de buurt komt.

Zowel mijn vader als ik vragen ons af of dit gedrag normaal is. Het incident heeft naar ons idee plaatsgevonden door onoplettendheid, maar kunnen ze nog herstellen qua band nadat zoiets gebeurd is?

Alvast bedankt!

maula
Chatstaff
Chatstaff

Re: Reutje en teefje samen

Berichtdoor maula » 28 Jun 2017, 19:12

Het kan zijn dat het nooit leuk word tussen de honden maar kan ook goed zijn dat ze best vrienden worden op termijn.

Voor nu denk ik dat de kap ook wel mee speel dat ze nu minder aardig doen.

Er zijn voor beide honden nogal wat veranderingen geweest de laatste tijd..

Soms hebben honden gelijk een klik, soms gaat het naar verloop van tijd steeds beter en soms zal het nooit wat worden.

Maar aan jou verhaal te lezen weet je heel goed hoe je dingen kan herkennen, volg vooral je gevoel. Twijfel jij of ze gaan vechten dan zou ik ze apart houden...
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y67/maula/2011/OnderschriftWINNAARnew.jpg[/img]

Terug naar “Opvoeding en gedrag”