Orkest in de auto

Zindelijkheid? Alleen zijn? Gehoorzamen? In dit onderdeel kan je alle je vragen, weetjes en ideeën m.b.t opvoeding en gedrag kwijt.
Forumregels
Jeff_90
Rookie Staff
Rookie Staff

Orkest in de auto

Berichtdoor Jeff_90 » 08 Feb 2020, 22:11

Hoi,

Sinds een paar maanden is het gedrag van onze 13 maanden oude American Staffordshire in de auto erg veranderd. Vanaf dat ze nog een puppy was namen we haar overal mee naartoe. In het begin vond ze het erg spannend maar na een paar weken konden we merken dat ze het leuk begon te vinden. Tot op heden probeert ze iedere keer als we haar uit gaan laten met alles wat ze in zich heeft naar de auto te rennen/trekken en zodra de deur opengaat zit ze erin.

In de zomervakantie van 2019 zijn we met de auto op vakantie naar Hongarije geweest. We waren het begin van de avond aangereden en 13.5 uur later kwamen we aan op de plek van bestemming. Opmerkelijk was dat ze overdag maar een paar uurtjes geslapen had en de gehele reis wakker is gebleven. Op de terugweg heeft ze wel een paar keer geslapen maar iedere keer maximaal een half uurtje.

Sindsdien is haar gedrag in de auto veranderd. Het is begonnen met het op en neer blijven lopen op de achterbank en is van kwaad naar erger gegaan. Ze gaat nog steeds met erg veel plezier en enthousiasme de auto in maar zodra ze er in zit rent ze van links naar rechts, klimt op de armsteun, rugleuning en maakt geluiden waarvan ik tot op heden niet wist dat een hond dat kan.

Ik moet toegeven dat ik het er erg schattig vind klinken en het een hoog "awwww" gehalte heeft.
De eerste 5 minuten is het grappig, daarna raakt de lol er snel af en maakt iedere autorit die langer duurt dan een
half uur een beproeving van je gehoor, geduld en geestelijke gesteldheid.

Zijn er mensen die dit herkennen en/of tips hebben hoe we hier het beste mee om kunnen gaan?

Terug naar “Opvoeding en gedrag”