(voedings) weetjes

Wissel hier je ervaringen uit met anderen over alles wat met (brokken)voeding te maken heeft. Ook medische dingen kunnen hier besproken worden. Bij twijfel altijd een dierenarts inschakelen!
Forumregels
Eliza

Re: (voedings) weetjes

Berichtdoor Eliza » 04 Aug 2010, 20:06

Ik geef mijn honden dus weer NRV en daar liggen de percentages iets anders. Ik heb mij dus weer op een ander forum ingelezen (onder andere www.voernatuurlijk.nl) :hihi omdat deze manier van voeren mij het meeste aan staat.

Bij NRV ga je uit van: 60-70% spiervlees, 10-15% orgaan en 10-15% bot (dit is het kale bot percentage, bij barf hebben ze het over vleesbotten dus bot met vlees). Mijn honden krijgen wel groentes maar niet als wezenlijk onderdeel van hun weekmenu. Pens is voor mij gewoon een maaltijd dus dat reken ik niet onder orgaan.

liberty

Berichtdoor liberty » 04 Aug 2010, 20:09

ja ik zal me eens inlezen , ik voer nu carnibest maar de fabrikant wil niet vrij geven wat er allemaal precies inzit .

Snap ik aan de ene kant natuurlijk wel maar aan de andere kant voeding is gewoon belangerijk .

Ook had ik ergens eens een keer gelezen over het algemene tekort onder mensen en dieren aan omga vetten .

Ik heb een supplement daarvoor voor de paarden die ik de hond af en toe ook geef.

Nu twijfel ik kan hij schade ondervinden van teveel hiervan??

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 05 Aug 2010, 17:06

[quote="liberty"]ja ik zal me eens inlezen , ik voer nu carnibest maar de fabrikant wil niet vrij geven wat er allemaal precies inzit .

Snap ik aan de ene kant natuurlijk wel maar aan de andere kant voeding is gewoon belangerijk .

Ook had ik ergens eens een keer gelezen over het algemene tekort onder mensen en dieren aan omga vetten .

Ik heb een supplement daarvoor voor de paarden die ik de hond af en toe ook geef.

Nu twijfel ik kan hij schade ondervinden van teveel hiervan??[/quote]

Heel eerlijk; ik weet niet of een hond teveel omega vetzuren binnen kan krijgen. Ik ga ervan uit dat dit eventuele teveel weer uitgescheidden word....

Hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,53599.msg1201716.html#msg1201716 kan je je meer over omega 3,6 en 9 vetzuren lezen.

Wat misschien een idee is; vette vis bijgeven. Niet teveel, want je hond kan er misselijk van worden als je een te grote hoeveelheid in een keer voert. Gewoon af en toe een sardientje (zalm, makreel; als het maar vette vis is) geven.....
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Hummer

Berichtdoor Hummer » 31 Mar 2013, 20:38

Geef farmfood, brok en kvv, hummer doet het er heel goed op maar is het daadwerkelijk oké? Geef af en toe ook koolvis tussendoor.. Ben benieuwd na jullie mening hierover..

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 01 Apr 2013, 08:17

Brok vind ik niks en koolvis voegt weinig toe :knipoog

Ik zou de brok vervangen voor kvv en de koolvis voor een vet visje
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Hummer

Berichtdoor Hummer » 01 Apr 2013, 11:20

[quote="Inge en Bono"]Brok vind ik niks en koolvis voegt weinig toe :knipoog

Ik zou de brok vervangen voor kvv en de koolvis voor een vet visje[/quote]

Is een brok altijd slecht dan? Dacht alleen bepaalde stoffen die er in zitten bij bepaalde merken? Geef nu s morgens "farmfood" brok en s avonds "farmfood" KVV..

Aphraell
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Aphraell » 01 Apr 2013, 11:34

[quote="Hummer"][quote="Inge en Bono"]Brok vind ik niks en koolvis voegt weinig toe :knipoog

Ik zou de brok vervangen voor kvv en de koolvis voor een vet visje[/quote]

Is een brok altijd slecht dan? Dacht alleen bepaalde stoffen die er in zitten bij bepaalde merken? Geef nu s morgens "farmfood" brok en s avonds "farmfood" KVV..[/quote]

Dat is de eeuwige discussie tussen de versvoerders en de brokvoerders...

Ik ben ook wel voorstander van vers, Ik heb zo soms het idee dat ik het gewoon aan de vacht voel bij sommige honden van kennissen die enkel brokken voeren..

Maar inmiddels krijgt mijn jongste ook een geperste brok bij gevoerd gewoon omdat ik haar niet op gewicht kon houden met kvv en ze de gezondheid straalt er nog steeds vanaf dus ik heb mijn mening iets bij moeten stellen..

Ik zou alleen nog steeds nooit enkel brokken voeren...
[img]http://i130.photobucket.com/albums/p253/Aphraell_photos/sig3_zps28786050.jpg[/img]

Terug naar “Medisch en voeding”