Nieuw type allergietest voor voedingsallergie

Wissel hier je ervaringen uit met anderen over alles wat met (brokken)voeding te maken heeft. Ook medische dingen kunnen hier besproken worden. Bij twijfel altijd een dierenarts inschakelen!
Forumregels
mariska55
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: Nieuw type allergietest voor voedingsallergie

Berichtdoor mariska55 » 25 Okt 2015, 11:49

Wat een goed nieuws lees ik hier. Ik ben nl al een paar maanden aan het tobben met mijn Champie. Veel likken aan onderkant van poten met als gevolg open natte plekken tussen voetkussens wat ook nog eens veel pijn doet wat te herkennen is aan mank lopen en het pootje aanreiken om geaaid te worden.

Omdat mijn staf een half jaar was, nu inmiddels 1 jaar, wilde ik niet beginnen aan een standaard check ' kijken of het een voedsel allergie is' wat inhield :

Geen snoep, geen kluif en èèn soort eten.

Hij krijgt van pup af aan Natural Healt voer.

Daar het kluiven zijn lust en zijn leven was en is kon ( ik hem) en mezelf dat niet aan doen want dat zou zeker ten koste van het meubilair gaan. Alleen inteligentie spelletjes waar hij ook gek op is zou zeker niet genoeg zijn.

Ik kreeg een lotion mee wat wel leek te helpen maar het ongemak komt steeds terug.

Hierna een AB kuur + een dosis prednison ,waar wij nu mee bezig zijn, maar in het geheel niet lijkt aan te slaan. Hij wordt er alleen maar sloom van en heeft veel dorst wat weer een bijwerking is van de medicijnen.

Hebben jullie misschien nog tips ?

Nu lees ik dus over de allergie test d.m.v. speeksel.

Heeft iemand al ervaring met deze test en weet iemand of de test te declaren bij proteq?

Mariska

Verwer
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: Nieuw type allergietest voor voedingsallergie

Berichtdoor Verwer » 25 Okt 2015, 20:04

Hoi Mariska,

Ik heb een hondje van nog geen 3 jaar met een ontzettende allergie voor van alles en nog wat. Ben bij vele dierenartsen geweest en ook in het alternatieve.(Kan er een boek over schrijven) Uiteindelijk bij de Uithof uitgekomen in Utrecht. Ik heb bij mijn eigen da een allergie test laten doen, dat kan dmv bloedafname maar ook door prikjes te zetten op zijn huid. Mijn hond is allergisch voor alle soorten grassen, pollen, mijten etc. Een goed middel wat bij mijn hond werkt tegen de jeuk is apoquel. Wel duur maar wordt gedeeltelijk vergoed door proteque. Je betaald alleen je eigen risico.

Voor wat betreft de voedsel allergie dat is eigenlijk de eerste stap die ik genomen heb. Ik heb mijn hond 6 weken lang op paardenvlees gehad. Je kan je hond als alternatief ook een paardenbot geven of een nylabone of met een kartbandje laten spelen als je hond zo gek is op spelen met botten.

De speeksel test heb ik niet gedaan. Mocht je meer info willen mag je mij een inbox sturen en kan je me evt bellen.

Ik was ook echt de wanhoop nabij.

ps. ik weet niet of hij ook last heeft van gescheurde voetzooltjes, daarbij werkt boegembalsem heel goed. Maar stap 1 is idd kijken of hij allergisch is voor bep voedsel. Ik geef hem nu jarco hert en rijst
[img]http://i1308.photobucket.com/albums/s608/raverwer/bulletbek_zps3ae3ee66-1_zps65875396.jpg[/img]

Terug naar “Medisch en voeding”