~Info Vererving~ Cerebellar Ataxia - L2HGA - HC bij SBTenAST

Wissel hier je ervaringen uit met anderen over alles wat met (brokken)voeding te maken heeft. Ook medische dingen kunnen hier besproken worden. Bij twijfel altijd een dierenarts inschakelen!
Forumregels
Tyson en Kyra
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Re: ~Info Vererving~ Cerebellar Ataxia - L2HGA - HC bij SBTe

Berichtdoor Tyson en Kyra » 16 Okt 2013, 04:53

[quote="Chantal101"][quote="Funky"][quote="Chantal101"]Ja hoe meer mensen bereikt worden hoe beter. Liefst nog vooor de aankoop. ...[/quote]

Met alle respect Chantal.......maar jouw waarschuwingen gaan niet opleveren wat je nastreeft, helaas. Verspilde moeite is mijn ervaring inmiddels na 15 jaar :([/quote]

I know. Zelfs mensen op het forum hier. Waarvan je zou denken dat ze liefde voir het ras hebben testen niet voor het geplande nest en rennen weg als ze kritiek krijgen. Dus ik denk maar zo al zijn het maar 2 personen die ik bereik. Daar heb ik al vrede mee. Maar het blijft triest inderdaad. :([/quote]

Nou heb maar vrede dan hoor! Dit is ERG informatief, ik en waarschijnlijk nog veel meer mensen hier kopen zeker niet zomaar meer een hond nu wij al deze informatie bezitten :cool
[img]http://i1350.photobucket.com/albums/p779/TheRatMen/3a8d0acd-9a96-4cba-ba58-02b282f52c15_zps94b0b396.png[/img][img]http://i1350.photobucket.com/albums/p779/TheRatMen/3405d212-1955-46b3-8b05-92dadfd11123_zpsa48c4d92.jpg[/img]

14-09-2012 van 9 weken naar nu

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 16 Okt 2013, 10:17

Deze informatie circuleert al heel wat jaren op het internet, en ook staat dit forum er al jaren vol mee. Helaas moet ik concluderen dat er of een hoop mensen zijn die er lak aan hebben, of de info bereikt hen onvoldoende/niet. Als men er nl zoveel mee had gedaan, dan had de hondenfokkerij inmiddels al heel anders in elkaar gezeten :knipoog

Maar gelukkig is er idd altijd nog een handjevol mensen die nuttige informatie wel meenemen in hun keuzes :knipoog
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Ladivaloca
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor Ladivaloca » 16 Okt 2013, 12:33

Ik had er toen Shiva bij ons kwam nog nooit van gehoord , en de fokker heeft ons er ook niets over verteld .

Door zelf te lezen kwam ik de begrippen tegen .

Wat ik begreep is Shiva qua vaderskant vrij ( omdat de voorouders vrij zijn ) maar van moederskant weten we het niet .

Het zit hier ook zeker in de planning dat ze erop getest gaat worden ...maar ik ben het nog aan het uitzoeken .

Eerst dacht ik nl.dat dit alleen kon via Engeland AnimalHealthCenter , maar inmiddels heb ik gelezen dat dit ook in Wageningen kan , en heb ik mailcontact gehad met GGD Deventer ( gezondheidsdienst voor gezelschapsdieren ) helaas doen zij de test zelf niet meer en verwezen me naar Wageningen . Maar das best ver rijden , dus wil als ik eerdaags bij mn d.a. ben toch het gesprekje eens aanroeren of hij een optie heeft , en hoe ik dat het verstandigst aanpak .
[color=#FF0080]Doe iets [/color][color=#FF00FF]goed of[/color] [color=#FF0080]doe het[/color] [color=#FF0040]niet[/color]

[img]http://i37.tinypic.com/ff2u84.jpg[/img]

ellyenrob
Idunastaffie
Idunastaffie

Berichtdoor ellyenrob » 17 Okt 2013, 13:22

[quote="Ladivaloca"]Ik had er toen Shiva bij ons kwam nog nooit van gehoord , en de fokker heeft ons er ook niets over verteld .

Wat ik begreep is Shiva qua vaderskant vrij ( omdat de voorouders vrij zijn ) maar van moederskant weten we het niet .

Het zit hier ook zeker in de planning dat ze erop getest gaat worden ...maar ik ben het nog aan het uitzoeken .

Eerst dacht ik nl.dat dit alleen kon via Engeland AnimalHealthCenter , maar inmiddels heb ik gelezen dat dit ook in Wageningen kan , en heb ik mailcontact gehad met GGD Deventer ( gezondheidsdienst voor gezelschapsdieren ) helaas doen zij de test zelf niet meer en verwezen me naar Wageningen . Maar das best ver rijden , dus wil als ik eerdaags bij mn d.a. ben toch het gesprekje eens aanroeren of hij een optie heeft , en hoe ik dat het verstandigst aanpak .[/quote]

Je hoeft er niet heen te rijden hoor!

Je vraagt een swab aan en neemt wangslijm af en stuurt het in.

In Wageningen kun je alleen op L2-hga laten testen niet op HC.
Elly

[img]http://img.photobucket.com/albums/v86/ellyenrob/IMG_1239-kopie640x480320x200.jpg[/img]

Ladivaloca
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor Ladivaloca » 18 Okt 2013, 07:20

[quote="ellyenrob"][quote="Ladivaloca"]Ik had er toen Shiva bij ons kwam nog nooit van gehoord , en de fokker heeft ons er ook niets over verteld .

Eerst dacht ik nl.dat dit alleen kon via Engeland AnimalHealthCenter , maar inmiddels heb ik gelezen dat dit ook in Wageningen kan , en heb ik mailcontact gehad met GGD Deventer ( gezondheidsdienst voor gezelschapsdieren ) helaas doen zij de test zelf niet meer en verwezen me naar Wageningen . Maar das best ver rijden , dus wil als ik eerdaags bij mn d.a. ben toch het gesprekje eens aanroeren of hij een optie heeft , en hoe ik dat het verstandigst aanpak .[/quote]

Je hoeft er niet heen te rijden hoor!

Je vraagt een swab aan en neemt wangslijm af en stuurt het in.

In Wageningen kun je alleen op L2-hga laten testen niet op HC.[/quote]

Dankje voor de info .

Ik heb een account aangemaakt , en was al halvewege de bestelling toen ik me ineens bedacht dat de test zoveel goedkoper is als in Engeland ..... bestelling toen maar even geannuleerd om hier even te vragen of dit de totale kosten zijn ( 47,80 incl BTW ) of komen hier nog kosten bij ...ik wil nl niet voor verrassingen komen te staan .
[color=#FF0080]Doe iets [/color][color=#FF00FF]goed of[/color] [color=#FF0080]doe het[/color] [color=#FF0040]niet[/color]

[img]http://i37.tinypic.com/ff2u84.jpg[/img]

jampz
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor jampz » 18 Okt 2013, 20:37

Eerlijk gezegd had ik er nooit van gehoord nee! Nou heb ik elmo

niet bij een fokker vandaan hij is herplaatst. Zag op marktplaats zoon

bericht erover.

Ik had laatst bij de dierenarts ontworming gehaald voor de ausie van mijn

broer en toen bleek ik geen milbamax te mogen

geven omdat ze niet is getest op een bepaald gen.waardoor

milbamax fataal kan zijn...

Begin steeds meer te leren over de hond haha
[img]http://i949.photobucket.com/albums/ad333/Jamila_Draaisma/Mobile%20Uploads/Naamloos-1-2_zps4f1135b2.jpg[/img]

jan
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor jan » 19 Okt 2013, 19:25

ik vind het een zeer goeie zaak dat dit topic is geplaats. toen ik me pup kocht wist ik eigenlijk ook vrij weinig

af van alle erfelijke ziektes. sinds ik op dit forum zit weet ik opeens veel meer van dit soort dingen af en probeer

de info ook zo veel mogelijk te verspreiden :cool :cool
[img]http://i59.tinypic.com/1zwm0is.jpg[/img]

Chantal101
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Chantal101 » 09 Dec 2013, 11:23

Aangezien er weer veel nieuwe leden zijn. Even een uppie.
[img]http://i45.tinypic.com/30c4l8j.jpg[/img]

miruske
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor miruske » 09 Dec 2013, 12:37

Ik wist al ver van te voren dat ik aan mijn hondje zou beginnen al ver voor het nest er was zelfs en ik heb dus (zoals ik van alle hondenkopers verwacht) meteen alle info omtrent mijn ras opgezocht en wist dus wat er allemaal speelde. Natuurlijk snap ik wel dat er mensen zijn die tegen hun hond aalopen en dan ineens een hond hebben en zich pas wat later in het ras gaan verdiepen maar dat zouden in mijn ogen uitzonderingen moeten zijn.

jouw vragen en mijn antwoorden

- Zijn hier mensen op het forum die niet op de hoogte zijn van deze ziekten?

[b]ik niet maar zoals uit de eerdere antwoorden wel blijkt zijn er wel mensen die niet op de hoogte waren op het moment dat zij hun hond kregen of aanschaften[/b]

- Zijn er mensen op het forum die een hond SBT of AST hebben aangeschaft uit ongeteste ouderdieren?

[b]ook weer: ik persoonlijk niet maar die mensen zullen er vast zijn[/b]

> Komt dat omdat je niet op de hoogte was/bent van deze aandoeningen?

[b]nvt op mij ik wist het wel[/b]

- Ben je ingelicht door de fokker over deze ziekten?

[b]ja heel uitgebreid [/b]

- Ben je alsnog bereid om je hond hierop te testen, mocht je een hond hebben uit ongeteste ouderdieren?

[b]heb ik niet maar mocht dit wel zo zijn zou ik zeker bereid zijn te testen op l2hga. dna testen zou dan afhangen of ik wilde fokken maar als ik een hond zou hebben waarvan ik de ouderdieren niet ken zou fokken ook niet slim zijn denk ik, op hc en hd zou ik dan ook niet testen om diezelfde reden en dat zal dan blijken of het zich uit.[/b]

zoiets??

c.aro

Berichtdoor c.aro » 30 Dec 2013, 21:06

Ik kijk af en toe op MP vooral om te kijken hoe de nutteloze "fokkers" op marktplaats iets aanbieden etc.. maar toen kwam ik opeens dit stukje tegen.. ik geloof dat iemand er genoeg van had en waarschijnlijk de toekomstige pup eigenaren eens goed willen inlichten. :knipoog

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/honden-jack-russells-en-terriers/m760169385-american-stafford-pup-te-koop.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

groet

caro

Terug naar “Medisch en voeding”