Stram/manken na opstaan

Wissel hier je ervaringen uit met anderen over alles wat met (brokken)voeding te maken heeft. Ook medische dingen kunnen hier besproken worden. Bij twijfel altijd een dierenarts inschakelen!
Forumregels
Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Stram/manken na opstaan

Berichtdoor Funky » 28 Nov 2014, 10:27

Strikkers in Sleeuwijk heb ik persoonlijk minder goede ervaringen mee. Een van mijn honden werd daar eens geopereerd aan een kruisband en dat is daar niet goed uitgevoerd. Maar er zijn ook mensen heel tevreden en zweren bij deze kliniek.

Mocht er hier iets zijn met de honden dan ga ik naar Daan Kranendonk in Putten.
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 28 Nov 2014, 11:57

Hier ook Kranendonk in putten. Verder geen ervaring mee. Die van mij liep ook een poosje mank rond zijn 2e/3e maar is zo snel als het gekomen is daarna ook weer ineens weg gegaan, dus wat het was?

Heeft toen wel foto's en alles gehad (lekker aan de prijs natuurlijk) maar niets gevonden.

johnny
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor johnny » 28 Nov 2014, 22:27

Terror loopt ook al meer als een jaar mank. Heb al bij de DA foto's laten maken, maar daar wat niks op te zien.

Heb toen een kuur van omtstekingsremmer mee gekregen. Maar hij bleef nog steeds mank lopen.

Toen ben ik naar een fysiotherapeut gegaan, en die merkte dat de spieren in zijn schouder helemaal vast zaten.

ik ben toen een aantal maanden naar de fysio gegaan, die in z'n schouder gaan masseren en die strengen in de spieren los maken met mijn m.b.v. dry needling. En dat heeft wel geholpen maar hij mankt soms nog steeds. De fysio zei 2 weken geleden dat z'n spieren nu weer optimaal zijn en dat ik ter ondersteuning nog een kuur omtstekingsremmer er achteraan moest doen. Daar ben ik nu mee bezig en ik merk dat hij bijna niet meer mank loopt. Dan loopt ie een paar dagen helemaal goed en dan weer dat ie ff mank loopt.

Dus ik weet echt niet wat ik nog meer kan doen om het mank lopen op te lossen. Want heb het er echt moeilijk mee dat ik niks meer kan doen met m'n maatje. Hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 29 Nov 2014, 07:52

Maar dan loop je nu ontstekingsremmers te geven maar je weet niet wat er aan de hand is. Ik zou langs Kranendonk gaan. Ipv zo vaak kuurtjes geven terwijl t niets van de hoofdoorzaak oplost ;)

johnny
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor johnny » 29 Nov 2014, 09:48

Ik doe alleen maar wat de fysiotherapeut mij heeft verteld. Als het niet over gaat ga ik eens informeren bij kranendonk

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 29 Nov 2014, 10:19

Dat snap ik, maar blijkbaar gaat het dus niet over want je hondje loopt er al een jaar mee ;)

dragonlady
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor dragonlady » 29 Nov 2014, 12:56

Zat ons niet lekker dus gisterenavond gebeld en zijn vanochtend naar Sleeuwijk geweest en er zijn foto's genomen van Boedha zijn achterpoten. Rechtsachter was prima, maar linksachter bleken er al wat spierfilamenten van zijn voorste kruisband te zijn gescheurd. Voor de rest geen artrose of schade aan de knie, we waren er vroeg bij volgens de dierenarts. Hij vroeg of wij hem al eens rust hadden gegeven, dat hebben we al verschillende keren gedaan maar iedere keer als meneer daarna weer wat te enthousiast is, en dat is hij vaak, ging het mis. Dus hebben ervoor gekozen gelijk een operatie te gaan doen. Daar wij slechte ervaringen hebben met het vervangen van de kruisbanden en ook op aanraden van de dierenarts, hebben we voor de TTA methode gekozen. Boedha gaat nu 23 december onder het mes, ik heb de kerstvakantie 2 weken vrij dus dat kwam zo mooi uit (lang leve het onderwijs!). Hopelijk gaat alles goed, ik vind het best spannend allemaal. Ga zo een mailtje sturen naar de hondenclub dat we dit seizoen Breitensport niet meer af maken. Ik hoop van harte dat we na de winterstop in Maart wel weer gewoon kunnen beginnen, ik zou het voor zowel hem als mij doodzonde vinden als dat soort dingen niet meer zou kunnen. Je kiest toch juist voor dit type hond om er gezellig dingen mee te gaan doen en vind het voor het beestje zelf ook doodzielig als hij met zijn 2 jaar niks meer zou mogen. We wachten het allemaal rustig even af. In het formulier van de da stond ook iets over hydrotherapie of fysio dus ga me daar eens even in verdiepen.

@Johnny: ben het met Zumvlieg eens, je doet op deze manier alleen maar aan symptoombestrijding en niks aan de onderliggende oorzaak. Ik zou er niet te lang mee wachten om andere stappen te gaan ondernemen. Succes en laat even weten hoe het Terror vergaat.
[img]http://pdgm.pitapata.com/TikiPic.php/euMEvKm.jpg[/img][img]http://pdgm.pitapata.com/euMEp2.png[/img]

johnny
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor johnny » 29 Nov 2014, 18:55

Bedankt voor het meedenken. Wat raden jullie mij nu aan om te doen? Want ik weet echt niet meer wat ik kan doen. Vind het zo zielig voor Terror dat hij niet meer mag spelen met andere honden

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 30 Nov 2014, 09:19

Ik weet niet waar je woont, maar contact opnemen met Kranendonk en daar een afspraak maken.

johnny
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor johnny » 30 Nov 2014, 10:57

Ik woon in bergeijk dat ligt nog onder Eindhoven. En kranendonk is dus bijna 2 uur rijden. Sleeuwijk is dichterbij voor mij, is het ook goed om daar dan contact mee op te nemen?

Terug naar “Medisch en voeding”