Ziek van bot !?!?!?

Wissel hier je ervaringen uit met anderen over alles wat met (brokken)voeding te maken heeft. Ook medische dingen kunnen hier besproken worden. Bij twijfel altijd een dierenarts inschakelen!
Forumregels
ThijsW
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: Ziek van bot !?!?!?

Berichtdoor ThijsW » 20 Nov 2014, 22:25

@ wrc toch lees ik vrijwel alleen maar positieve verhalen over de Nylabone. Kun je aangeven welke je had ( zijn er ook verschil in merken) ?

Oren las ik net ook horror verhalen over. Maagperforatie of zo.

Hoe lang doen ze bij jou met bullepezen?

ThijsW
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor ThijsW » 20 Nov 2014, 22:29

Ik heb ook wel eens een hertengewei gegeven. Zitten hier ook nadelen aan zover jullie weten.

Even ter verduidelijking. Onze honden krijgen alleen een bot of speelgoed onder toezicht.

wrc
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wrc » 21 Nov 2014, 00:02

herten gewei vinden ze hier niet boeiend dus ze zijn nog heel haha maar schijnen ook te splinteren? fijne weet ik er niet van.

De Nylabone die ik had was

[img]http://www.viadierenwinkel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/600x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/n/y/nylabone-extreem-harde-bijter-galileo-hond-zwaarder-dan-20-kg-1_1.jpg[/img]

Hier doen ze verschillend met een bullenpees, varieren van 5 minuten tot een half uurtje.

Kong vinden ze hier geen bal aan helaas, me oude pit vond het geweldig maar die kreeg hij ook in 10 minuutjes kapot.
I've got the scars to prove it

Only the strong survive.....

Shidou
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Shidou » 21 Nov 2014, 04:06

Je kan ook kalfskop huid geven.

Deze gaan een stuk langer mee dan een bullenpees. Tenminste hier wel, een bullenpees is met 5min toch echt einde oefening.

Zijn in verhouding ook goedkoper dan bullenpezen.

Wat je nog meer zou kunnen geven zijn gedroogde kalkoen,ganzen of eenden nekken, runder oren, konijnen oren, gedroogde strotten.

Uit persoonlijke ervaring heb ik nooit problemen gehad maar mijn hond krijgt ook KVV dus misschien dat die wat meer aan kan?

Heb zelf ook ooit zo'n raw hide (zo noemen ze dat) gegeven en ik kon meteen zien dat z'n ontlasting erg dun werd (nog net niet tegen diarree aan) dus die heb ik ook al afgeschreven.

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 21 Nov 2014, 08:42

Voor info over vers voeren; www.barfplaats.nl
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

mau_.
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor mau_. » 21 Nov 2014, 09:03

ivm die rawhide was er een mooi stukje op keuringsdienst van waarde (ik vind het helaas niet meer terug). mijn conclusie was dat dit m'n huis niet binnen komt. liever een nylabone dan, of een gevulde kong of ander iets waar ze even mee bezig zijn.

die rawhide's worden in china met giftige stoffen behandeld om zo te krijgen, en van die giftige stoffen worden er dus sporen terug gevonden in het eindproduct. de aanbeveling was om geen rawhide te kopen waarvan de herkomst china en co is. maar aangezien dit er nooit op staat, en aangezien een fabrikant even goed chinese rawhide kan aankopen om het dan te herverpakken als NL product, weet je het nooit met dat spul...

Lies
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lies » 21 Nov 2014, 09:31

Hier krijgt alleen mijn mechel kauwstaven(die beetje beige), natuurlijk bestaat er een kans dat je wel eens een verkeerde ontvangt waar schadelijke materialen in zitten, maar t gros is gewoon prima.

Hippo krijgt geen kauwstaven, die vreet een halve op in 2-3 minuten en gaat vervolgens proberen om de andere half aangevreten helft in 1keer door te slikken. Wat resulteert in nog 10min kokhalzen en moeilijk doen en mag duidelijk zijn dat het niet goed is voor hem.

Ik geef nu van die runderhoeven, t stinkt wel een beetje, maar t kost geen drol en ze doen er echt uren mee.

Ik geef ook geen nylabones meer, mijn dobermannreu heeft er destijds zijn kies mee kapot gevreten. Dat was een duur grapje. Hier krijgen ze ook buffelhoorn, wel erg hard voor de tanden maar dat is een nylabone ook. Echter de hoefjes zijn favoriet.

Ennuh van oren een maagperforatie? Dat is wel vreemd want oren zijn niet hard of scherp.
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb152/Annelies_foto/banner1_zpsu1yc7ckm.jpg[/img]

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 21 Nov 2014, 11:19

Hertengewei; als je een hond hebt die netjes schraapt, is een hertengewei prima. Als je een hond hebt die er stukken vanaf wil bijten; niet geven. Maar dat geldt dan ook voor nylabones; als ze er stukken af willen bijten, heb je kans op afgebroken kiezen

Maagperforatie door een oor.... nou, dat heb ik ook nog nooit gehoord
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

ebbie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor ebbie » 21 Nov 2014, 11:34

Herkenbaar!!

Dat witte "buffelhuid" is minder hard dan die bruinige, Chels vrat zo'n kluif binnen enkele uren heerlijk weg, gevolg aan de dunne, verschrikkelijke stink scheten laten,...

en idd ook overgeven waarbij de hele brokken van dit spul naar buiten kieperde,....dus alhier niet meer de witte (vlechten kocht ik) hier in huis.

Hertengewei had ik ook echter zat ze hier zo verschrikkelijk fanatiek op te kauwen dat haar tanden slijtplekken gingen vertonen,..dus dat was ook klaar.

Ze leeft zich heden voornamelijk uit op de gouhnut, een rubbere ring die ze niet door krijgt tot op heden.
Carpe diém......

Vita
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Vita » 21 Nov 2014, 12:34

Hier komt er over het algemeen alleen gedroogd vlees/bot als kauwwerk in huis, bestel het via barfplaats waar iemand het zelf thuis allemaal droogt omdat het in de winkel evengoed allemaal nog bewerkt is.

Uiteindelijk wil ik alles zelf gaan drogen maar vooral het grotere kluifwerk is lastig zelf te drogen.

Voor meer informatie over vers vlees zie;

- www.voerwijzer.com

- www.barfplaats.com
[img]http://i47.tinypic.com/28lbeqr.jpg[/img]

Terug naar “Medisch en voeding”