Raadsel betreft een plekken op de kop!

Wissel hier je ervaringen uit met anderen over alles wat met (brokken)voeding te maken heeft. Ook medische dingen kunnen hier besproken worden. Bij twijfel altijd een dierenarts inschakelen!
Forumregels
Shidou
Rookie Staff
Rookie Staff

Raadsel betreft een plekken op de kop!

Berichtdoor Shidou » 31 Jan 2015, 16:04

Ik zit met een raadsel namelijk het volgende:

Ik kan me niet meer herinneren toen mijn hond nog brokken kreeg ook deze plekken had maar hij heeft nu van die bruinachtige vlekken op z'n kop zitten.

Naar mate van tijd verdwijnen ze wel weer maar duurt best lang maar eigenlijk heeft ie altijd er wel 1 of 2 zitten, nog nooit gehad dat het daar mooi wit was zonder vlekken.

Eerst dacht ik aan de voeding, hij krijgt nu al een geruime tijd KVV maar dat lijkt me sterk want dan zou hij het toch ook op andere plekken moeten hebben? Hij heeft er verder geen last van, geen jeuk, geen gepiep zodra ik het aanraak niks! Is ook gewoon gezond en ontlasting ziet er ook netjes uit.

Z'n voeding bestaat uit de volgende diersoorten: geit, lam, rund, kalkoen, eend, konijn en paard. Daarbij ook nog 1x in de week vis en zo nu en dan een rauw ei. Verder krijgt die al elke dag zeewier en kokosvet bij z'n maaltijd.

Misschien overschot aan omega 6 en te weinig omega 3? Ik heb echt geen idee maar misschien weet iemand het hier wel.

Oh mocht dit van belang zijn, hij is nu 16 maanden

Hier nog een foto van de plek zelf

[img]http://i414.photobucket.com/albums/pp229/satubangsa/image12.jpg[/img]

Dark_angel_marjo
Nannystaff
Nannystaff

Re: Raadsel betreft een plekken op de kop!

Berichtdoor Dark_angel_marjo » 01 Feb 2015, 11:33

Ze zijn niet open die plekken?

Het lijkt mij meer op pigment vlekken.
[img]http://i30.photobucket.com/albums/c314/dark_angel_marjo/osTysonulla1-2.jpg[/img]

Shidou
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Shidou » 01 Feb 2015, 22:03

Nee zijn niet open.

Nou zover ik weet verdwijnt een pigment vlek niet en dat die zich verplaats naar een andere plek bij de kop. Die andere donkere plekken zijn inderdaad pigmentvlekken maar het gaat om die bruinachtige vlekken/plekken

Snap er zelf echt niks van wat dit nou zou kunnen zijn.

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 03 Feb 2015, 20:08

Idd best vreemd, welk merk voer je?
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Shidou
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Shidou » 04 Feb 2015, 17:03

Hij krijgt KVV met daarbij toevoegingen van zeewier, rauw ei en kokosvet.

Kwa diersoorten: konijn, rund, lam, eend, kalkoen, paard, geit en vis

Kan me ook niet meer goed herinneren dat het hiervoor ook aanwezig was toen die nog brokken kreeg van Farmfood en later Dog lovers gold.

Misschien weer terug gaan naar brokken (orijen) en kijken of het dan weggaat, liever niet want hij doet het goed op KVV maar misschien mis ik iets kwa toevoeging of te weinig omega 3? Ik vind het wel vervelend want de rest is wel allemaal mooi netjes behalve bij de kop dus niet.

Hij is overigens 15 maanden oud weet niet of dat nog uitmaakt.

liek
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor liek » 04 Feb 2015, 17:37

Ik hoor wel eens dat sommige honden dit soort plekken kunnen krijgen van rund.. maar weet niet of Denzo daar gevoelig voor is.

Staat me trouwens wel iets van bij dat hij die plekken ook had toen je hem net had? Weet lleen niet meer of dat ook op de kop was.

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 04 Feb 2015, 17:44

Ik kan me niet goed voorstellen dat dit een omega 3 kwestie is, maar je zou wat kunnen proberen door wat vis bij te voeren, dat kan zeker geen kwaad, een beetje compensatie van de omega 6. Mss de rundversie van de Kvv eens een tijdje weglaten? Sommige honden reageren wat gevoelig op rund. En als deze plekken niet binnen een korte tijd verdwijnen, zou ik er wel mee naar de da. Kan ook een schimmel of wat zijn :knipoog
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Shidou
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Shidou » 04 Feb 2015, 23:42

@Liek

Hij had toen ook andere plekjes maar die zijn verleden tijd. Die zaten op meerdere plekken van z'n lichaam maar was wel iets anders dan op de foto. Dierenarts vertelde me toen dat het mogelijke allergische reacties konden zijn betreft het weer, wasmiddelen, stof etc etc hoefde me niet druk te maken omdat het ook weer verdween en hij er zelf ook geen last van had door te gaan krabben of likken.

Ik had zo'n idee dat het door kip kwam dus heb ik die weggelaten, toen ook nog eens kalkoen weggelaten omdat ik weer zo'n gevoel had dat die hierop reageerde maar uiteindelijk was er niks aan de hand met de kalkoen.

Maar ik zou anders volgende maand rund eruit halen of even een maandje op brokken om te zien wat er dan gebeurd.

@funky

Forums uit Amerika zeiden ook iets van een schimmel (yeast) maar dat kwam niet voor op de hoofd maar eigenlijk alleen bij de pootjes.

Maar als het een schimmel zou zijn, dan moet de plek waar het zit toch groter worden en verder verspreiden? Zit eigenlijk alleen tussen z'n ogen en daar boven hier en daar een plekje. De rest van z'n kop is wel mooi wit.. Heeft er ook geen last van door te krabben of wat dan ook...Huid ziet er ook gewoon mooi roze uit net zoals de rest.

sita en lady
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor sita en lady » 05 Feb 2015, 08:30

als de huid er goed uit ziet, en de hond heeft er geen last van is t geen schimmel, deze zie je ook op de huid. maar goed, als t beest geen last heeft zou ik me niet al te druk maken

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 05 Feb 2015, 08:55

[quote="Shidou"]
@funky

Forums uit Amerika zeiden ook iets van een schimmel (yeast) maar dat kwam niet voor op de hoofd maar eigenlijk alleen bij de pootjes.

Maar als het een schimmel zou zijn, dan moet de plek waar het zit toch groter worden en verder verspreiden? Zit eigenlijk alleen tussen z'n ogen en daar boven hier en daar een plekje. De rest van z'n kop is wel mooi wit.. Heeft er ook geen last van door te krabben of wat dan ook...Huid ziet er ook gewoon mooi roze uit net zoals de rest.[/quote]

Ja in geval van schimmel ligt het lijkt mij idd wel voor de hand dat dit verspreid, maar zeker weten doe ik het niet, ben daar niet zo in thuis. Wasmiddelen, lijken mij minder voor de hand liggend, dat is een contact allergie en zou dan zeker ook op andere plekken op het lichaam moeten zitten waarmee de hond contact maakt. En hij draagt vast geen mutsje? :D

Terug naar “Medisch en voeding”