Raadsel betreft een plekken op de kop!

Wissel hier je ervaringen uit met anderen over alles wat met (brokken)voeding te maken heeft. Ook medische dingen kunnen hier besproken worden. Bij twijfel altijd een dierenarts inschakelen!
Forumregels
Shidou
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: Raadsel betreft een plekken op de kop!

Berichtdoor Shidou » 05 Feb 2015, 15:43

Ik heb nog eens even goed gekeken en het zit 100% niet in de huid maar het lijkt of het komt door de haren. Zover ik kon zien lijkt de vanaf de huid tot midden de haar bruinig en daarna is het weer wit van kleur.

Huid ziet er gewoon mooi roze uit en niet geïrriteerd, hij laat het ook toe als ik er aan zit.

Misschien oude haren die nog uit moeten vallen? Toen in het begin had die ook zo'n bruinige streep/gloed onder de nek maar die is nu ook ineens een stuk minder. Kan geen vuiligheid wezen want hij is pas gewassen :D

Valt overigens buiten minder op dan binnen en is eigenlijk alleen vanaf dichtbij goed te zien.. denk dat ik me gewoon druk maak om niks hahaha, maar is natuurlijk wel mooier als die mooi wit is :D

sita en lady
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor sita en lady » 05 Feb 2015, 16:58

is je voer erg rijk aan caroteen misschien? ik weet dat als ik bv cavom voer dat de honden hier allemaal 2 slagen rooier/bruiner worden

liek
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor liek » 05 Feb 2015, 18:06

[quote="sita en lady"]is je voer erg rijk aan caroteen misschien? ik weet dat als ik bv cavom voer dat de honden hier allemaal 2 slagen rooier/bruiner worden[/quote]
Ja, daar dacht ik ook al aan, heb wel eens gelezen dat mensen hun witte honden geen wortels meer gaven omdat ze daar rode vlekken van kregen.

Shoki
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Shoki » 05 Feb 2015, 20:51

Mijn hond heeft die plekken ook...... meestal nadat hij door de kat gemept is en het wondje al geheeld is.
[size=85]it's not the size of the dog in the fight but what size the fight is in the dog! -Mark Twain[/size]

el-shin-jon
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor el-shin-jon » 05 Feb 2015, 22:02

[quote="Shoki"]Mijn hond heeft die plekken ook...... meestal nadat hij door de kat gemept is en het wondje al geheeld is.[/quote]
:D
Everybody hates a prodigy, detests an old head on young shoulders.

[img]http://pictures.picasion.com/pic13/a29732c78d8a47c69198495e24867f82.gif[/img]

http://kennels.bsl-sbt.com

Shidou
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Shidou » 06 Feb 2015, 10:47

[quote="Shoki"]Mijn hond heeft die plekken ook...... meestal nadat hij door de kat gemept is en het wondje al geheeld is.[/quote]

Hahaha nou hier is geen kat dus daar kan het niet aan liggen :P

Maar caroteen? Dat zit toch alleen in wortelen of in vlees? Zoja, welk soort dan want dan ga ik daar eens wat van minderen.

Overigens is de rest wel mooi wit, borst, lichaam, pootjes, staart alleen bovenop de kop niet. Valt ook alleen op van dichtbij en buiten lijkt het weer minder dan binnen..

Ik weet nog wel dat ik je toen ook al een foto stuurde @Liek met die bruinige gloed tussen de ogen en dat die plooien/denkrimpels om het zo voor het gemak te noemen maar toen had die zover ik weet geen vlekken verder op z'n kop. Zal eens kijken of ik die foto kan terugvinden

liek

Berichtdoor liek » 06 Feb 2015, 10:55

[quote="Shidou"][quote="Shoki"]Mijn hond heeft die plekken ook...... meestal nadat hij door de kat gemept is en het wondje al geheeld is.[/quote]

Hahaha nou hier is geen kat dus daar kan het niet aan liggen :P

Maar caroteen? Dat zit toch alleen in wortelen of in vlees? Zoja, welk soort dan want dan ga ik daar eens wat van minderen.

Overigens is de rest wel mooi wit, borst, lichaam, pootjes, staart alleen bovenop de kop niet. Valt ook alleen op van dichtbij en buiten lijkt het weer minder dan binnen..

Ik weet nog wel dat ik je toen ook al een foto stuurde @Liek met die bruinige gloed tussen de ogen en dat die plooien/denkrimpels om het zo voor het gemak te noemen maar toen had die zover ik weet geen vlekken verder op z'n kop. Zal eens kijken of ik die foto kan terugvinden[/quote]

Ik heb die foto al terug gezocht en zag ongeveer dezelfde plekken op zijn kop... alleen de plekken op de zijkant en bij zijn keel waren toen wat erger dus die hadden meer je aandacht.. toen zei je ook nog dat je heel misschien wat 'te'veel op details let... :knipoog :D :hihi

Shidou
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Shidou » 06 Feb 2015, 11:04

Na wat zoekwerk heb ik nog 2 foto's kunnen vinden toen ik hem net had en hij op brokken was (Farmfood maar wat de vorige mensen hem hebben gegeven weet ik niet).

Hier zie je bij de nek verkleuring maar dit is dus nu mooi wit geworden.

[url=http://s414.photobucket.com/user/satubangsa/media/10582234_918870378127555_405323687_n.jpg.html][img]http://i414.photobucket.com/albums/pp229/satubangsa/10582234_918870378127555_405323687_n.jpg[/img][/url]

Hier zie je de verkleuring tussen de ogen in de plooien en je ziet dat er minder bruinige vlekken zijn.

[url=http://s414.photobucket.com/user/satubangsa/media/10601140_918871304794129_1363592227_n.jpg.html][img]http://i414.photobucket.com/albums/pp229/satubangsa/10601140_918871304794129_1363592227_n.jpg[/img][/url]

Wat ook magisch is dat zodra ik een foto van hem maak dat je vaak dan helemaal niks ziet alleen van heel dicht bij (5cm bij de kop).

Shidou
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Shidou » 06 Feb 2015, 11:08

Die vlekken zitten trouwens nu aan de andere kant als je goed kijkt naar die andere foto :P

En jaa dat ook, maar naar mijn idee was het minder.

Ga overigens toch een keer proberen met brokken om te zien of er dan wel of geen verschil is. Dan weet ik tenminste zeker dat het of wel of niet aan de voeding ligt.

liek

Berichtdoor liek » 06 Feb 2015, 11:40

Dat zijn idd die foto's die je me destijds liet zien. Ik heb ook honden met veel wit en vaak zie je wel ergens af en toe wat vlekjes, dat heb je nu eenmaal met wit. En misschien dat sommige honden gewoon sneller dit soort plekjes krijgen dan anderen?

Ik zou me er niet te druk om maken zolang de huid gewoon netjes is en hij er geen last van heeft. Maar je kan altijd eens kijken of het op brok weer weg gaat, hoewel hij toen ook op brok zat toch?

En anders eens laten weken in biotex? :D

Terug naar “Medisch en voeding”