Demodex olie ervaring?

Wissel hier je ervaringen uit met anderen over alles wat met (brokken)voeding te maken heeft. Ook medische dingen kunnen hier besproken worden. Bij twijfel altijd een dierenarts inschakelen!
Forumregels
armani1985
Rookie Staff
Rookie Staff

Demodex olie ervaring?

Berichtdoor armani1985 » 11 Mar 2015, 21:36

Zucht :roll:

Helaas bij prince Demodex geconstateerd. Ben er gelukkig wel snel bij geweest maar het wordt nu toch erger ipv 2 plekjes. Hij heeft pipetjes advocate voorgeschreven gekregen. Om de 2 weken moet hij een pipet. Helaas lijkt dit niet voldoende aan te slaan want er komen meer plekjes bij. Klotezooi!

Dierenarts wil dat we gaan wassen met ectodex.

Ik heb het hele internet afgespeurd naar alternatieven en heb Demodex olie gevonden dat is homeopatisch. Heeft iemand hier ervaring mee??

Groetjes steffie

J@siu
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: Demodex olie ervaring?

Berichtdoor J@siu » 12 Mar 2015, 10:53

In de jaren "80 hebben wij eens een bouvier gehad met de symtomen van DEMODEX

advies van een DA was toen ,"geef hem eens HOKAMIX EXTRA FORTE" (Google)

na ongeveer twee maanden begon zijn vacht en gezondheid weer terug te komen ..sinds die tijd geven wij onze honden elke drie dagen een theelepel groen poeder door het eten ..

nooit of in ieder geval zelden weer vachtproblemen of de symtomen van DEMODEX gehad ..

LET WEL!! dit was in de jaren "80

Hokamix extra forte is een puur biologisch groen poeder, dat van "binnenuit" zuiverd!! :knipoog

succes ...

mvg Jasiu ...
"Don't Copy me , Be Yourself "

yara
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor yara » 13 Mar 2015, 18:45

Waarom wil je niet aan de ectodex?

Yara heeft het ook gehad. We hebben haar in totaal 4x gewassen met ectodex en verder aan haar weerstand gewerkt (over op vers, supplementen en detox) , daarmee was het over en nooit meer teruggekomen.

Dus ondanks dat het niet goed voor haar is ben ik blij dat het daarmee zo snel verholpen was.

armani1985
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor armani1985 » 14 Mar 2015, 20:44

Ik wil het liever niet omdat het echt een heftig middel schijnt

Te zijn. Handschoenen aan halve hond wassen ramen open niet roken zijn de waarschuwingen die ik lees.

Dus lijkt me echt vergif en aangezien hij van de advocate pipet ook al lichte bijwerkingen

Heeft zoals weinig eetlust en wat lomer denk ik dat hij op het wassen nog heftiger zal reageren.

We voeren kvv en hij krijgt een supplement erbij van soulmate nutrition dog om zn weerstand

te verhogen.

Heb toch die demodex olie besteld in de hoop dat dit samen met de pipetten en supplement voldoende zal

zijn om hem demodex vrij te krijgen. Zo niet zal ik toch moeten gaan wassen.

Groetjes steffie

Lies
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lies » 16 Mar 2015, 11:46

Ik heb bij een vorige hond Demodex olie geprobeerd, 3 maanden dagelijks de plekjes in gesmeerd maar 0,0 resultaat. De Ectodex werkte een stuk beter. En wat Yara zegt, werk aan het verhogen van de weerstand :knipoog
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb152/Annelies_foto/banner1_zpsu1yc7ckm.jpg[/img]

yara
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor yara » 16 Mar 2015, 18:05

Het is idd geen fijn middel, maar het werkt wel snel. Ik heb aan yara niet gemerkt dat ze er last van had. Het was voorjaar, dus wassen in de tuin en daarna een lekkere wandeling, lekker in de buitenlucht.

Dus geen last van dampen ofzo.

Van de advocate voelde zij zich ook suf.

Maar ik hoop voor je dat de olie ook werkt in elk geval, maar ik ben bang van niet. Tenminste hoop dat een da dat toch eerst aan zou raden als het ook werkt[emoji6]

Terug naar “Medisch en voeding”