Help zit in een dilemma....;)

Wissel hier je ervaringen uit met anderen over alles wat met (brokken)voeding te maken heeft. Ook medische dingen kunnen hier besproken worden. Bij twijfel altijd een dierenarts inschakelen!
Forumregels
Angel1978
Rookie Staff
Rookie Staff

Help zit in een dilemma....;)

Berichtdoor Angel1978 » 30 Mar 2015, 08:42

Ik weet het even niet meer dus plaats het hier maar even.

Hoop wel op normale reacties, maar zie vaker opmerkingen hier ;).

Maar daar lees ik dan wel overheen ;).

Ik wil mn reu van 5 laten castreren i.v.m. dat we in juli, mits het goed gegaan is natuurlijk, een teefje erbij hebben.

Van de week gebeld met de DA en die zei dat zn gedrag dan zou kunnen veranderen kwa agressief zijn.

Ze zei dat dat dan erger zou worden, maar hij is niet agressief dus kan hij dat dan worden?

Hij blaft alleen terug als een ander begint of als een ander lelijk tegen m doet blijft hij ook vaak kwispelen.

En nog een reden dat ik het wil is omdat er vaak natte plekken op mn bank liggen en dat hij ook vaak bovenop andere honden wil 'rijden'. En elke keer als ik m uitlaat likt hij ook heel vaak het gras of zelfs de straat en dat word ook irri. Weet niet of dat dan ook stopt bij castratie.

Lies
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Help zit in een dilemma....;)

Berichtdoor Lies » 30 Mar 2015, 10:23

[quote="Angel1978"]Ik weet het even niet meer dus plaats het hier maar even.

Hoop wel op normale reacties, maar zie vaker opmerkingen hier ;).

Maar daar lees ik dan wel overheen ;).

Ik wil mn reu van 5 laten castreren i.v.m. dat we in juli, mits het goed gegaan is natuurlijk, een teefje erbij hebben.

Van de week gebeld met de DA en die zei dat zn gedrag dan zou kunnen veranderen kwa agressief zijn.

Ze zei dat dat dan erger zou worden, maar hij is niet agressief dus kan hij dat dan worden?

Hij blaft alleen terug als een ander begint of als een ander lelijk tegen m doet blijft hij ook vaak kwispelen.

En nog een reden dat ik het wil is omdat er vaak natte plekken op mn bank liggen en dat hij ook vaak bovenop andere honden wil 'rijden'. En elke keer als ik m uitlaat likt hij ook heel vaak het gras of zelfs de straat en dat word ook irri. Weet niet of dat dan ook stopt bij castratie.[/quote]

Dat agressieverhaal van je DA is wel apart... het is wel zo dat onzekere honden die angstagressie vertonen, door een castratie nóg onzekerder kunnen worden waardoor hun gedrag verergerd. Wat je nu beschrijft, klinkt niet als abnormaal of angstagressief gedrag.

De natte plekken, pusdruppels, pis likken zal zeer waarschijnlijk wegblijven na de castratie. Het willen rijden op gecastreerde honden of loopse teven wordt wel minder, maar hoeft niet weg te gaan.

Over dat likken en rijen op andere honden, ik heb een reu die ook bij elke grasspriet staat te likken en klappertanden als ik heb daartoe gelegenheid zou geven. Van mij mag hij dat niet, misschien 1x per maand dat hij succes heeft, maar meer niet. Mijn honden moeten andere honden negeren, dus op andere honden rijen is al helemaal niet aan de orde. Je zal dus ook aan zijn gehoorzaamheid moeten werken.
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb152/Annelies_foto/banner1_zpsu1yc7ckm.jpg[/img]

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 30 Mar 2015, 10:34

En de reu uit logeren sturen wanneer de teef er is en zij loops is? Ik zou hierom mijn reu niet laten castreren, ook niet om de 'probleempjes' die je verder noemt

Agressie verhaal vind ik ook een apart iets.

Mijn Bono was gecastreerd maar vond het ook nog steeds erg nodig om plas te likken en te klappertanden, als hij de kans kreeg, dus nee, dat hoeft er niet mee op te houden.
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

mau_.
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor mau_. » 31 Mar 2015, 20:45

Even zeggen dat rijden op echt niet altijd met hormonen/drift te maken heeft. Mijn hond doet dat uit frustratie/onzekerheid als hij iets niet snapt of iets hem teveel wordt. Hij is gecastreerd.

Dericia
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Dericia » 01 Apr 2015, 06:15

Hier inmiddels 3 laten helpen en nog geen gedragsveranderingen ontdekt. Behalve bij de reu: geen gezeik meer in huis, rust in het koppie, ik kreeg er een 'jonge hond' voor terug zeg maar :D

Ook heb ik het idee dat de honden beter in hun vel zitten het hele jaar door als ze geholpen zijn. Vooral bij de teven merk ik dat, geen schommelingen meer in hun gedrag (schijndracht) en conditie. Iets waar veel teven toch wel mee te maken krijgen. En de reuen hoeven niet meer zo nodig bij elke uitlaatbeurt aan elk grassprietje te snuffelen en in de hele wijk hun geur achter te laten, en zijn heerlijk relaxed als er een loops is. Wat heel prettig is als je meerdere teven in huis hebt.

Heb hier ook nog een reu rondlopen die altijd overal op wil rijden, als het geen andere hond is pakt hij wat anders (autoband, kussen). Best irritant als je aan het wandelen bent en hij zit ineens weer achterop een van 'zijn' teven of hij heeft weer een kussen kapot gewipt :nut Ooit gaat hij ook onder het mes!

Oftewel ik zou een castratie zeker niet afraden, maar je zou eerst een chemische castratie kunnen overwegen om te zien of het doet wat je zou willen :knipoog

Angel1978
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Angel1978 » 01 Apr 2015, 09:29

Bedankt allemaal.

De hoofdrede is natuurlijk omdat we een teefje erbij nemen. De rest zou natuurlijk fantastisch zijn :).

Derecia was het ook op latere leeftijd dat je ze heb laten helpen?

Reu uit logeren doen is zowiezo geen optie.

liek

Berichtdoor liek » 01 Apr 2015, 09:43

Chemische castratie geeft niet perse hetzelfde effect als een permanente castratie. Heb genoeg verhalen gehoord dat chemisch goed beviel en dat na het echte de reu een stuk onzekerder werd. In 1 geval ging de reu zelfs ineens piepen als hij alleen moest blijven.

Dericia
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Dericia » 15 Apr 2015, 11:05

[quote="Angel1978"]Bedankt allemaal.

De hoofdrede is natuurlijk omdat we een teefje erbij nemen. De rest zou natuurlijk fantastisch zijn :).

Derecia was het ook op latere leeftijd dat je ze heb laten helpen?

Reu uit logeren doen is zowiezo geen optie.[/quote]

Reu was 9, teven 6 à 7 :knipoog

Dit kan natuurlijk meespelen in het feit dat ik geen verandering in het gedrag waarneem.

Terug naar “Medisch en voeding”