Trillend voor pootje

Wissel hier je ervaringen uit met anderen over alles wat met (brokken)voeding te maken heeft. Ook medische dingen kunnen hier besproken worden. Bij twijfel altijd een dierenarts inschakelen!
Forumregels
rianne_k
Rookie Staff
Rookie Staff

Trillend voor pootje

Berichtdoor rianne_k » 07 Apr 2015, 23:12

Hoi hoi.

Mijn amstaff van 10 weken heeft tijdens en na een activiteit last van een of beide trillende voor pootjes.. ik moet dit van de DA in de gaten houden.

Nu denk ik zelf dat dit gewoon spanning is. Zijn er meer bij wie dit ook gebeurt is?

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Groetjes Rianne

mau_.
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Re: Trillend voor pootje

Berichtdoor mau_. » 08 Apr 2015, 07:31

Als die van mij bezig is geweest met de flirtpole, dan staat ie helemaal te trillen op z'n voorpootjes, je ziet z'n lippen dan ook meegaan. Je zou je bijna ongerust gaan maken, maar volgens mij is het overdreven opwinding. Ik zie hem dat alleen maar bij de flirtpole doen.

Maar 't een is niet altijd het andere natuurlijk.

liek

Berichtdoor liek » 08 Apr 2015, 07:59

[quote="rianne_k"]Hoi hoi.

Mijn amstaff van 10 weken heeft tijdens en na een activiteit last van een of beide trillende voor pootjes.. ik moet dit van de DA in de gaten houden.

Nu denk ik zelf dat dit gewoon spanning is. Zijn er meer bij wie dit ook gebeurt is?

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Groetjes Rianne[/quote]

Wat voor activiteit? Gewoon wandelen of doe je al meer met je pup? Want het zou ook overbelasting kunnen zijn.. een pup van 10 weken moet je niet intensief mee gaan balletje gooien ofzo. Ik weet dat ze vaak veel energie hebben maar dat kun je beter rustig krijgen door denk/zoekspelletjes. En als hij/zij erg druk wordt kan het ook gewoon moeheid zijn en overprikkeling.. verplicht rusten in de bench is dan dé oplossing.

rianne_k
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor rianne_k » 08 Apr 2015, 10:23

Heel erg bedankt voor je reactie! Ja we zijn wel erg actief met hem dus misschien wel te actief. Ik ga me best doen om hem meer te laten rusten dus dan wat vaker in de bench. Ik ga kijken of je tip helpt

caro
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor caro » 09 Apr 2015, 18:37

[quote="liek"]Verplicht rusten in de bench is dan dé oplossing.[/quote]
Deden wij ook heel vaak met onze pups, raad het ook regelmatig mensen aan, niets verkeerd met wat verplichte rust :knipoog

rianne_k
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor rianne_k » 09 Apr 2015, 18:44

Tis zo moeilijk om dat te doen... Hij wil zo graag en tsja dan ga je mee.. maar nu met ruim een dag verder en meer rust merk ik al dat het beter gaat gelukkig....

liek

Berichtdoor liek » 09 Apr 2015, 20:30

[quote="rianne_k"]Tis zo moeilijk om dat te doen... Hij wil zo graag en tsja dan ga je mee.. maar nu met ruim een dag verder en meer rust merk ik al dat het beter gaat gelukkig....[/quote]
Het is ook echt beter voor hem.. een pup heeft nog geen grenzen en gaat dus over zijn eigen grenzen heen waardoor je oververmoeidheid/overprikkeling en overbelasting krijgt. Jij als baas moet hem grenzen leren en dus ook op tijd rust geven. Vaak vinden mensen het zielig om in de bench te doen, maar eigenlijk is het juist beter om op die manier te zorgen dat je pup voldoende rust. Je zal zien dat hij dan veel beter in zijn vel komt te zitten.

Terug naar “Medisch en voeding”