Spugen

Wissel hier je ervaringen uit met anderen over alles wat met (brokken)voeding te maken heeft. Ook medische dingen kunnen hier besproken worden. Bij twijfel altijd een dierenarts inschakelen!
Forumregels
Django_Mexx
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Spugen

Berichtdoor Django_Mexx » 10 Aug 2015, 21:04

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum neusde. Dus voor de mensen die mij niet kennen. Ik ben Danielle en heb 2 amerikaanse staffords Django en Mexx.

Nou spuugt Mexx al een paar dagen en ik maak mij druk. Hij is nog nooit ziek geweest. En heeft een sterkere maag dan Django, ze krijgen beide hetzelfde te eten lopen op de zelfde plekken en Django heeft niets.

Nu spuugde mexx zaterdagochten bruinige gal, stonk heel erg. Een enkele keer spuugd die wel eens als de maag te leeg is (zelden) maar dan is de gal doorzichtig. Dus erna zijn eten gegeven, maar hij voelde zich niet happy en bedelde zelfs niet als er wat lekker gegeten werd. En had zijn ontbijt uitgespuugd. Savonds was die weer zijn vrolijke zelf voor de zekerheid had ik hem de helft van zijn voer gegeven. Die heeft hij snachts prima in gehouden. Ik dacht wel wat te horen maar vond in de ochtends niets wat leek dat die had gespuugd. Zondag ochtend/middag 2 sneetjes bruinvrood klein gemaakt zodat het niet te zwaar zou vallen.

En dat bleef binnen. Savonds weer een halve maaltijd en ook dat bleef binnen, weer brokken overigens.

Vanmorgen ook een halve maaltijd en dat ging ook goed. Hij is sinds gisteravond weer zichzelf, tot nu net, komt hij bij me zitten en ik voel hem trillen en hij begint te smekken dus ben met hem de badkamer gelopen en daar kwam zijn avondeten weer uit. Wat weer een volledige maaltijd was.

Ik begrijp niet waarom, hij is happy geeft duidelijk aan dat die honger heeft nu dat hij een paar keer maar de helft heeft gehad maar zodra hij weer zijn gewone maaltijd krijgt komt het half verteerd er weer uit :-(

Weet iemand wat dit kan zijn, of wat ik kan doen zodat die zijn eten binnenhoud.

Groetjes Danielle
[color=#000080][u]Groetjes Danielle en een :paw van Mexx & Django [/u] [/color]

[img]http://i1204.photobucket.com/albums/bb408/Django_Mexx/december/jpegonderschrift-1.jpg[/img]

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Re: Spugen

Berichtdoor Inge en Bono » 11 Aug 2015, 18:41

Poept hij wel normaal?
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lizzyplace » 11 Aug 2015, 20:01

Moeilijk te zeggen wat er aan de hand is....

Zolang je hond goed drinkt en een actieve indruk maakt dan is dat een goed teken!

De oorzaak kan zeer divers zijn, een virus of "iets verkeerds gegeten" etc etc

Een hond eten geven als het toch weer uitgebraakt wordt heeft niet veel zin, een dagje eten overslaan wil wel eens helpen.

Daarna kan je proberen of een zeer klein portie wel binnen blijft en als dit goed gaat het hoeveelheid langzaam weer verhogen naar normale porties.

Nogmaals, wees wel waakzaam, bij twijfel naar de dierenarts.
[img]http://www.lizzyplace.nl/attachments/Image/Lizzyplace_banner.jpg[/img]

Django_Mexx
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Django_Mexx » 13 Aug 2015, 12:15

Ja hij poept gewoon, wel wat minder natuurlijk omdat die minder eet maar gewoon vast en hij wilt ook gewoon drinken.

Hij houdt nu wel zijn halve maaltijden binnen, dus ik denk dat ik dat voorlopig gewoon blijf geven.

Als die echt honger heeft kan ik hem smiddags misschien een halve maaltijd extra geven en als die aangeeft echt weer honger te hebben steeds een beetje meer. Ben bang als ik nu meteen al weer een hele doe dat weer eruit komt net als paar dagen terug.
[color=#000080][u]Groetjes Danielle en een :paw van Mexx & Django [/u] [/color]

[img]http://i1204.photobucket.com/albums/bb408/Django_Mexx/december/jpegonderschrift-1.jpg[/img]

Terug naar “Medisch en voeding”