Training na schijnzwangerschap

Wissel hier je ervaringen uit met anderen over alles wat met (brokken)voeding te maken heeft. Ook medische dingen kunnen hier besproken worden. Bij twijfel altijd een dierenarts inschakelen!
Forumregels
Marretje80
Rookie Staff
Rookie Staff

Training na schijnzwangerschap

Berichtdoor Marretje80 » 07 Mar 2016, 11:56

Hoi-

Onze Amstaff is schijnzwanger geweest en nou vraag ik me af hoe we haar het beste kunnen trainen.

Haar taille is nog vrij breed en dit lijkt zo ook niet verder af te zakken.

Omdat ze vrij snel last heeft van haar achterpoten/spieren, kunnen we niet overdreven met haar trainen.

Ze loopt dan namelijk 3 dagen mank. We hebben haar trouwens zodra we haar in huis

kregen direct laten checken i.v.m. het manklopen en ze mankeert dat betreft niets.

Ik denk dus dat het manklopen spierpijn is?

Wie heeft er voor mij tips wat betreft het weer op peil krijgen van haar conditie zonder dat ze hier teveel 'last' van krijgt?

We lopen momenteel 4x per dag met haar waarvan 2x langere stukken (40 min tot een uur).

Dank.

Mar

robmarley89
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Re: Training na schijnzwangerschap

Berichtdoor robmarley89 » 07 Mar 2016, 19:16

Hmm.. Als je hond graag zwemt zou je dat kunnen doen. Is vaak beter voor honden die last hebben van gewrichten of stramme/pijnlijke spieren. Al is het momenteel nog niet echt zwemweer.

Voor de rest is het natuurlijk moeilijk een hond te trainen als ze daarna 3 dagen mank loopt van de spierpijn. Als dat het geval is moet je misschien eraan denken dat je met overdreven veel trainen je hond meer slecht dan goed doet. In dat geval zou ik gewoon je blijven wandelen met je hond, ook al komt ze dan niet perfect in vorm, ze is gezond bezig is dat is het belangrijkste.
[img]http://i1294.photobucket.com/albums/b614/robmarley89/5ce1c802-093c-4751-b64a-74d3d252476c_zpsnxtwhj8c.jpg[/img]

[b][i][size=150][color=#00BF00]Nothings perman[/color][color=#FFFF00]ent in life... All[/color] [color=#FF0000]except for change[/color][/size][/i][/b]

Daven

Re: Training na schijnzwangerschap

Berichtdoor Daven » 17 Jul 2016, 10:02

Aquatraining http://elmabakker.nl/aquatr-2/ :knipoog

Terug naar “Medisch en voeding”